سرویس: کرمانشاهکد خبر: 110740|10:41 - 1396/07/13
نسخه چاپی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه مطرح کرد:

فرزند زن معتادآسیب‌پذیرتر است/زنانه شدن اعتیادزنگ خطری برای جامعه

فرزند زن معتادآسیب‌پذیرتر است/زنانه شدن اعتیادزنگ خطری برای جامعه
مطلع الفجر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، زنانه شدن اعتیاد را زنگ خطری برای جامعه دانست و گفت: فرزندان زنان معتاد آسیب‌پذیرتر از مردان معتاد هستند.

به گزارشمطلع الفجر، زهره شریفی امروز پنج شنبه در جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد که به ریاست بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد امروزه یکی از اصلی ترین آسیب های اجتماعی و به مادر آسیب های تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اهمیت آسیب اعتیاد در شرایطی است که به تنهایی تاثیرات مستقیمی بر سایر آسیب ها مانند کارتن خوابی، طلاق، سرقت، بسیاری از کودک آزاری ها، همسرآزاری ها دارد که در اثر ایجاد توهمات بر اثر مصرف شیشه به وجود می آید.

به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه،  آمار اعتیاد در استان بالاست ونیاز توجه بیشتر به مقوله زنانه شدن اعتیاد است و باید برنامه های مداخله‌ای در بحث پیشگیری از اعتیاد زنان به شدت پیگیری و با نظارت بیشتری انجام گیرد.

شریفی اضافه کرد: اعتیاد زنان در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین به سطح عام تر رسیده و به تبع فرزندان مادران معتاد آسیب پذیرتر از مردان معتاد هستند و این شرایط زنگ خطری برای خانواده است.

این مسئول با بیان اینکه رشد آمار اعتیاد در بین زنان نیازمند توجه بیشتری است، گفت: اخیرا خانم ملاوردی آماری رو اعلام کرد که بر اساس آن  ۸۳.۶ درصد زنانی که معتاد هستند اعلام کردند که قبل از اعتیاد از سیگار و قلیان استفاده می کردند.

وی گفت: باید آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از اعتیاد در مدارس، محلات و دانشگاه ها جدی گرفته شود و همچنین مشارکت سازمان های غیر دولتی و مشارکت های مردمی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد نمایشگاه ها وجود داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد