کد خبر: 110529|21:50 - 1396/05/11
نسخه چاپی

سیاه بختی زاگرس؛

نبود ابزار و امکانات،مهارآتش درگیلانغرب را غیر ممکن کرده است/شنیده ها خبر از خسارت 100 هکتاری آتش دارد+ عکس

نبود ابزار و امکانات،مهارآتش درگیلانغرب را غیر ممکن کرده است/شنیده ها خبر از خسارت 100 هکتاری آتش دارد+ عکس
مطلع الفجر: آتش سوزی که از امروز در منطقه جنگلی"بان میدان" و "مله نی' "از توابع شهرستان گیلانغرب اغاز شده ،علی رغم تلاش ها هنوز ادامه دارد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،آتش سوزی که از امروز در منطقه جنگلی "بان میدان" و "مله نی' "از توابع  شهرستان گیلانغرب اغاز شده است   علی رغم تلاش های انجام شده هنوز  ادامه دارد  تا جایی که اکنون از زاویه شهر گیلان غرب شعله های اتشی که به جام جنگلهای این ناحیه افتاده به وضوح قابل رویت است .

 بر اساس این گزارش تا لحظاتی قبل که  این اتش سوزی در امتداد  کوههای مله نی و سرکش در حال تداوم است نیروهای زیادی از جمله بسیج مردمی منطقه  ، گروههای طبیعت دوست منطقه ، سرپرست فرماندار و جمعی از پرسنل فرمانداری ،هلال احمر شهردار و کارکنان زحمت کش  این مجموعه ، پرسنل منابع طبیعی ، کارکنان محیط زیست برای مهار اتش سوزی تلاش میکنند.

 حقیقت ماجرا این است که صعب العبور بودن منطقه ف کمبود امکاتاتی که هر سال مردم و طبیعت  این دیار در برابر حوادث از ان رنج می برد و وزش بادی که در حال وزیدن است مهار اتش را با مشکل روبرو کرده است .

تخمین اولیه و غیر رسمی  این اتش سوزی نزدیک به 100 هکتار بر اورد شده است اما حقیقتا با توجه به تداوم اتش سوزی ، این آمار دستخوش تغییر است .

اتش سوزی ملیه نی و بان میدان  که اکنون در حال وقوع است  نوزدهمین مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در مراتع و جنگل های گیلانغرب است که در اثر آن بیش از 100 هکتار  از زمین های کشاورزی ، عرصه های منابع طبیعی و جنگلی  این شهرستان خسارت وارد شد.

صبح امروز نیز در آتش سوزی منطقه انارک گیلان غرب بیش از 2 هکتار از عرصه منابع طبیعی در گیلان غرب طعمه حریق شد.
سال گذشته نیز در پی آتش سوزیهای بزرگی  که تعداد انها از 32 مورد بیشتر بود ، بالغ بر 900 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30میلیارد ریال را به دنبال داشت.
شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه و جزو مناطق غنی جنگلی  با بیش از 70 هزار نفرجمعیت ، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد