سرویس: سلامتکد خبر: 107191|10:47 - 1395/08/08
نسخه چاپی

زوج‌های شاد و موفق، هم‌زمان با هم می‌خوابند!

زوج‌های شاد و موفق، هم‌زمان با هم می‌خوابند!
مطلع الفجر:محققان دانشگاه پیتسبورگ در مطالعه اخیرشان به نتایج جالبی درباره زن و شوهرها دست پیدا کردند، مطالعه آنان نشان می‌دهد زنانی که بعد از ازدواج شادتر هستند، در ۹۰ درصد موارد هم‌زمان با شوهرشان می‌خوابند و برنامه خواب‌شان با شوهرشان هماهنگ است.

به گزاش مطلع الفجربهنقل از سلامت نیوز، محققان دانشگاه پیتسبورگ در مطالعه اخیرشان به نتایج جالبی درباره زن و شوهرها دست پیدا کردند. مطالعه آنان نشان می‌دهد زنانی که بعد از ازدواج شادتر هستند، در ۹۰ درصد موارد هم‌زمان با شوهرشان می‌خوابند و برنامه خواب‌شان با شوهرشان هماهنگ است.


در این مطالعه، الگوهای خواب و میزان رضایت از زندگی مشترک در بین ۴۶ زوج به مدت ۱۰ روز مورد بررسی قرار گرفت و محققان توانستند ارتباط خاصی را بین این دو عامل پیدا کنند. نتایج نهایی نشان داد زنانی که از زندگی مشترک رضایت ندارند، از نظر زمانی کمتر از ۵۰ درصد هم‌زمان با شوهرشان می‌خوابند یا الگوی خواب‌شان را با همسرشان هماهنگ می‌کنند.

دکتر هدر کان، روان‌شناس و محقق خواب، می‌گوید که اگر برنامه شبانه‌روزی زن‌ها طوری است که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا هم‌زمان با شوهرشان بخوابند، ‌بهتر است زمان‌های دیگری را در طول روز برای این کار تنظیم کنند. این محقق در گفت‌وگو با New York Times اعلام کرد: «حدس من این است که هر انسانی دائما به صمیمیت و امنیت بیشتر نیاز دارد. البته ما ذاتا به این نیاز نداریم که هم‌زمان با همسرمان به رخت‌خواب برویم، اما چنین میلی معمولا از جای دیگری نشأت می‌گیرد».

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد