سرویس: کرمانشاهکد خبر: 110563|23:04 - 1396/05/22
نسخه چاپی

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

تدوین سند جامع سلامت استان کرمانشاه/ ۱۰۰ «سمن» سلامت داریم

 تدوین سند جامع سلامت استان کرمانشاه/ ۱۰۰ «سمن» سلامت داریم
مطلع الفجر: معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تدوین سند جامع سلامت استان خبر داد.

 

به گزارشمطلع الفجر، دکتر علی الماسی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خشونت زیبنده جوامع متمدن و زیبنده کرمانشاه با افتخار نیست اما متاسفانه خشونت به عنوان آسیب اجتماعی مارک کرمانشاه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد سلامت مردم در گرو مشارکت اجتماعی است، افزود: در حوزه مدیریت مشارکت های مردمی دو اداره شامل سازمان های مردم نهاد و مجمع خیرین داریم، سمن ها ابزار خوبی برای دسترسی به مردم هستند و از سویی نیز ما با محدودیتی از بودجه و امکانات دولتی مواجه هستیم و باید جامعه را به کمک بطلبیم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: ان شاءالله بتوانیم تفاهم نامه ای با خبرنگاران بنویسیم و از بیگانگی در جامعه رهایی یابیم و جامعه بتواند معاونت اجتماعی را بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باید بیش از پیش معرفی و شناخته شود، افزود: خبرنگاران شریان‌های اطلاع رسانی در جامعه هستند

الماسی از تدوین سند جامع سلامت استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این سند معیارهای سلامت جامعه ترسیم می شود و این سند مرتب به روز میشود و کمیته راهبردی این برنامه را تشکیل دادیم.

وی از تشکیل ۶۰ سمن مرتبط با سلامت در استان خبر داد و اظهار داشت: چهل سند نیز در شرف ثبت هستند، همچنین مجمع خیرین بیمارستانی را در هفده بیمارستان تشکیل دادیم و در حال فراهم کردن مقدمات ساختن همراه سرا در امام علی (ع) و امام رضا (ع)هستیم

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بیان کرد: ساماندهی آبشوران برای ارتقا سلامت باید به یک مطالبه تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی افزود: ماجرای قمه کشی در بیمارستان آیت الله طالقانی باعث شد تعدادی متخصص که قرار بود به کرمانشاه بیایند منصرف شدند و نیامدند.

وی همچنین به در دست اقدام بودن موضوع توسعه یافتگی روستاهای استان کرمانشاه اشاره کرد.

تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت استان کرمانشاه

دکتر حسین بیگلری، رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت مواد غذایی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: سلامت انسان دارای ابعاد جسمانی روحی اجتماعی و معنوی است.

بیگلری بیان کرد: تدوین برنامه سند سلامت استان باهمکاری دستگاه های متولی و به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می شود.

وی تکامل دوران کودکی، آموزش عمومی، اشتغال و درآمد را از جمله عوامل اجتماعی موثر بر سلامت عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت تنها دستگاه متولی سلامت نیست بلکه همه دستگاه ها نقش دارند و وزارت بهداشت نقش هماهنگ کننده دارد. 

بیگلری بیان کرد: سند جامع سلامت استان کرمانشاه، یک سند بالادستی در جغرافیای استان است که با هدف ارتقا عادلانه شاخص های سلامت توسط همه دستگاه ها و نمایندگان مردم زیر نظر استانداری تدوین، تصویب و اجرا می‌شود

وی از تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت استان خبر داد و گفت: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمانشاه ۳۲ مصوبه در حال اجرا داریم که ۷۵ درصد این مصوبات در حال اجرا و ۲۳ درصد اجرا شده و دو درصد بخوبی اجرا نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد