سرویس: اقتصادیکد خبر: 100241|13:55 - 1394/11/20
نسخه چاپی

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب؛

اقتصاد مقاومتی عرصه خود باوری، ترویج روحیه خودکفایی و قطع وابستگی است

اقتصاد مقاومتی عرصه خود باوری، ترویج روحیه خودکفایی و قطع وابستگی است
مطلع الفجر:فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب گفت: امسال 110طرح اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه برای افراد جویای کار در این شهرستان اجرا شده است.

سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی در حاشیه سرکشی از طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی بسیجیان شهرستان در گفت وگو باخبرنگار مطلع الفجرافزود: برای اجرای این طرح ها 1 میلیارد و 496 میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی هزینه شده است که زمینه اشتغال 260 نفر به صورت مستاقیم و غیر مستقیم را فراهم کرده است.


وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب 2 بخش اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی اجرا شده است، اظهارکرد: طرح های حوزه اشتغالزایی بسیج در 12 عرصه  و  در زمینه زمینه طرحهای پرورش دام سبک و سنگین ، قارچ ، گیاهان دارویی ، پرورش زنبور عسل صنایع دستی و کود کشاورزی و عرصه های متنوه دیگر  اجرا شده است.


وی اظهار داشت: این طرح ها و تسهیلات با رویکرد اشتغالزایی پایدار برای بسیجیان فاقد شغل  و  هماهنگی بسیج سازندگی و مساعدت بانک عامل تسهیلات لازم برای راه اندازی کسب و کار در اختیار بسیجیان جویای کار قرار گرفت.

 

محمدی به تسهیلات حوزه اشتغالزایی اشاره و ابراز داشت: در بخش تسهیلات مربوط به اشتغال در سال 94 مبلغ تسهیلاتی معادل 520 میلیون تومان  واگذار شده که زمینه ساز اجرای 35 طرح در این حوزه بوده  و و زمینه سازاشتغالزایی برای 75 نفر بوده است .
محمدی ابراز داشت:اگر بخواهیم به شاخصه های این طرح ها اشاره کنیم ،کوتاه مدت و زودبازده بودن این طرح ها، فراگیری و گستردگی ، نداشتن پیچیدگی های تخصصی و نیز عمومی و عام المنفعه بودن از ویژگی های طرح های بسیج سازندگی در بخش اقتصاد مقاومتی است.


فرمانده سپاه  گیلانغرب حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده و عینیت بخشیدن به اقتصاد بومی را از مزایای مهم این طرح ها دانست و گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی با رویکرد جهادی و ارتقای کارآفرینی درحال بهره برداری است.


محمدی  بیان کرد:نظر به اینکه بیشتر این طرح ها در روستاها اجرا شده است خروجی طرح های اقتصادی باعث انگیزه بیشتر دربین جوانان جویای کار شده است و در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها موثر است.

 

فرمانده سپاه ناحیه  گیلانغرب در پایان تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه توجه و اهتمام به فعالیت در بستراقتصاد مقاومتی را یاد اور شد  و اظهار داشت : حقیقتا عرصه اقتصاد مقاومتی ، عرصه حرکت جهاد ی و ترویج روحیه خودکفایی و قطع وابستگی است که باید  در کشاکش  حضور اقتصادهای نو پای بیرونی  ایم مهم که عامل اشتغالزایی خیل عظیمی از نیروهای جویای کار  داخلی است مورد غفلت واقع نگردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد