کد خبر: 110675|08:39 - 1396/06/24
نسخه چاپی

شب گذشته جنگل و مراتع سرکش طعمه حریق شد/آتش صبح امروز به طور کامل مهار شد

شب گذشته جنگل و مراتع سرکش طعمه حریق شد/آتش صبح امروز به طور کامل مهار شد
مطلع الفجر:مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب از پایان اتش سوزی در منابع طبیعی ارتفاعات سرکش خبر داد .

دکتر ولی پور درگفتگو با مطلع الفجرضمن تایید اتش سوزی ارتفاعات سرکش، اظهار داشت: آتش سوزی یادشده از ساعت حدود ۲۳ شامگاه پنجشنبه، ارتفاعات سرکش در این شهرستان را فراگرفت..
این مقام مسئول با اشاره به حضور به موقع و تلاش نیروهای منابع طبیعی برای مهار این آتش سوزی گفت:این حریق که در مساحت تقریبی کمتر از 5 هکتار رخ داده و البته اعلام آمار دقیقتر به لحاظ وضعیت خاص منطقه  نیازمند بررسی کارشناسی است ؛در ارتفاعات صعب العبور رخ دادو به یاری خداوند مهار شد.
ولی پور ضمن تقدیر و تشکر از مردم و دوستداران طبیعت به خاطر کمک در مهار آتش سوزی، ابراز داشت: کارکنان منابع طبیعی شهرستان همانند همیشه به محض اطلاع از وقوع اتش سوزی  در محل، طی عملیاتی سریع این حریق را در ساعت 3بامداد جمعه مهار کردند.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب گفت:بمنظور مراقبت از آتش سوزی مجدد چند اکیپ از نیروها در منطقه تا روشن شدن هوا، حضور یافتند.
از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 20 مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان رخ داده که صدها هکتار از منابع ارزشمند طبیعی را از بین برده است.
در سال گذشته نیزطی 28 فقره اتش سوزی بزرگ و کوچک این شهرستان که تنها دریک مورد اتش سوزی سرکش و ارتفاعات مشرف بر گلین بیش از 600 هکتار از منابع طبیعی به کام اتش سوخت جمعه بالغ بر900هکتار منابع طبیعی  شامل جنگل و مراتع مشجر دچار اتش سوزی شد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد