کد خبر: 110692|10:16 - 1396/06/30
نسخه چاپی

شکار زیبای عکاس گیلانغربی/

عقاب طلایی گونه کمیاب در معرض انقراض در گیلانغرب دیده شد+ تصاویر

عقاب طلایی گونه کمیاب  در معرض انقراض  در گیلانغرب دیده شد+ تصاویر
مطلع الفجر:تعداد عقاب های بزرگ ایران که عقاب طلایی یکی از انهاست به دلایل مختلف رو به کاهش است اما این بار رد پای این پرنده زیبا در گیلانغرب دیده شد .

 به گزارشمطلع الفجر،سرشماری  عقاب های طلایی کار مشکلی است، مطالعات کاملی هم در ایران برای آنها انجام نشده ؛ برای همین هم تعداد دقیق آنها مشخص نیست اما آن قدر نقش مهم و پر رنگی در زنجیره غذایی کوهستان ها بازی می کنند که در فهرست گونه های در @خطر_انقراض ایران قرار گرفته اند.
هر گونه کاهش در جمعیت پرنده ای مثل #عقاب_طلایی که در بالاترین رده جیره غذایی است، تاثیر مستقیم روی اکوسیستم منطقه ای مس گذارد.
این اهمیت دردنیا هم پر رنگ است، آن قدر که #عقاب_طلایی در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار گرفته است؛ یعنی باید برنامه های پیوسته ای برای حفاظت از آنها و زیستگاهشان در نظر گرفته شود.
عقاب های بزرگ ایران ، به خصوص عقاب طلایی در خطر است؛ سلطان بلندی ها که همه در اوج بودنش را ستایش کرده اند ؛ پرنده ای که مرزهای زمینی برایش بی اهمیت است و آسمان تمام جهان برای او محل پرواز است.
 این عقاب در روزهای اخیر توسط عکاس گیلانغربی  اقای #سجاد_احدیت رصد شد و جای ان دارد که همه  ما با توجه به اینکه این پرنده زیبا و کم یاب در معرض انقراض است همواره با دیدی سرشار از فرهنگ صیانت از طبیعت به بستر زندگی و امنیت را برای ان فراهم کنیم .

شهرستان گیلانغرب با 175 هزار و 369 هکتار عرصه های طبیعی مرتعی و جنگلی زیستگاه گونه های نادری از بسیاری از جانوران وحشی از جمله گربه سانان است.

گونه های گیاهی و دارویی و غذایی نادری نظیر زالزالک، مورد، انجیر کوهی، درمنه، بادام وحشی و ون ونگی نیز در این زیستگاه وجود دارد.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد