سرویس: کرمانشاهکد خبر: 110519|12:53 - 1396/05/07
نسخه چاپی

امروز صورت گرفت؛

برگزاری جلسه توجیهی بیماری‌های قابل انتقال ازدام به انسان در صحنه

 برگزاری جلسه توجیهی بیماری‌های قابل انتقال ازدام به انسان در صحنه
مطلع الفجر: جلسه آموزشی توجیهی در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام برای دهیاران بخش مرکزی شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارشمطلع الفجر، دکتر رامین سمیعیان امروز شنبه در جلسه آموزشی توجیهی بیماری های مشترک بین انسان و دام که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد به ارایه گزارش عملکرد ۴ ماهه سال جاری این شبکه پرداخت.

وی سپس توضیحاتی در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ارائه داد و بر ضرورت  اطلاع رسانی در سطح روستاها تاکید کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از دهیاران خواست ضمن همکاری با شبکه دامپزشکی نسبت به توجیه و آگاه سازی  اهالی روستاها  به ضرورت مراقبت و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از  بروز و شیوع بیماری های مشترک و بیماری های دامی اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش به سزای پرورش دام و طیور در اقتصاد خانوارهای روستایی تصریح کرد: به منظور حفظ و حراست از سرمایه های دامی همکاری همه مردم روستا خصوصاً دهیاران با دامپزشکی حائز اهمیت است؛ دهیاران می بایست موارد تلفات غیرمتعارف در دام و طیور روستایی را به شبکه های دامپزشکی گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن، بررسی ها و اقلامات لازم انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه آموزشی توجیهی، دهیاران بخش مرکزی شهرستان صحنه با نحوه شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و راه های انتقال وپیشگیری از آن آشنا شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد