کد خبر: 110531|13:59 - 1396/05/12
نسخه چاپی

قدردانی رییس منابع طبیعی گیلان غرب از همت و تلاش بسیج مردمی در مهار اتش سوزی سرکش

قدردانی رییس منابع طبیعی گیلان غرب از همت و تلاش بسیج مردمی در مهار اتش سوزی سرکش
مطلع الفجر: رییس منابع طبیعی گیلان غرب از حضور بسیج مردمی و مسئولان ادارات شهرستان در مهار اتش سوزی های گیلان غرب تقدیر کرد.

دکتر جبار ولی پور در مصاحبه باخبرگار مطلع الفجر با عنوان این خبر که با تلاشهای انجام گرفته اتش سوزی در سرکش گیلانغرب مهار شده  از حضور بسیج  مردمی و مسئولان ادارات شهرستان  در مهار اتش سوزی های گیلان غرب تقدیر کرد.

 

رییس منابع طبیعی گیلان غرب تصریح کرد: این آتش سوزی  که از دیروز آغاز و کانون آن در منطقه بان میدان بود طی آن بالغ بر 150 هکتار از بافت طبیعی  کوههای سرکش و بان میدان  که عمدتا مرتع بود در اتش سوخت.

 طی سال جاری و با اغاز فصل گرما، 19  آتش سوزی  درشهرستان گیلانغرب است که  طی ان مساحت قابل توجهی از باغات ، مزارع و مراتع  در عرصه های منابع طبیعی گیلانغرب دچار خسارت شده است .
 در سال گذشته نزدیک به  30 فقره  اتش سوزی بزرگ و کوچک در شهرستان گیلان غرب رخ داد که  طی انها بیش از 600 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت ، واقع است.

وی در ادامه از حضور نیروهای بسیج سپاه گیلانغرب و پادگان شهید ثابتخواه که در کنار مسئولان ،اعضای ستاد بحران و مردم طبیعت دوست منطقه برای مهار اتش تلاش کردند تشکر کرد و گفت : صیانت از عرصه های طبیعی و ملی  برای همه ما یک رسالت است و به عنوان یک گنجینه  محدود  و در معرض زوال باید به شدت قدردان ان باشیم .

 ولی پور در پایان  به این نکته اشاره داشت که  آتش سوزی منطقه بان میدان و سرکش که از شب گذشته و تا ساعاتی پیش ادامه داشت هیچ ارتباطی با اتش سوزی  محدوده پادگان شهید ثابتخواه  ندارد چرا که آن آتش سوزی با حضور نیروهای منابع طبیعی و حضور پرسنل و کارکنان پادگان شهید ثابتخواه در همان ساعات به کلی مهار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد