کد خبر: 110696|16:14 - 1396/06/31
نسخه چاپی

فرمانده سپاه گیلانغرب؛

ولایتمداری ، ایمان بخدا و وحدت عامل پیروی در دفاع مقدس بود/ دفاع مقدس تقابل ملت ایران با همه دنیای استکباربود+ تصاویر

ولایتمداری ، ایمان بخدا و وحدت عامل پیروی در دفاع مقدس بود/ دفاع مقدس تقابل ملت ایران با همه دنیای استکباربود+ تصاویر
مطلع الفجر: فرمانده سپاه گیلان غرب گفت :ولایتمداری ، ایمان بخدا و وحدت عامل پیروزی ملت ایران اسلامی در جنگ 8 ساله برابر عراق و ایادی استکباری به سرکردگی امریکا بود .

  به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، سرهنگ دوم پاسدار معصومعلی محمدی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مصلی مسجد جامع گیلانغرب ضمن گرامی داشت  هفته دفاع مقدس و تسلیت بمناسبت اغاز محرم حسینی   به تاریخچه دفاع مقدس  اشاره کرد و ابراز نمود:در حالی که ایران اسلامی هنوز به مانند نهالی نو پا فاقد ابزارهای جنگلی و انسجام نظامی و فاقد قدرت لجستیکی بود  در سال 59 ارتش حزب بعث با حمایت های  به خاک جمهوری اس0لامی ایران تهاجم نظامی کرد و در طول 8 سال دفاع مقدس صدها شرکت غربی  به سرکردگی امریکا و استکبار جهانی در تجهیز ماشین جنگی حزب بعث شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی  سوای تجهیزات نظامی و ادوات جنگی ، انواع رادیوها، شبکه‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها، ماهواره‌ها و سایر امکانات کشورهای غربی  علیه ایران و به نفع صدام تبلیغ می‌کردند.

این فرمانده نظامی  با اشاره به قابلیتهای تحسین بر انگیز دفاع جانه ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس ابراز داشت: تنها موردی که حتی یک سانتی متر از خاک کشورمان تصرف نشد دفاع مقدس بود که در طول این دفاع 72 هزار نفر از عراق اسیر گرفته شد که 14 هزار نفر آنان با 15 ملیت غیر عراقی بودند و همه این رویدادها به برکت حاکمیت ولایت فقیه است در حالی که دشمن قصد داشت جغرافیای فعلی ایران را به 5 ایران کوچک تقسیم کند لذا تاریخ ایثار فرزندان ایران در دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

سرهنگ محمدی در ادامه ابراز داشت :دوران دفاع مقدس هم سند مظلومیت و هم سند مقاومت ملت ایران است چرا که در دوران 8 ساله جنگ  علی رغم وجود دشمنی تا دندان مسلح ،اما ملت ایران حتی از ابتدایی ترین سلاح ها و ابزار های نظامی و جنگی محروم بود  و تنها سلام ملت قدرت اراده، ایمان به خدا و وحدت کلمه و انسجام انها بود .

وی تصریح کرد: دوران 8 ساله جنگ  و دفاع ملت ایران را باید به پاس مقاومت و سلحشوری شیرمردان و شیرزنانش ستود چرا که انها در سایه ولایتمداری  و غیرت و اعتقاد به آموزه های دینی دشمن غدار را در پشت دروازه های شهر زمین گیر کردند .

فرمانده سپاه گیلانغرب  همچنین به مقاومت جانانه خطه گیلان غرب سر افراز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : مردمی که با تشکیل تیپ مستقل مردمی مسلم بن عقیل شجاعت ، مقاومت و سلحشوری را معنایی دیگر بخشیدندبه حق  که شایسته تجلیل به عنوان دومین شهر مقاوم کشورند.

 محمدی از برگزاری مراسم بزرگ  روز مقاومت مردم گیلانغرب در 4 مهر خبر داد و گفت: برگزاری این مراسم در واقع نماد  و یاد اوری مقاومت و زمین گیر کردن دشمن در پشت دروازه شهر و نماد روز گیلانغرب قهرمان است .

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد