کد خبر: 110782|12:39 - 1396/07/29
نسخه چاپی

رییس محیط زیست گیلان غرب خبر داد؛

گرگ گرفتار به همت محیط زیست گیلان غرب به دامن طبیعت بازگشت+ تصویر

گرگ گرفتار به همت محیط زیست گیلان غرب به دامن طبیعت بازگشت+ تصویر
مطلع الفجر: گرگ گرسنه که در حیاط خانه ای در گیلان غرب گرفتار شده بود به همت یگان حفاظت محیط زیست گیلانغرب نجات یافت و به زادگاهش منتقل شد.

رییس اداره محیط زیست گیلان غرب درگفتگو با خبرنگار مطلع الفجراز رها سازی و بازگشت یک قلاده گرگ که در حیاط خانه ای در گیلانغرب گرفتار شده بود خبر داد .
مهندس بساطی  در تشریح این خبر تصریح کرد : بعد از با خبر شدن  از اینکه  یک قلاده گرگ درحیاط یکی از اهالی روستای شیرزادی  گیلان غرب گرفتار شده ،سریعا  یگان حفاظت این اداره در محل روستای مذکور حاضر شد .
وی افزود:با تلاش و تدبیر  کارکنان یگان حفاظت ،گرگ گرفتار شده  رها سازی و در در دامن طبیعیت  و زیستگاهش صحیح وسلامت رها سازی شد.
به گفته این مقام مسئول احتمالا این گرگ شب گذشته به منظور بدست آوردن غذا به اطراف روستا آمده بوده که از ترس سگهای روستا تاصبح به حیاط خانه ای پناه میبرد.
19 مهرماه جاری  نیز یکقلاده  خرس قهوه ای نادر سهساله  در روستای کل کش که به حاشیه رودخانه این روستا امده بود از ترس سگهای روستا به بالای درختی در جوار رودخانه رفته بود که به هیچ وجه حاضر به پایین آمدن نبود ؛ نهایتا  با تلاش وکمک  محیط زیست به دامان طبیعت باز گردانده شد.
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه دومین شهرستان وسیع استان به شمار می آید که به لحاظ تنوع آب و هوایی همزمان سردسیری و گرمسیری، با 2 منطقه شکار ممنوع "زله زرد" و حفاظت شده "قلاجه" در سطح 81 هزار هکتار، از جمله شهرستان های دارای بیشترین حوزه زیست محیطی به شمار می رود.

شهرستان گیلانغرب دارای 81 هزار هکتار مناطق ذخیره گاه گونه های نادر گیاهی، جنگلی و جانوری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد