سرویس: کرمانشاهکد خبر: 106923|01:02 - 1395/07/27
نسخه چاپی

یک مسئول در کرمانشاه:

۸۰ درصد محصولات غذایی استان کرمانشاه نشانگر تغذیه‌ای دارند

۸۰ درصد محصولات غذایی استان کرمانشاه نشانگر تغذیه‌ای دارند
مطلع الفجر:مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون ۸۰ درصد محصولات غذایی در استان کرمانشاه نشانگر تغذیه‌ای دارند.
به گزارشمطلع الفجر به نقل از مرصاد، شهریار مستوفی در همایش روز جهانی غذا که امروز دوشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دسترسی همه افراد جامعه به تغذیه سالم راه رسیدن به توسعه پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم دسترسی همه افراد به غذای سالم گفت: وزارت بهداشت شعار «اصلاح الگوی مصرف، گامی در جهت سلامت» را برای هفته غذا انتخاب کرد.

 

مستوفی «آب و هوا در حال تغییر است؛ کشاورزی هم باید تغییر کند» را شعار امسال روز جهانی غذا عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر برسد و لذا باید میزان تولید کشاورزی نیز تا۶۰ درصد افزایش یابد.

 

وی با تاکید بر لزوم کاهش مصرف قند، چربی و شکر گفت: بر اساس برنامه سازمان غذا و دارو طی برنامه ششم باید میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن‌های خوراکی به صفر و در مواد خوراکی به زیر ۳ درصد برسد و نیز میزان نمک در محصولات غذایی ۳۰ درصد کاهش کمتر شود.

 

مستوفی با اشاره به عدم وجود الگوی درست تغذیه در جامعه بیان کرد: تغذیه نامناسب دلیل بروز ۷۶ درصد بیماری‌های غیرواگیر است همچنین میانگین مصرف قند، شکر و چربی در کشور دو تا چند برابر میانگین جهانی است.

 

وی تولید محصولات و فاقد مجوز ایمنی در کارگاه‌های زیرزمینی را از چالش‌های حوزه غذا عنوان کرد و افزود: قاچاق مواد خوراکی و آشامیدنی نیز از دیگر تهدیدات سلامت افراد جامعه است.

 

مستوفی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش دانش تغذیه‌ای افراد گفت: نشانگر تغذیه بر روی ۷۵ درصد محصولات غذایی کشور درج شده و در استان نیز ۸۰ درصد محصولات غذایی نشانگر تغذیه دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به توقیف ۶۳۷ تن کالای قاچاق طی نیمه نخست امسال در استان کرمانشاه گفت: کالای قاچاق متولی ندارد و بیش از ۹۵ درصد کالاهای قاچاق تقلبی بوده و غیرقابل مصرف هستند.

 

این همایش با تجلیل از فعالان صنایع غذایی برتر استان کرمانشاه پایان یافت و از مسئولان فنی نمونه صنایع غذایی استان تجلیل به عمل آمد.

 

مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت و مجتمع کشت و صنعت روژین تاک به عنوان واحدهای برگزیده صنایع غذایی استان کرمانشاه معرفی شدند.

 

شرکت شیر و لبنیات بیستون و شرکت تعاونی ۱۲۱ بهار دالاهو نیز واحدهای برتر صنایع غذایی استان اعلام شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد