کد خبر: 110687|11:28 - 1396/06/29
نسخه چاپی

رییس اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب

175هیات عزداری شهری و روستای در گیلانغرب / 125مبلغ دینی در ایام محرم به مناطق شهری و رستایی اعزام می شوند

 175هیات عزداری شهری و روستای در گیلانغرب / 125مبلغ دینی در ایام محرم به مناطق شهری و رستایی اعزام می شوند
مطلع الفجر:رییس اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب گفت: شهرستان گیلانغرب 175 هیات مذهبی فعال دارد که از این تعداد 20 هیات شهری، و 155 هیات روستایی می باشد.

 به گزارشمطلع الفجر،حجت الاسلام علیرضا رضایی در آستانه شروع ایام محرم در گفتگویی اظهار داشت: از مجموع هیات های مذهبی شهری 17 هیات ویژه برادران و سه هیات مختص خواهران است.


وی تصریح کرد: 125 مبلغ و مبلغه دینی در ایام محرم برای ترویج و نشر ارزش های دینی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان اعزام می شوند که 25 تن از آنان اعزامی از قم هستند.


این مقام مسئول ابراز داشت: این مبلغان برای ترویج احکام اسلامی و معرفی ارزش های قیام عاشورا در هیات های عزاداری و مساجد شهری و روستایی حضور می یابند.


حجت الاسلام رضایی افزود: اعزام مبلغان به منظور تبیین هرچه بهتر و بیشتر رسالت و اهداف قیام امام حسین (ع)، ترویج و تبلیغ فرهنگ دین و احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از هرگونه خرافه و انحراف در آیین های عزاداری انجام می شود.


وی با اشاره به برپایی آیین های عزاداری ماه محرم در هیات های مذهبی روستایی گفت: امسال به گونه ای برنامه ریزی شده تا اقامه فرایض دینی به صورت جماعت در مدارس و ادارات با حضور مبلغان اعزامی انجام شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب افزود: مردم این شهرستان از چند روز مانده به آغاز دهه اول محرم به صورت خودجوش اقدام به نصب پرچم و بیرق سیاه و سیاه پوش کردن درب منازل و اماکن عمومی و خیابان های شهر کرده و به تدریج خود را مهیای برگزاری آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا و 72 تن از بهترین یاران و خاندان پاک و مطهرش می کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد