کد خبر: 110527|11:27 - 1396/05/11
نسخه چاپی

رییس منابع طبیعی گیلان غرب خبر داد ؛

دو اتش سوزی در گیلانغرب طی 24 ساعت گذشته+ تصویر

 دو اتش سوزی در گیلانغرب طی 24 ساعت گذشته+ تصویر
مطلع الفجر: رییس اداره منابع طبیعی گیلان غرب از وقوع دو فقره اتش سوزی ظرف 24 ساعت گذشته در شهرستان گیلان غرب خبر داد .

جبار ولی پور در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر  اظهار داشت : طی 24 ساعت گذشته دو فقره اتش سوزی در  جنگل و مراتع شهرستان گیلان غرب رخ داده است .

 وی افزود : یکی از  آتش سوزیها  در  محدوده پادگان شهید ثابتخواه گیلان غرب  و مقارن با ساعت 11 و 50 دقیقه امشب رخ داد که قسمتی  از مراتع و جنگلهای  این محوطه در مقیاسی حدود 2 هکتار در اتش سوخت و نهایتا با تلاش  جمعیت مردمی و نیروهای پادگان ، پرسنل منابع طبیعی و طبیعت دوستان منطقه با وجود وزش باد شدید  مهار شد  .

  این مسئول همچنین از وقوع اتش سوزی دیگر  در گیلانغرب  از ساعاتی قبل خبر داد و گفت: این اتش سوزی علی رغم تلاش انجام  شده تاکنون با توجه به وزش باد مهار نشده است که امید است با همکاری مردم و جمعیت طبیعت دوست شهرستان بزودی اطفا شود. .

ولی پور گفت این اتش سوزی در محدوده انارک گیلان غرب  رخ داده که  سوختن  زباله های ان منطقه  به دامنه مراتع سرایت و این اتش سوزی را منجر شده است .

 

 طی سال جاری و با اغاز فصل گرما، 19  آتش سوزی  درشهرستان گیلانغرب است که  طی ان مساحت قابل توجهی از باغات ، مزارع و مراتع  در عرصه های منابع طبیعی گیلانغرب دچار خسارت شده است .
 در سال گذشته نزدیک به  30 فقره  اتش سوزی بزرگ و کوچک در شهرستان گیلان غرب رخ داد که  طی انها بیش از 600 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت ، واقع است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد