کد خبر: 110811|11:32 - 1396/08/09
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

آغاز برداشت ذرت از سطح مزارع گیلانغرب/پیش بینی برداشت 18 هزار تن ذرت در گیلانغرب

آغاز برداشت ذرت از سطح مزارع گیلانغرب/پیش بینی برداشت 18 هزار تن ذرت در گیلانغرب
مطلع الفجر:مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با اشاره به رشد تولید ذرت در گیلانغرب از آغاز برداشت ذرت دانه ای در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب درگفتگو با مطلع الفجر، برداشت میانگین برداشت ذرت در هر هکتار از مزارع زیر کشت این محصول را شش و نیم تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی میشود امسال در مجموع بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن ذرت دانه‌ای در گیلانغرب برداشت شود.
مرادی با  اشاره به اینکه این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد، افزود:. به منظور تسهیل در امر برداشت سه واحد ذرت خشک کنی در این شهرستان با ظرفیت روزانه ۵۳۰ تن در نظر گرفته شده است.

پرویزی فرمدیر پشتیبانی امور دام استان هم از آمادگی دومرکز خرید در شهرگیلانغرب و دهستان دیره بمنظور خرید تضمینی ذرت شهرستان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه ظرفیت انباری ذرت خشک کنی‌های شهرستان گیلانغرب تنها ۸ هزارتن است و جوابگوی این سطح برداشت نیست، ترتیبی اتخاذ شده تا مازاد محصول برداشتی به خارج از استان صادر شود.

۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان گیلانغرب وجود دارد و سالیانه ۱۳۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد