سرویس: کرمانشاهکد خبر: 106048|12:15 - 1395/06/11
نسخه چاپی

حمله مار افعی به جوان اسلام آبادی/ فرد مارگزیده نجات یافت

حمله مار افعی به جوان اسلام آبادی/ فرد مارگزیده نجات یافت
مطلع الفجر:حمله مار افعی در یکی از روستا های اسلام آبادغرب به یک جوان موجب مصدومیت پای وی شد.

به گزارش مطلع الفجر به نقل ازاسلام آباد خبر، یک مار افعی در یکی از روستا های اسلام آبادغرب با حمله به یک جوان و نیش زدن  از دو نقطه از ساق پا وی را روانه بیمارستان کرد.

 

بر اساس این گزارش یک جوان اسلام آبادی به همراه دوستش به روستای کولسه از توابع اسلام آبادغرب می رود و در حالی که در یک باغ مشغول چیدن گردو است متوجه می شود یک مار افعی حدودا" 2 متری روبروی او ایستاده است.

 

وی در تشریح ادامه ماجرا به خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: ابتدا مار به پای راستم حمله کرد و سریع پایم را عقب کشیدم ولی داندانهایش کمی پایم را خراش داد، مجددا مار روی دم خود بلند شد و خودش را به طرفم پرتاب کرد و این بار هم پای راستم را نیش زد طوری که هم جای گاز دندانش مشخص بود و هم سم را وارد بدنم کرده بود.

 

وی ادامه داد: از صدای ناله و فریاد دوستم به کمک من آمد و با یک چوب مار را فراری داد.

 

این جوان مارگزیده گفت: دوستم وقتی حال خراب مرا دید شهامت به خرج داد و سریعا مقداری برگ درخت را در دهانش گذاشت و پس از جویدن دهانش را بر روی جای نیش گذاشت و تا حد توان زهرش را مکید و جای زخم مار را گاز گرفت تا خون ا آن جاری شد، حتی مقداری از زهر مار به معده اش رفته بود که خودش هم دچار حالت تهوع شد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، بنابر روایت جوان مارگزیده، دوستش پای او را از ناحیه بالای زانو با یک طناب می بنندد ولی بعلت  حالت  تهوع شدید نمی تواند رانندگی کند، لذا جوان مارگزیده مجبور می شود با همان حال از روستای کولسه تا بیمارستان اسلام آبادغرب به مدت  25 دقیقه رانندگی کند و به محض ورود به اورژانس کادر درمانی بیمارستان به وی پادزهر تزریق می کنند و پس از 24 ساعت که وضعیتش مطلبوب است مرخص می شود.

 

یک روز پس از ترخیص از بیمارستان شخص مارگزیده احساس می کند که پایش خشک شده و نمی تواند راه برود که باز هم سریعا" به بیمارستان اسلام آبادغرب مراجعه می کند و در آنجا پزشکان پس از معاینه می گویند خون مردگی و لخته خون در رگ های پای بیمار مشهود است و به احتمال قوی نیاز به قطع کردن پای بیمار باشد اما با تلاش  یک تیم متشکل از  چندین پزشک، جراح، متخصص و کادر درمانی بیمارستان امام(ره)  جوان سریعا" به اتاق عمل منتقل شده و خون مسموم وی تعویض می شود و در طول یک هفته 3 عمل جراحی بر روی پای جوان مار گزیده انجام می شود.

 

در حال حاضر حال عمومی این جوان رو به بهبود است و از بیمارستان ترخیص شده ولی تحت نظر پزشک قرار دارد.

 

شایان ذکر است؛ سال گذشته در همین منطقه کولسه حمله و نیش یک افعی به یک مرد میانسال از ناحیه کمر و نخاع موجب مرگ  فوری وی شد، گفته می شود در گذشته این نوع مار در این منطقه زیست نمی کرده ولی چند سالی بیش نیست که تعداد این نوع مار در منطقه کولسه زیاد شده است.

 

مردم  بومی منطقه  بر این باورند که این نوع مار افعی  از سه سال پیش در فصل تابستان از طریق کمباین های منطقه خوزستان به این مکان منتقل شده است و اقدام به زاد و ولد کرده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد