سرویس: سیاسیکد خبر: 100919|13:52 - 1394/12/05
نسخه چاپی

مناظره خواندنی در دانشگاه رازی کرمانشاه؛

دست پر کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در سابقه و برنامه برای اشتغال و اقتصاد

دست پر کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در سابقه و برنامه برای اشتغال و اقتصاد
مطلع الفجر: مناظره کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش مطلع الفجر شامگاه دیروز سه شنبه در دانشگاه رازی کرمانشاه نشست انتخاباتی با حضور محمد کرمی راد و  ابراهیم عزیزی به عنوان کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان کرمانشاه و بهروز خسروی و عباس عباسی به عنوان کاندیداهای اصلاح طلب برگزار شد.

 

در این مراسم برتری 2 کاندیدای ائتلاف اصولگرایان هم به لحاظ برنامه های ارائه شده و هم از لحاظ سابقه مشهود بود و این مسئله نیز به خوبی توسط دانشجویان حاضر در جلسه نیز درک شد به طوری که نحوه بیان سوالات این مسئله را بیان می کرد.

 

از حاشیه های این جلسه اعتراض یکی از دانشجویان  به صحبت های خسروی کاندیدای جریان اصلاح طلب بود. پس از آنکه خسروی به مسئله ویژه خواری در جامعه پرداخت و تاکید کرد که باید برای مبارزه به این مسئله  از خود شروع کرد؛ یکی از دانشجویان بلند شد و با اعتراض به او گفت: آقای خسروی از خودتان شروع کنید که نگذارید آقای کرباسچی فاسد....

 

پس از اعتراض این دانشجو بود که عباس عباسی کاندیدایی که با عنوان اصلاح طلب در این مناظره حاضر شده بود، با بیان اینکه  کرباسچی فاسد است، به دفاع از خسروی پرداخت.

 

تاخیر در آغاز جلسه به دلیل فشردگی برنامه های انتخاباتی

 

پیش از برگزاری جلسه زمان برگزاری 4 بعد از ظهر اعلام شده بود اما به نظر می رسید برنامه های تبلیغاتی کاندیداها به حدی فشرده است که این مسئله این جلسه را تحت تاثیر قرار داد و موجب تاخیر در آغاز آن شد.

 

 

در ابتدای این مناظره بهروز خسروی کاندیدای اصلاح طلب گفت: رسالت بزرگ جنبش دانشجویی تشخیص درست و بهنگام کاندیداها در انتخابات است اگرچه تمامی انتظاارات به دلیل سلایق و گرایشات متعدد محقق نگشته است  اما مجلس در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بایستی گام بردارد.

 

وی خاطرنشان کرد: من سخنگوی دولت نیستم بلکه وامدار مردم هستم و تکرار تجربه کنونی گرهی از کار فروبسته ما نخواهد گشود.

 

خسروی همچنین به ضرورت انتخاب آگاهانه و هوشمندانه نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: انتخابات آگاهانه، نمایندگانی در خور ملت شریف و بصیر ایران را روانه مجلس خواهد کرد.

 

در ادامه عباس عباسی دیگر کاندیدای اصلاح طلب گفت: با توجه به فرموده رهبرمان پیروز انتخابات اسلام، نظام، مردم و رهبری است.

 

عباسی در ادامه گفت: ما به اینجا آمده ایم که برنامه ها و دیدگاه های خود را مطرح و تبیین کنیم.

 

سپس ابراهیم عزیزی کاندیدای ائتلاف اصولگرایان کرمانشاه خطاب به دانشجویان گفت: برای بنده مایه فخر و مباهات است که در جمع نخبگان و دانشجویان کرمانشاه حاضر شدم. انتخابات صحنه عبادت، اخلاص و جانفشانی است.

 

عزیزی افزود: همانطور که شعار جمهوری اسلامی ایران استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است نقش مردم در نظام اسلامی ما یک نقش حقیقی است. در اصل 56 قانون اساسی بیان شده حاکمیت از آن خدای متعال است و خداوند در قرآن کریم تعیین سرنوشت را به خود انسان ها واگذارده است.

 

وی افزود: دانشگاه مرکز تولید علم، دانش و اخلاق است و پیامبر برای اخلاص مبعوث شد. همانطور که درآموزه های دینی مان هم تاکید بر آموختن و عقلانیت شده است بایستی بر اساس کلام خداوند متعال از نعمت عقلانیت استفاده کنیم که نماد حضور مردم و تجلی مردم در انتخابات است.

 

در ادامه این نشست مجری مراسمسوالاتی در خصوص برنامه های کاربردی جهت اعتلای فرهنگ در حوزه انتخابیه  کرمانشاه، برنامه های کاربردی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی و برنامه برای رفع ویژه خواری مطرح کرد که کاندیداها به این سوالات پاسخ دادند.

 

 

عزیزی: باید پایبند به قانون باشیم

 

ابراهیم عزیزی در پاسخ به این سوال برنامه های فرهنگی او در حوزه کرمانشاه، فرهنگ را زیربنای امور و هویت دانست و گفت: انسانخلیفة اللهو گل سرسبد خلقت است. همانطور که در اصل دوم قانون اساسی می بینیم کرامت انسانی و عزت و حرمت انسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: برادری، تقوا و کمک به همنوع در فرهنگ ما ریشه دارد؛ ضمن اینکه فرهنگ ما فرهنگ خدمت، ایثار و شهادت است. باید چنان فرهنگ در کشور نهادینه شود که یک مسئول برای رضای خدا و مشتاقانه کار ارباب رجوع را انجام دهد.

 

 

عزیزی تصریح کرد: ما باید پایبند به قانون باشیم و بر اساس برنامه ششم توسعه عمل کرده و آن را کاربردی نماییم.

 

خسروی: شعار ابزاری ندهیم

 

 بهروز خسروی نیز گفت: ما ایرانیان به اینکه اهل تمدن و فرهنگ دیرینه هستیم می بالیم ضمن اینکه بر اساس موازین شرعی، الهی و دینی عمل می کنیم و دوستدار فرهنگ تواضع، صداقت، نوع دوستی و ... هستیم.

 

خسروی در خصوص برنامه های فرهنگی گفت: بایستی دروغ نگوییم، اهل تزویر و ریا نباشیم، شعارابزاری ندهیم.

 

عباسی:در عرصه فرهنگی هیچ کاری نکرده ایم

 

 عباس عباسی گفت: ما همه به اصول نظام و اسلام اعتقاد داریم  اما آیا واقعا آنچنان که باید به آموزه های دینی و دستورات قرآن و اسلام مبنی بر پرورش انسان تراز قرآنی عمل کرده ایم؟

 

وی افزود:  به فرموده رهبر گرانقدرمان ما در عرصه فرهنگی هیچ کاری نکرده ایم  و اگر قرار است کار فرهنگی انجام دهیم باید دیدگاه هایمان را روی هم بریزیم و بر اساس خیر کثیر و به دور از جناح گرایی عمل کنیم.

 

خسروی: بیکاری مختص به کرمانشاه نیست

 

خسروی در خصوص برنامه کاربردی خود در زمینه رفع بیکاری گفت: بیکاری یکی از دغدغه های اصلی جامعه ما است و مختص کرمانشاه نیست ولی کرمانشاه در این خصوص در رتبه های نخست قرار دارد و ما بایستی سیاستمان را به سوی استراتژی اشتغال سوق دهیم.

 

وی افزود: البته نمی توان نرخ دقیق بیکاری را به دست آورد چرا که بعضی از افراد هستند که واقعا بیکار هم هستند اما با پرداخت حق بیمه شاغل محسوب می شوند بنابراین آمار بیکاری و اشتغال آمار دقیقی نیست.

 

خسروی به پیامدهای بیکاری اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی فقط یکی از عوارض بیکاری است. بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، خودکشی و ... ردپایی در بیکاری دارند.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این مشکلات برداشته شوند بایستی قوانین کار را اصلاح کنیم، از واردات بی رویه دولت جلوگیری کنیم. همچنین توسعه جهانگردی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در روندکاهش بیکاری نقش بسزایی دارد ضمن اینکه استفاده ازظرفیت بازارچه های مرزی استان می تواند در اشتغالزایی جوانان استانمان نقشی مهم را ایفا کند.

 

عباسی: جوانان جای سالخوردگان را در ادارات بگیرند

 

عباسی به تعریف شغل پرداخت و گفت: مشاغل یا دولتی یا خصوصی و یا تعاونی هستند و مطالعاتی هم در زمینه شناسایی شغل های منطقه ای و بومی انجام داده ایم.

 

وی افزود: یکی از بهترین سیاست ها این است که فارغ التحصیلان و نیروهای جوان و تازه نفس جایگزین افراد سالخورده در ادارات شوند که هم موجب رونق کشور و هم اشتغال جوانان خواهد شد.

 

عباسی تصریح کرد: باید توزیع عادلانه اشتغال در دستگاه های دولتی داشته باشیم به نحوی که  قانونگذار باید قانونی را تصویب کند که شرایط کار برای نیروهای جوان ایجاد شود که موجب افزایش بهره وری هم خواهد شد.

 

دست پر کرمی راد در سوابق خود در رفع بیکاری

 

محمد کرمی راد در ادامه با اشاره به سوابق خود برای رفع بیکاری گفت: من طی دوره ای که در مجلس شورای اسلامی توفیق خدمتگزاری به مردم شریف کرمانشاه را داشتم بارها برای اشتغال و رفع معضل بیکاری استان فریاد زدم . 28 نطق داشتم که بیشترین نطق های مجلس بود.

 

وی افزود: همیشه از اینکه کرمانشاه با بیکاری روبرو باشد ناراحت بودم  چرا که کرمانشاه استانی است که صبورانه و شجاعانه هشت سال در برابر دشمن ایستاد. ای کاش از 2700 کارخانه ای که در یزد است تنها 700 کارخانه در استان کرمانشاه بود تا شاهد این مشکلات بیکاری نبودیم.

 

 

وی افزود: البته قدم هایی هم در خصوص رفع بیکاری برداشتم و پالایشگاه آناهیتا نمونه ای از آن است که هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند. ضمن اینکه مطرح کردم که به پاس مقاومت مردم استان سهمی از آن پالایشگاه به مردم کرمانشاه داده شود.

 

کرمی راد همچنین با اشاره به مصوباتی در خصوص کرمانشاه که در تصویب آن ها نقش داشته است، گفت: مصوبات بسیار است مثلا فولاد، پارک علم و فناوری، دهکده المپیک و ... . البته راه آهن که بعد از پالایشگاه مهمترین مساله است در صورت اجرایی شدن می تواند موجبات اشتغال تعداد بسیار زیادی از جوانان را فراهم کند ضمن اینکه راه را برای تردد به عتبات باز می کند.

 

وی همچنین منطقه آزاد تجاری را از پیشنهادات خود دانست و گفت: منطقه آزاد تجاری موجب رونق اقتصاد و اشتغالزایی می شود و باید حق مردم استان را که به آنها داده نشده است با منطق بازپس گرفت.

 

وی همچنین گفت: پتروشیمی کرمانشاه 40 میلیارد بدهکار بود و نزدیک بود که به مصادره بانک ها در آید که با پیشنهاد بنده یک بخش از آن به صورت بورس در بازار خارج فروش رفت که موجب شد پتروشیمی رونق بگیرد و بدهی های خود را پرداخت کند ضمن اینکه نیروی کار آن بیکار نشود.

 

کرمی راد: با پیگیری های من مفاسد اقتصاد بازداشت و عزل شدند

 

کرمی راد همچنین در خصوص فعالیت هایش در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری بخشی از مدیران از جمله اقداماتی بود که با پیگیری های من انجام گرفت و منجر به بازداشت و عزل آنان شد همچنانکه اکنون توکلی و نادران بعد از من سردمدار این موضوع هستند.

 

اشاره عزیزی به فعالیت های گذشته خود برای توسعه کرمانشاه

 

ابراهیم عزیزی در ادامه گفت: پتروشیمی کرمانشاه از جمله اولویت های من بود که باجمع آوری 145 امضا از نمایندگان خوشبختانه به ثبت رسید و هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مشغول به کار شدند.

 

عزیزی تصریح کرد: گازرسانی که از زیرساخت های اشتغال است هم از جمله دیگر اقداماتی بود که هدف گزاری کردیم تا به سامان برسد و توانستیم سهم استان از 5 کیلومتر را به 40 کیلومتر برسانیمتا تسریع در امر گازرسانی صورت گیرد.

 

 

وی همچنین گفت: فرودگاه بین المللی، پیگیری سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ،پالایشگاه آناهییتا و راه آهن هم از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد رشد کند باید تولید رشد کند و تولید رشد نمی کند مگر اینکه دانش بنیان شود؛ یعنی هزینه کمتر، زمان کوتاه تر و کیفیت بهتر ؛ ضمن اینکه باید برای بحث پژوهش از ظرفیت دانشگاه ها و نخبگان استفاده کنیم، بانک اطلاعاتی فراگیر داشته باشیم. بانک ها باید از بازار سرمایه جدا شوند تا بتوان آسان تر کارهای تولید را انجام داد.

 

عزیزی در خصوص لزوم مبارزه با فساد گفت: باید ویژه خواری مهار شود به نحوی که هیچ کس نتواند کوچکترین درجه ای را بالا و پایین کند.

 

وی افزود: سالم سازی بایستی ایجاد شود همچنانکه ما توانستیم با ویژه خواری مبارزه کنیم و اگر بخواهیم اقتصادمان سالم پیش برود باید جلوی این مسایل بایستیم.در واقع دیدگاه ما اقتصاد سالم و تولید است که وقتی رشد می کند که با ویژه خواری مبارزه  صورت گیرد.

 

عباسی:متاسفانه قبح رشوه دارد می شکند

 

عباسی هم در این خصوص گفت: متاسفانه قبح رشوه دارد می شکند که باید در این خصوص یک فکر اساسی کرد و مبارزه با ویژه خواری در دستور کار قرار گیرد.

 

 

خسروی: تحول را از خودمان شروع کنیم

 

در پایان خسروی پیگیری جدی در خصوص مبارزه با ویژه خواری را مطرح کرد و افزود: ویژه خواری و اختلاس زیبنده نظام اسلامی ما نیست و نظارت کافی نداشتن بر انتصاب مدیران موجب به وجودآمدن این مشکل می شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هم قانون و هم مجازات در خصوص ویژه خواری داریم اما آنطور که باید اجرایی و عملیاتی نشده است.باید تحولی در این زمینه صورت بگیرد تحولی که بایستی ابتدا از خودمان شروع کنیم.مرصاد،

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد