کد خبر: 110724|10:11 - 1396/07/13
نسخه چاپی

شوک سوم به بازار مسكن در راه است

 

 
بانك مركزي هفته پيش در گزارشي از تحولات بازار مسكن درشهر تهران،خبر از رشد ٢/٩ درصدي معاملات مسكن در شهريورماه نسبت به ماه مشابه سال قبل داد و همزمان هم از رشد ٧/٩ درصدي قيمت مسكن خبر داد تا نشان دهد رونق به بازار مسكن بازگشته است و ديگر خبري از ركودي كه فعالان بازار از آن صحبت مي‌كنند، نيست.
امتیاز خبر:72از100تعداد رای دهندگان3330
روزنامه اعتماد: بانك مركزي هفته پيش در گزارشي از تحولات بازار مسكن درشهر تهران،خبر از رشد ٢/٩ درصدي معاملات مسكن در شهريورماه نسبت به ماه مشابه سال قبل داد و همزمان هم از رشد ٧/٩ درصدي قيمت مسكن خبر داد تا نشان دهد رونق به بازار مسكن بازگشته است و ديگر خبري از ركودي كه فعالان بازار از آن صحبت مي‌كنند، نيست.
 
 
در اين گزارش بانك مركزي اعلام شده بود كه در شهريور ماه سال ١٣٩٦ حجم معاملات واحدهاي مسكوني و متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع واحد مسكوني در شهر تهران به ترتيب به ٥/١٥ هزار فقره و ٦/٤٧ ميليون ريال رسيد كه نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ٢/٩ و ٧/٩ درصد افزايش نشان مي‌دهد. بررسي تحولات بازار اجاره‌بهاي مسكن در شهريور ماه سال ١٣٩٦ نيز مويد تغيير متناسب اجاره‌بها با نرخ تورم در اين دوره است، به طوري كه شاخص كرايه مسكن اجاري در شهر تهران و در كل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ٦/٨ و ٦/٧ درصد رشد را نشان مي‌دهد.
 
 
همزمان وزارت راه و شهرسازي خبر از تغييراتي در برنامه تسهيلاتي مسكني داد و معاونان وزير راه و شهرسازي با اعلام‌هاي جسته و گريخته خبر از روي خوش دولتي در بحث تسهيلات مسكن دادند تا شايد بالاخره بعد از چند سال مسكن وارد فازي جديد شود؛ فازي كه اگر همه خانه به دوشان را خانه‌دار نمي‌كند اما مي‌تواند تعداد اندكي را صاحبخانه كند.
در عين حال پيگيري‌ها از تغييرات در تغيير يا بهتر است بگويم كاهش نرخ سود وام مسكن كار را به جايي رساند كه مسوولان مسكني در آستانه همايشي كه بسته سياست‌هاي مسكني را نشانه گرفته است خبر از اعلام تغييرات در هفته آينده بدهند. پس از دو تصميم وزارت مسكن و شهرسازي از افزايش تسهيلات مسكن تا كاهش نرخ سود تسهيلات مسكن يكم، اين سومين شوك به بازار مسكن است كه در هماهنگي دو دستگاه يعني وزارت مسكن و شهرسازي وبانك مركزي، اجرايي خواهد شد.
 
 
رخت نو  بر سياستگذاري‌هاي گذشته

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد