کد خبر: 108300|08:39 - 1396/09/21
نسخه چاپی

فرمانده سپاه گیلان غرب ؛

"مطلع الفجر"عملیاتی شاخص و استراتژیک در غرب کشور بود/رمز مقدس"یا مهدی ادرکنی"زمینه ساز فتح الفتوحی بزرگ در گیلانغرب شد

"مطلع الفجر"عملیاتی شاخص و استراتژیک در غرب کشور بود/رمز مقدس"یا مهدی  ادرکنی"زمینه ساز فتح الفتوحی بزرگ در گیلانغرب شد
مطلع الفجر:فرمانده سپاه گیلان غرب گفت : عملیات مطلع الفجریکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین عملیاتهایی بود که رزمندگان اسلان در منطقه گیلانغرب اجرا و دستاوردهای عظیمی به همراه داشت.

سرهنگ  معصومعلی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گیلانغرب  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مطلع الفجردر گفتگو با خبرنگارمطلع الفجر اظهار داشت: صعود سراسری هزاران نفر از علاقمندان و پیشکسوتان دفاع مقدس به یادمان شهدای عملیات مطلع الفجر و ارتفاعات چغالوند که تا لحظاتی دیگر انجام می شود  تجدیدی عهد و پیمانی دیگر با شهدای  انقلاب و خصوصا شهدای عملیات مطلع الفجر خواهد بود.

 

وی  با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره بایستی به بهترین شکل حفظ و به نسل امروز و آینده انتقال یابد تصریح کرد: برای برگزاری برنامه های ویژه گرامیداشت عملیات مطلع الفجر از یکماه پیش تاکنون تدارک ویژه ای دیده شده و فردا یعنی روز 22 آذر ماه ،صعود سراسری هزاران نفر از علاقمندان و پیشکسوتان دفاع مقدس به یادمان شهدای عملیات مطلع الفجر و ارتفاعات چغالوند و آوزین را خواهیم داشت.

 

محمدی یاد آور شد : برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای این عملیات موفقیت آمیز با سخنرانی سردار سر افراز فضلی  از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده است تااین روز بزرگ  وایثارگری شهدای عزیز و  رشادتهای رزمندگان در اذهان ایندگان ماندگار گردد .

 

 فرمانده سپاه گیلانغرب در خصوص عملیات مطلع الفجر نیز گفت: عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد که در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از30 کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و 30 روستا در این مناطق نیز آزاد شد.

 

  بر اساس آمار در عملیات مطلع الفجر دو هزار و150 کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

شهرستان گیلانغرب  در دفاع مقدس 750 شهید تقدیم انقلاب نمود و بر اساس مقاومت جانانه ای که در 8 سال دفاع مقدس از خود نشان داد لقب دومین شهر مقاوم کشور را به خود اختصاص داد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد