سرویس: کرمانشاهکد خبر: 100176|10:54 - 1394/11/19
نسخه چاپی

نگاهی به رکود بی سابقه 2 سال اخیر در کرمانشاه؛

اصلاحطلبها و دولتی هایی که از اداره امور خودشان ناتوان بودند و روزهایی که به مشت زنی و دادگاه گذشت

اصلاحطلبها و دولتی هایی که از اداره امور خودشان ناتوان بودند و روزهایی که به مشت زنی و دادگاه گذشت
مطلع الفجر: اصلاح طلبان در استان کرمانشاه از همان روزهای نخست روی کار آمدن دولت روحانی نشان دادند که ظرفیت نیروی انسانی، تخصصی و البته بلوغ سیاسی برای اداره امور را ندارند.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از مرصاد ، اصلاح طلبان در استان کرمانشاه از همان روزهای نخست روی کار آمدن دولت روحانی نشان دادند که ظرفیت نیروی انسانی، تخصصی و البته بلوغ سیاسی در اداره امور را ندارند.

 

در همان روزها اظهار نظرهای چهره های اصلاح طلب کرمانشاه در مورد روحانی، هاشمی و رئیس دولت اصلاحات در کفتگوهایی که با شبکه اطلاع رسانی مرصاد داشتند از سوی سایر اصلاح طلبان تحمل نشد.

 

افرادی مانند جهانبخش امینی نماینده سابق مردم کرمانشاه پیش از رئیس جمهور شدن روحانی در گفتگو با مرصاد به هاشمی و خاتمی توصیه کردند تا از سیاست کنار بروند و کار را به جوانها بسپارند.

 

فریدون معتمدیان از فعالان سیاسی اصلاح طلب به مرصاد گفت که اصلاحات یک تفکر است و نمی تواند مثلا خاتمی لیدر این جریان باشد...

 

سخنانی که باعث شد هجمه چند سایت و روزنامه اصلاح طلب آغاز شده و این افراد را اصلاح طلبان اصولگرا شده خطاب کنند.

 

کنار نیامدن اصلاح طلبها با اولین استاندار دولت روحانی و بایکوت اکثر جلسات و نشستهای او نیز گام دیگری برای نشان دادن ناکارآمدی ترکیب اصلاح طلبی در استان کرمانشاه بود. نا کارآمدی که هم از سوی احزاب و هم سوی مدیریت اجرایی اصلاح طلب استان کرمانشاه بر مردم تحمیل شد تا 2 سال تمام در رکود مطلق برای کرمانشاه رقم بخورد.

 

دستپاچگی مدیران اصلاح طلب استان و حضور پیاپی مجریان انتخابات در نشست های انتخاباتی چه در مسجد و چه در رستوران از سوی مدیران حوزه سیاسی استانداری و مشاوران استانداری باعث شد که نگاه مردم به شعارهای دکوری اصلاحات در رعایت آزادی و بی طرفی هم رنگ ببازد.

 

انتصاب مدیران و فرمانداران عجیب و غریب از فرماندار صحنه با سابقه ضرب و شتم چند نفر گرفته تا مدیران کل غیر بومی و از استانهای دیگر آمده نیز نشان داد که اینها در پی دغدغه های اصلی مردم نیستند. تلاش برای انتصاب افراد منسوب به منافقین و البته انتصاب جوان های اسیر توهمات فیسبوکی و پان....یسم مردم استان عشیره ای و واقع بین کرمانشاه را روز به روز از افراد موسوم اصلاح طلبها دورتر از گذشته کرد.

 

مشت و لگد پرانی هم که گویی خصیصه نشست های اصلاح طلبی و حامیان دولت شد... از نشست مشورتی  نوبخت در کرمانشاه که به تنش کشیده شد تا جلسه نشست مشورتی خاتمی در تالار شهید بهشتی که با پادر میانی پلیس 110 ختم شد. البته نشست دفتر حزب کارگزاران  که بیشتر شبیه به رقابت پرتاب درب قنددان و گوشی موبایل به سمت همدیگر بود را نیز نباید فراموش کرد.

 

دبیران احزاب و اصلاح طلبان قدیمی تر هم که مشتری ثابت شعب دادگستری برای شکایت از یک دیگر بودند. بنیاد باران از توسعه، توسعه از شورای هماهنگی که جعلی می دانست، تقابل دادگاهی صفری و چشمه گچی، شکایت های درون حزبی، اخراج از حزب و....

 

اینها همه منجر شد به چند تکه شدن شورای هماهنگی اصلاح طلبان... ابتدا اخراج 9 حزب از 15 گروهی که جزو شورای مثلا اصلاح طلبان محسوب می شدند، بعد خروج کارگزاران و بعد هم برخورد جالب استاندار تازه از راه رسیده کرمانشاه با این شورا که آنها را از دفتر کار خود بیرون کرد...

 

فراموش کردن مشکلات معیشتی مردم از جمله بیکاری که در طول این دوسال کرمانشاه حتی کمی از یکه تازی خود در کشور فاصله نگرفت هم در شرایطی بود که ده ها نفر از نزدیکان و دوستان و آشنایان حزبی و سیاسی که عموما از میر پسر های فیسبوکی حزب ها و نشریه ها بودند با قرارداد های پرحاشیه وارد استانداری شدند، بدون یک روز سابقه اداری در استانداری استخدام شدند و پست گرفتند و با عناوینی مضحک هم اکنون ماهانه هر کدام چند میلیون تومان (بیش از سه میلیون در ماه) حقوق میگیرند!!!

روندی که باعث شد ملی ترین نشستهای عناصر اصلاح طلب یا با حضور ده نفره مردم برگزار شود یا دست به دامن حضور کارگران پروژه های در اختیار اصلاح طلبان مانند مسکن مهر و کارخانه لبنیات و بعضا هم فروشندگان گوسفند زنده و.... شوند.

 

با تمام این تفاسیر امیدوارند که کاندیداهایی که در دل همین احزاب بوده اند و نقش آفرینی کردند تایید صلاحیت هم بشوند.

 

ادامه ناتوانی اصلاح طلبان از اداره امور خودشان

 

در روزهای نزدیک به انتخابات نیز افراد عضو در میز اصلاح طلبان کشور به اعتقاد بسیاری از احزاب اصلاح طلب استانی نماینده همه اصلاح طلبان کشور نیستند.

 

افرادی که بیشتر تاجرند تا سیاست مدار و به بسیاری از احزاب معتدل تر در استان کرمانشاه نگاه خصمانه دارند. به عنوان مثال میز اصلاح طلبان کشور و عضویت مدیر مسئول روزنامه توقیف شده نشاط (به جرم اهانت به مقدسات) حضور افراد معتدل تر و پایبند و معتقد به اصول نظام مانند شخص دبیر حزب کارگزاران ( نه خود حزب) و مدیرمسئول روزنامه غرب  را برنتافتند و آنها را از لیست اعلامی خود برای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان حذف کردند.

 

بعد از این اقدام نوروزی دبیر حزب کارگزاران با سخن گفتن از افراد تند رو در میز اصلاح طلبان، احزابی مانند کارگزاران و توسعه را به شورای سیاست گذاری باز گرداند اما اینبار احزاب رادیکال و تند رو اصلاح طلب مانند مجمع هماهنگی اصلاح طلبان (بخوانید بنیاد باران و مشارکتی ها) با حضور معتدل های اصلاح طلب رغبتی در خود برای حضور در شورای موسوم به سیاست گذاری نمی بینند.

 

به هر حال قبل از تشکیل این شورای پر مناقشه هر یک از احزاب اصلاح طلب در ستاد کاندیدای مورد نظر خود مشغول شده اند و برخی از آنها مانند حزب ندای ایرانیان به سمت و سوی کاندیداهایی با وجاهت ملی تر از دایره اصولگرایان آمده اند.

 

اتفاقی که واکنش دبیر حزب کارگزاران را در می داشته است و احزاب اصلاح طلب را به نرفتن به سمت کاندیداهای اصولگرا توصیه کرده است.

 

وی با اینکه در ابتدای نوشته منتشر شده اش اعلام می کند کاندیدای اصلاح طلب نداریم! اما اصلاح طلبان را به دوری از کاندیداهای اصولگرا و حمایت از غیر اصولگراها دعوت میکند. تعریف وی از غیر اصولگرا کاندیداهای نزدیک به برنامه اصلاح طلبان است.

 

وی این خواست خود را اینگونه توضیح می دهد که اگراز کاندیداهای اصولگرایان حمایت کنید آنگاه سایت مرصاد به عنوان سایت رسمی اصولگرایان حق دارد که بگوید اصلاح طلبها دنباله رو ما شده اند!

 

این در حالی است که شبکه اطلاع رسانی مرصاد از حمایت احزاب اصلاح طلب از کاندیداهای موجه و با سابقه روشن استقبال می کند.

 

متن نوشته دبیر حزب کارگزاران که ناشی از چند دستگی اصلاح طلبها در ارائه لیست است در ادامه آمده است:

 

هم اکنون ما کاندیدای شاخص اصلاح طلب نداریم . در انتخابات هم بایستی حضور فعال داشته باشیم زیرا تاکید رهبری معظم و ریاست محترم جمهور و استراتژی اصلاح طلبان حضور پرشور پای صندوق های رای است . انشاالله روز هفتم اسفند نیز چنین خواهد شد.

 

اما چند نکته به بعضی از مدعیان اصلاح طلبی : 1- ما بایستی در فرصت باقی مانده از بین کاندیداهای موجود و غیر اصولگرا کسانی را که شعارها و برنامه هایشان نزدیک به اصلاح طلبان و دولت است شناسایی و حمایت کنیم هرچند ممکن است رای هم نیاورند بهتر از این است رای کاندیدای اصولگرایان افزایش یابد که با پشتوانه رای بالایی که از ناحیه اصلاح طلبان نصیب آنان میشود در مجلس حضور یابند و با این پشتوانه رای، ابزاری برای ایجاد موانع در برنامه های دولت و بایکوت کردن فعالیت اصلاح طلبان در آینده شود. ما بایستی با دفاع از مواضع اصلاح طلبی و شفافیت، در عرصه انتخابات حضور یابیم. اصلاح طلب، اصلاح طلب است و اصولگرا، اصولگرا. البته محور مشترکات اصلاح طلبان و اصولگرایان حفظ نظام ، قانون، منافع ملی و تبعیت از فرامین رهبری است که در روز 22 بهمن تجلی می یابد.

 

2- زمزمه اعلام حمایت بعضی از مدعیان اصلاح طلبی از کاندیداهای اصولگرای معروف استان نشان از ماهیت منفعت طلبی و فرصت طلبی مدعیان اصلاح طلبیست که در هر حالت در استان میخواهند در هر دوره ای پایگاه و جایگاهی در قدرت برای حفظ منافع شخصی و گروهی خود در هر زمان و مکان حفظ کنند.

 

3- تهیه لیست از کاندیداهای مستقل و یا نزدیک به دولت میتواند حداقل رقابت انتخاباتی را در فضای کنونی ایجاد نموده و باعث افزایش مشارکت حداکثری گردد.

 

4- رای ایجابی به کاندیداهای اصولگرا که در لیست رسمی اصولگرایان هستند باعث تقویت تفکر اصولگرایی چه در استان و چه در کشور می شود اما رای سلبی به آنان معلوم خواهد کرد اصول گراها همان رای ثابت دارند و امید می رود کاندیداهایی از لیست اصلاح طلبان مورد توجه مردم قرار گرفته و به مجلس راه یابند.

 

5- بعضی از مدعیان اصلاح طلبی که از سر استیصال همراه لیست اصولگرایان و دنبال رو آنان میشوند به معنی آنست که ماهیت و خاصیت اصلاح طلبی خود را از دست داده و دچار شبه استحاله شده اند زیرا و هم اکنون پرده برون افتد و نفاق عیان گردد.

 

6- منظور من از اصولگرایان غیر از شخصی مانند علی مطهری است. اگر اصلاح طلبان استان شخصی با پیشینه اصولگرایی اما با شیوه ی گفتار و رفتار علی مطهری یافتند همه وظیفه داریم از چنین کاندیدایی حمایت کنیم.

 

7- در خصوص کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان چهار نفر از علمای برجسته و فرهیخته و وارسته تایید صلاحیت شده اند اما نوع برخورد و مواضع سیاسی این چهار بزرگوار با تفکر اصلاح طلبی و سیستم مدیریت کشور متفاوت است. قطعا دونفر از آنان در لیست جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران قرار میگیرند و دو نفر دیگرخارج از این لیست هستند. اصولگرایان با اتکا به ریشه گسترده در جامعتین و با پشتوانه فکری و تئوری که از ناحیه آنان برخوردارند ماهیتا و ضرورتا از کاندیداهای جامعتین حمایت می کنند لذا حمایت بعضی از مدعیان اصلاح طلبی از کاندیداهای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت به معنی دنباله روی از اصولگرایان است که این همان حفظ منافع فردی و گروهی و این همان آفت تفکر اصلاح طلبیست و اگر سایت مرصاد سایت رسمی اصولگرایان تیتر بزند بعضی از اصلاح طلبان کرمانشاه دنباله رو اصولگرایان شده اند به گزافه نگفته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد