کد خبر: 110765|14:43 - 1396/07/22
نسخه چاپی

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب خبر داد؛

توسعه کشت چغندرقند درگیلانغرب/پیش بینی برداشت 6هزار تن چغندر بهاره در گیلانغرب+ تصاویر

توسعه کشت چغندرقند درگیلانغرب/پیش بینی برداشت 6هزار تن چغندر بهاره در گیلانغرب+ تصاویر
مطلع الفجر:مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب از کشت 120 هکتار چغندر بهاره با متوسط برداشت50 تن درهکتار خبر داد.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجرپیش بینی کرد:با عملکرد برداشت 50 تا 60 تن در هر هکتار، در مجموع 6هزار تن چغندرقند بهاره از مزارع  گیلانغرب برداشت و تحویل کارخانه های قند شود.

 

پاشا مرادی تصریح کرد:تاکنون 64 و نیم هکتار محصول چغندرقند پاییزه نیز برای سومین سال پیاپی درگیلانغرب کشت و آبیاری شده که پیش بینی ما بر اساس توجیه  محاسن کشت پاییزه در بین کشاورزان  این است که این میزان اراضی زیر کشت به مقدار یکصد هکتار برسد .

 

 این مقام مسئول  ضمن تاکید بر محاسن کشت پاییزه ابراز داشت :نظر به کمبود منابع آبی و پائین رفتن سطح آبهای زیرزمینی در راستای مقابله با پدیده خشکسالی سیاست وزارت جهادکشاورزی برتغییر الگوی کشت از بهاره به پائیزه قرارگرفته است که در شهرستان گیلانغرب این مهم  در استانه محقق شدن است.

مهندس مرادی ضمن توجیه اعمال کشت پاییزه چغندر قند درگیلانغرب تصریح کرد:این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف اب، اصلاح واحیای خاک و رعایت تناوب زراعی، موجب افزایش راندمان آب،بهره گیری از آب سطح، پائین آمدن هزینه‌ها و افزایش مزایای خوب و درآمد برای کشاورزان و همچنین ایجاد اشتغال برای کارخانجات قند که در این فصل با رکود کاری مواجه هستند خواهد شد.

وی  اذعان کرد:کشت چغندر قند پاییزه ، علاوه بر تناوب زراعی باعث افزایش عملکرد نیز می شود، اضافه کرد که اصلاح خاک و صرفه جویی 50درصدی در مصرف آب از مزایای کشت پاییزه چغندرقند است.

شهرستان گیلانغرب  در غرب استان کرمانشاه دارای ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالیانه ۹۰ هزار تن انواع محصولات در این منطقه تولید می‌شود که تولید برخی محصولات کشاورزی مانند انگور یاقوتی، برنج و پسته در این شهرستان منحصر به فرد میباشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد