سرویس: کرمانشاهکد خبر: 110758|10:18 - 1396/07/20
نسخه چاپی

عکس و صوت| شهری که ۹ روز پایتخت ایران شد

روایتی از بوسیدن روی ماه

روایتی از بوسیدن روی ماه
مطلع الفجر:در سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه مرور گوشه ای از حال و هوای بیستم مهر ماه سال نود به همراه بازخوانی بخشهای مهمی از بیانات ایشان مفید خواهد بود.

 به گزارش مطلع الفجر  به نقل از مرصاد نیوز، بیستم مهر ماه سال 90 روز آغاز سفر 9 روزه رهبر معظم انقلاب است که اولین ماه از پاییز را تبدیل به بهاری ترین خاطره مردم این شهر کرده است.

پرتلاطم ترین روز خیابان های کرمانشاه در تاریخ شاید همین بیستم مهر ماه باشد که مردم همچون مایه حیات در شریان های اصلی کالبد کرمانشاه سرازیر شده بودند تا به قلب تپنده ایران برسند. قلب تپنده سرزمینی که اینک در یک قدمیشان به گذرگاه های روزمره آنها معنای تازه ای داده بود.

خیابان اصلی را با داربست و موانع بتونی دو تکه کرده‌اند. بعضی‌ها یک جای دنج برای خود پیدا کرده و ایستاده‌اند. بعضی که انرژی بیشتری داشته‌اند برای خودشان می‌چرخند. از هر قیافه و گرایشی در جمعیت هستند. خیلی‌ها از شب پیش آمده‌اند. بقیه هم قبل از ساعت 8 از خانه راه افتاده‌اند.

مسیر مخصوصی را برای عبور ماشین رهبر ایجاد کرده‌اند. سربازهای نیروی انتظامی هم ایستاده‌اند که کسی از عرض آن رد نشود. هر چند، تا چند ثانیه مانده به حضور ایشان هم مردم از این طرف خیابان به آن طرف می‌روند.

رهبر انقلاب حدود ساعد 10 صبح روز بیستم مهر ماه سال 90 وارد مسیر استقبال شدندو در حلقه عشاقی که 22 سال انتظار را چشیده بودند قرار گرفتند.

حتی تصاویر آسمانی از این حلقه در هم تنیده هم نمی توانست توصیف کننده دریای خروشان ملت و مولا باشد. دریایی که به سمت محل سخنرانی رهبر انقلاب در استادیوم آزادی کرمانشاه سرازیر می شد.

رهبر انقلاب درست ظهر روز بیستم مهر ماه به استادیوم ورزشی محل سخنرانی خود رسیدند. جایی که مردم چند ساعتی بود که با دکلمه مجری و سر دادن شعارهای خاص خود سعی می کردند تا این لحظات کلافه کننده انتظار برای دیدار را پشت سر بگذارند.

بالاخره رهبر انقلاب به محل سخنرانی خود رسیدند... حضور ایشان روی جایگاه همانا و ....

حضرت آیت الله خامنه ای سخنرانی خود را با عذر خواهی از طولانی شدن انتظار مردم با جملاتی خاضعانه آغاز کردند که با پاسخ های مردم کرمانشاه روبه رو شد... خونی که در رگ ماست ... هدیه به رهبر ماست.

رهبر انقلاب طلیعه سخنان خود را به موضوعی اختصاص دادند که همواره استان کرمانشاه الگوی بی نظیری از آن را به جهان اسلام ارائه کرده است... وحدت برادری و همزیستی در عین چند گونگی های فرهنگی.

استقامت مردم کرمانشاه در جنگ هشت ساله، تجلیل از زنان شهیده و جانباز استان کرمانشاه، خصوصیات و ویژگی های طبیعی استان کرمانشاه، تأکید بر اشتغال زایی پایدار برای استان و... از جمله نکاتی بود که ایشان در خصوص استان کرمانشاه با تأکید ویژه ای به آنها اشاره کردند که صوت مربوط به این موضوعات در ادامه به صورت مجزا در دست رس خواهد بود.

همچنین رهبر معظم انقلاب کرمانشاه را برای بیان نکات مهمی در خصوص مسائل مهم جهانی، کشوری و منطقه ای انتخاب کرده بودند. ایشان به نکاتی مثل: ضرورت نگاه بصیرانه برای تدبر در مسائل امروز جهان، معیار بودن نقش مردم در همه امور، سیره امام در اعتماد به مردم، عبور نظام از چالش ها با تکیه بر نیروی مردم، به زانو در آوردن تحریم با تکیه بر استقامت مردم، عبور از فتنه ها و اشاره به مسئله هسته ای، مسئله انتخابات، شکست برنامه های استکبار با بیداری اسلامی، تأثیر حوادث ایران در سایر کشورها، جنبش وال استریت و بن بست نظام سرمایه داری و تأکید بر روش اسلام برای عبور از پیچ تاریخی و... اشاره فرمودند که صوت برش داده شده و گزینش شده با محوریت این موضوعات در ادامه در دسترس خواهد بود.

غلبه بر فتنه های متعدد با اتکا به نیروی مردم

حضرت امام خامنه ای در اجتماع با شکوه مردم کرمانشاه باز هم به تبیین نقش مردم در زدودن فتنه ها از دامان انقلاب پرداختند.

ایشان فرمودند:

" یکی دیگر از چالشها - که البته این چالش پیچیده‌تری بود - چالشهای فتنه‌انگیزی بود که در فتنه‌ای مثل هجدهم تیر سال ۷۸ و فتنه‌ی سال ۸۸، با فاصله‌ی ده سال، اینها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند؛ اما بعکس شد. در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است". (صوت در پایان متن)

تأکید بر بی اثر بودن تحریم هایی که با استقامت مردم کمرنگ شد

رهبر انقلاب همچنین در کرمانشاه بر بی اثر بودن تحریم در روند پیشرفت کشور با توجه به استقامت و روحیه ایثار گری مردم سخن گفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:

"  یکی دیگر از چالشهای بزرگ، همین چالش فشارهای اقتصادی و تحریمها بود. امروز سخن از تحریم میگویند؛ تحریم برای ما چیز تازه‌ای نیست. از سال اول پیروزی انقلاب، تحریمهای یکجانبه از طرف آمریکا و کشورهای اروپائی شروع شد و در طول جنگ، این تحریمها و محدودیتها به اوج خود رسید. من یک وقتی گفته‌ام؛ ما میخواستیم از خارج از کشور سیم خاردار تهیه کنیم. کشوری که این سیم خاردار باید از آنجا عبور میکرد - شوروی سابق - اجازه نمیداد که این کالا از داخل خاک او عبور کند، بیاید ایران! حالا کالا نه کالای نظامی است، نه سلاح تهاجمی است؛ سیم خاردار است! اینقدر محدودیت علیه کشور ما به وجود آوردند. در همه‌ی زمینه‌های اقتصادی به دنبال ایجاد تحریم بودند؛ غرضشان هم این بود که ملت ایران را به زانو در بیاورند، نظام را به زانو در بیاورند؛ اما نظام جمهوری اسلامی به کمک صبر و بصیرت شما مردم، همه‌ی آن سیاستها و  سیاستگذاران را به زانو درآورد.
 ما توانستیم از همین محدودیتها به عنوان یک فرصت استفاده کنیم. همین منعها و تحریمها و محدودیتها موجب شد که ما در میدانهای نوآوری و ابتکار، در همه‌ی زمینه‌ها، به پیشرفتهائی دست پیدا کنیم که کشورهای منطقه در طول سالهای متمادی هم نتوانستند به آن پیشرفتها دست پیدا کنند. ملت ما، مردم ما، جوانان ما، دانستند. من مثالهائی دارم در انقلابها، که حالا مجال نیست من اینها را عرض کنم؛ شاید در خلال بعضی از دیدارهای دیگر گفتم. انقلابهائی که در دهه‌ی ۷۰ میلادی - یعنی چند سال قبل از انقلاب ما - در بعضی از کشورها اتفاق افتاده بودند، وضع رقتباری داشتند؛ قابل مقایسه نبودند. انقلاب عظیم ما توانست اینجور پیشرفت کند". (صوت در پایان متن)

موفقیت های هسته ای نتیجه ایستادگی ملت

رهبر معظم انقلاب موفقیت هسته ای و عامل جرات به مسئولین برای ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های دشمن را پشتیبانی مردم عنوان کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این رابطه فرمودند:

"مسئله‌ی هسته‌ای، یکی دیگر از چالشهاست. آن حصار مستحکمی که توانست به مسئولان جرأت بدهد، قدرت بدهد و آنها در مقابل زورگوئی و تحمیل دشمنان در قضیه‌ی هسته‌ای بایستند، اراده‌ی مردم بود، پشتیبانی مردم بود؛ پایگاه اقتدار مردمی بود که توانست این موفقیت بزرگ را نصیب کشور کند".
 فیلم دیدار مقام معظم رهبری در کرمانشاه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد