کد خبر: 110852|17:25 - 1396/08/24
نسخه چاپی

عدم رفع نیازهای اساسی مردم زلزله زده گیلانغرب/مهجور مانده از رسانه های خبری

عدم رفع نیازهای اساسی مردم زلزله زده گیلانغرب/مهجور مانده از رسانه های خبری
مطلع الفجر:سرپرست فرمانداری گیلانغرب با گله مندی از رسانه ها گفت:متاسفانه گیلانغرب به لحاظ خبررسانی رسانه های جمعی وبه دلیل پرداختن بیشتر رسانه‌ها به نقاط دیگر زلزله زده مهجور واقع شده است .

 فرهاد همتی  ضمن اشاره به اقدامات انجام شده طی سه روز اخیر بعد از زلزله  اظهار داشت :در گیلانغرب هنوز نتوانستیم نیازهای اساسی را به طور کامل رفع کنیم

وی تصریح کرد: از دیشب توزیع ۱۲۰۰ تخته چادر بین روستائیان و شهروندان آسیب دیده در حال انجام است. این مساله تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت و در حال حاضر در گیلان غرب هنوز نتوانستیم نیازهای اساسی را به طور کامل رفع کنیم و با توجه به قول‌هایی که مسوولین داده‌اند امیدواریم که حداقل نیازهای اساسی مردم را بتوانیم تامین کنیم.

همتی در ادامه گفت: در حال حاضر آب به صورت جیره‌بندی در حال توزیع است چون به دلیل زلزله‌ای که به وجود آمده و خساراتی که وارد شده سفره‌های آب زیرزمینی جریان آب دچار کدورت شده و تا فروکش کردن انرژی که در زمین هست و پایان نیافتن پس لرزه‌ها توزیع آب به صورت جیره‌بندی خواهد بود.

وی ابراز داشت: بحث تامین نان مردم جزء مسائل اساسی است که به صورت پخت سیار بوده و فعلا تامین شده است تا شرایط به وضعیت عادی برگردد و آب آشامیدنی داخل شبکه به دست مردم برسد.

گیلانغرب مهجور واقع شده است

سرپرست فرمانداری گیلانغرب خاطر نشان کرد: در ساعت اولیه زلزله برق شهر به طور کلی قطع شد ،در برخی از دهستان‌ها به مدت 24 ساعت برق قطع شد و مجددا با تلاش بسیار وصل شد در حال حاضر در حوزه مخابرات ،تلفن مشکلی نداریم .

وی تصریح کرد: وسایل گرمایشی از نیازهای اساسی گیلان غرب است و بیشتر کمک‌هایی که به گیلان غرب رسیده است از طریق هلال احمر، نهادهای حمایتی، مدیریت بحران و در حال حاضر ان.جی‌.او ها و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز از اقصی نقاط کشور در حال کمک رسانی هستند.

فرهاد همتی گفت: متاسفانه گیلانغرب به لحاظ خبررسانی رسانه های جمعی وبه دلیل پرداختن بیشتر رسانه‌ها به نقاط دیگر زلزله زده مهجور واقع شده است .

هیچ تلفات انسانی در گیلانغرب نداشتیم

وی خاطر نشان کرد: چون شرایط ما متفاوت‌تر از مردم سر پل ذهاب بود امدادرسانی بیشتر توسط خود مردم، دستگاه‌های حوزه مدیریت بحران حتی برخی از مردم گیلانغرب به کمک مردم سر پل ذهاب رفتند که فاصله 45 تا 50 کیلومتری با گیلانغرب دارد. خوشبختانه هیچ تلفات انسانی در گیلانغرب نداشتیم اما بالای 110 نفر زخمی داشتیم که به صورت سر پایی بیشتر آنها درمان شدند و برخی که جراحت بیشتری داشتند به مراکز درمانی استان منتقل شدند.امکانات درمان ما در حداقل امکانات است ولی با این حال در حد توان خدمات امدادی و درمانی به مصدومان داشتیم ومشکل کمبود پزشک متخصص را خصوصاً در ساعات اولیه زلزله بسیار داشتیم.

برخی روستاها غیرقابل سکونت و تخریب شده است

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در پایان گفت: در بازدیدی که دیروز در کنار اعضای ستاد مدیریت بحران داشتیم و از برخی روستاها از نزدیک بازدید کردیم که برخی از آنها عملاً غیرقابل سکونت و تخریب شده است و آواربرداری از روستاهای 100 درصد تخریب شده در دستور کار است و هنوز آغاز نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد