کد خبر: 110757|10:06 - 1396/07/19
نسخه چاپی

مدیر اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب:

گونه نادرجانوری در منطقه حیدریه مشاهده شد/خرس قهوه ای درمنطقه کل کش گیلانغرب هیچگونه جراحتی ندارد+ عکس

 گونه نادرجانوری در منطقه حیدریه مشاهده شد/خرس قهوه ای درمنطقه کل کش گیلانغرب هیچگونه جراحتی ندارد+ عکس
مطلع الفجر:مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گیلانغرب،با تکذیب خبری که از وی در فضای مجازی منتشر شده مشاهده یک قلاده خرس قهوه ای نادر درمنطقه کل کش دهستان حیدریه خبر داد.

 فریبرز بساطیدر گفتگو با  خبرنگار مطلع الفجر،ضمن تایید خبر فوق  اظهار داشت: براساس گزارشات واصله این خرس حوالی ظهر امروز چهارشنبه در حاشه رودخانه کل کش پیدا شده است .

مهندس بساطی با عنوان اینکه  این ماده خرس که به نظر می رسد 3 سال سن داشته باشدو دارای مشکلی خاص باشد،  اکنون از درختی بالا رفته وگروهی از کارشناسان حفاظت محیط زیست گیلانغرب  برای بررسی موضوع در  محل حضور دارند.

این مقام مسئول ابراز داشت :این خرس که اکنون در ارتفاعی از یک درخت بلوط بالا رفته است  هیچ مشاهده ای که دال بر زخمی شدن ان باشد مشهود نیست اما به نظر می رسد این گونه جانوری نادر دارای مشکلی باشد که باید گروه متخصصین و کارشناسان محیط زیست  انرا بررسی کنند .

 در حال حاضر  برای پایین آوردن این خرس قهوه ای نادر و اینکه این خرس چه مشکلی دارد گروهی از کارشناسان محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در حال آمدن به منطقه کل کل در شهرستان حیدریه هستندکه تلاش همه در مسیر کمک به این حیوان نادر است.


شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه دومین شهرستان وسیع استان به شمار می آید که به لحاظ تنوع آب و هوایی همزمان سردسیری و گرمسیری، با 2 منطقه شکار ممنوع "زله زرد" و حفاظت شده "قلاجه" در سطح 81 هزار هکتار، از جمله شهرستان های دارای بیشترین حوزه زیست محیطی به شمار می رود.

شهرستان گیلانغرب دارای 81 هزار هکتار مناطق ذخیره گاه گونه های نادر گیاهی، جنگلی و جانوری است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد