سرویس: اقتصادیکد خبر: 107711|12:52 - 1395/08/25
نسخه چاپی

در نیمه نخست امسال228 متر فرش در گیلانغرب بافته شد

در نیمه نخست امسال228 متر فرش در گیلانغرب بافته شد
مطلع الفجر:معاون فرماندار گیلانغرب از بافت 228 متر فرش دستباف توسط 600 تن از هنرمندان این شهرستان در نیمه نخست امسال به ارزش هفت میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش  مطلع الفجر ، فرهاد همتی روز سه شنبه در جلسه کمیته فرش، شمار بافندگان فرش در این شهرستان را یک هزار و 200 تن اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 600 تن در زمینه بافت فرش دستباف و تابلو فرش مشغول فعالیتند.
وی اظهار کرد: این میزان فرش در کارگاه های خانگی و یک واحد غیرمتمرکز موجود در شهرستان گیلانغرب تولید شده است.
وی بیان کرد: فرش دستباف گیلانغرب به لحاظ کیفیت جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد و جزء سه شهرستان برتر استان کرمانشاه است.
وی اضافه کرد: قالی بافی به عنوان یک هنر بسیار ارزشمند ریشه در فرهنگ کهن ایرانیان دارد و باید جایگاه کشور به عنوان اولین مبتکر این صنعت در جهان ارتقا یابد و همدلی، توجه ویژه به برنامه ها و یکنواختی در نظارت می تواند فاصله ایجاد شده را به حداقل برساند.
معاون فرماندار گیلانغرب گفت: طرح توجیهی برای توسعه و حمایت از این صنعت توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ارایه شد و دفتر مناطق محروم نیز در حال تخصیص اعتبار مناسب در این زمینه به شهرستان گیلانغرب است.
همتی اظهار داشت: با توجه به وجود بازار صنعت فرش در آن سوی مرز، زمینه صادرات آن به عنوان یکی از کالاهای ارزآور به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی فراهم است و با توجه به توانمندی های موجود، باید تلاش شود این قابلیت ها به فعل درآید.
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت گیلانغرب نیز در سخنانی مهم ترین مشکل فرش بافان این شهرستان را بیمه نبودن فعالان این عرصه عنوان کرد.
نورالدین پرویز افزود: هم اکنون از مجموع 600 بافنده فرش، تنها 65 تن زیر پوشش بیمه هستند و همین موضوع هم باعث تعطیلی نیمی از واحدهای فرش بافی شهرستان شده است/ایرنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد