سرویس: اقتصادیکد خبر: 108397|10:08 - 1395/09/23
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد ؛

برداشت حدود ۱۴ هزار تن ذرت دانه ای از مزارع گیلانغرب+عکس

برداشت حدود ۱۴ هزار تن ذرت دانه ای از مزارع گیلانغرب+عکس
مطلع الفجر:مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب، از پایان عملیات برداشت ذرت دانه ای از مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان خبر داد.

سعید حیدرپور درگفتگویی، با عنوان اینکه ،با تلاش‌های صورت گرفته ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول از اراضی زیرکشت برداشت شده است اظهارداشت: محصول ذرت به عنوان کشت دوم این شهرستان پس از برداشت گندم در سطح ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار از فصل تیر امسال کشت شده بود.

وی با بیان این که وقوع تندباد اخیر به حدود ۴۰ درصد از زمین‌های کشت شده محصول ذرت دانه ای خسارت زد، اظهار داشت: با این حال با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و منابع آبی لازم، برداشت ذرت دانه ای در فصل زراعی امسال در مقایسه با پارسال در مجموع سه هزار و ۷۰۰ تن افزایش داشته است.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب، ذرت دانه ای کشت شده در زمین‌های کشاورزی این شهرستان را از ارقام سیون، بی سی ۷۰۳ و ۷۰۴ اعلام کرد و افزود: وضعیت مطلوب منابع آبی با توجه به بارندگی‌های خوب امسال، اقدام های اصلاحی در زمینه توزیع رقم‌های بهتر بذر و تشکیل دوره‌های آموزشی و مشاوره ای لازم از جمله دلایل افزایش عملکرد محصول ذرت در سال زراعی جاری بوده است.

حیدرپور بیان کرد: به منظور سهولت در کار برداشت ذرت کاران، خرید تضمینی و تحویل ذرت از طریق تجهیز سه کارخانه ذرت خشک کنی در شهرستان گیلانغرب صورت گرفته است.

http://img7.irna.ir/1395/13950923/82344397/82344397-71244180.jpg

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد که ۱۰ هزار هکتار آن آبی است و سالیانه ۹۰ هزار تن انوع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد