کد خبر: 108929|10:46 - 1395/10/29
نسخه چاپی

بهروز غریب‌پور امسال هم مسئول کاخ جشنواره می‌شود

سال گذشته یک ماه پیش از آغاز جشنواره چهره‌های مختلفی که قرار بود برای برگزاری جشنواره فجر در کنار محمد حیدری قرار بگیرند مشخص شده بود. بهروز غریب‌پور چهره سرشناس حوزه تئاتر جزو کسانی بود که با حیدری همراه شد و مسئولیت کاخ جشنواره را به عهده گرفت.
امتیاز خبر:18از100تعداد رای دهندگان52
وب سایت آی سینما: سال گذشته یک ماه پیش از آغاز جشنواره چهره‌های مختلفی که قرار بود برای برگزاری جشنواره فجر در کنار محمد حیدری قرار بگیرند مشخص شده بود. بهروز غریب‌پور چهره سرشناس حوزه تئاتر جزو کسانی بود که با حیدری همراه شد و مسئولیت کاخ جشنواره را به عهده گرفت. بر اساس طلاعاتی که ما به دست آورده، امسال نیز غریب‌پور مسئولیت کاخ اصلی جشنواره را پذیرفته است.
 
بهروز غریب‌پور امسال هم مسئول کاخ جشنواره می‌شود

یکی از اتفاقات جشنواره فیلم فجر پس از حضور محمد حیدری به عنوان دبیر، استفاده از چهره‌های شناخته شده برای برگزاری و اداره جشنواره بود. سال گذشته مهتاب کرامتی و شهاب حسینی به عنوان مشاوران دبیر جشنواره انتخاب شدند که حسینی به خاطر کنار گذاشته شدن فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی از این سمت استعفا داد، اما کرامتی تا پایان باقی ماند و در حوزه اجرایی، طراحی و اقلام تبلیغاتی و... حضور فعالی داشت.

از چهره‌های دیگری که در جشنواره سال گذشته مسئولیت قبول کرد مجید مظفری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود که مسئولیت کاخ مردمی جشنواره (پردیس ملت) را پذیرفت، به نظر می‌رسید دوران مدیریت حیدری در حوزه تئاتر باعث شده بود او با شناختی که به برخی چهره‌های این حوزه دارد مسئولیت بیشتری به هنرمندان شناخته‌شده در این زمینه بدهد.

به همین دلیل مسئولیت کاخ جشنواره (برج میلاد) نیز که اهالی سینما، منتقدان و رسانه‌ای‌ها در آن حاضر می‌شوند به بهروز غریب‌پور کارگردان سرشناس تئاتر سپرده شد.

خبرنگار ما مطلع شده که امسال هم مدیرعامل پیشین خانه هنرمندان مسئولیت کاخ اصلی جشنواره را پذیرفته است، اما باید دید برای برطرف کردن مشکلات سال قبل قرار است چه تمهیداتی در نظر گرفته شود. امسال دبیرخانه جشنواره سخت‌گیرانه‌تر با حضور افراد در کاخ جشنواره برخورد کرده است و 45 درصد از اسامی کسانی که به عنوان منتقد و اهالی رسانه ثبت‌نام کرده بودند خط خورده است.

غریب‌پور سال گذشته در گفت‌وگویی با خبر آنلاین پس از ازدحام و مشکلاتی که همزمان با اکران فیلم «لانتوری» به وجود آمد، توضیحات جالبی درباره معضلات مدیریت کاخ جشنواره داده بود. اولین مشکلی که این مدیر فرهنگی به آن اشاره کرده بود ورود افراد بی‌ربط به سینما و رسانه بود که به گفته غریب‌پور حتی شخصیت‌های فرهنگی نیز برای راه پیدا کردن این افراد تخلف می‌کردند، او در این‌باره گفته بود: «اگر بخواهم اسامی را اعلام کنم، بی ادبی به ساحت کسانی است که جشنواره ما را به هم ریخته‌اند اما اگر ضروری باشد اسامی را اعلام می‌کنم و شرح ماجرا را می گویم.»

این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با توجه به مشکلاتی که حضور این افراد در کاخ جشنواره ایجاد می‌کردند این‌طور توضیح داده بود: «برای نظارت بر این ماجرا باید از اداره آگاهی کمک می‌گرفتیم که به خاطر احترام به میهمانان چنین کاری نکردیم و این رنج را متحمل شدیم که در نهایت صبوری کارها را انجام دهیم.» با این‌حال سال گذشته بازهم در کنار افراد غیر مرتبط حضور کودکان و نوجوانان را نیز شاهد بودیم که غریب‌پور با اشاره به تعداد کم نیروهای اجرایی در افتادن با همه این افراد را نشدنی دانسته بود.

امسال این مدیر فرهنگی تجربه سال گذشته را نیز دارد و احتمالا باید منتظر تمهیدات تازه‌ای از سوی او برای کنترل اتفاقات در کاخ اصلی جشنواره باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد