سرویس: کرمانشاهکد خبر: 98607|13:08 - 1394/10/05
نسخه چاپی

اعتیاد زنان معضلی جدی؛

وقتی ستون های خانواده می پوسد/ خطری در کمین خانواده های کرمانشاهی

وقتی ستون های خانواده می پوسد/ خطری در کمین خانواده های کرمانشاهی
مطلع الفجر:اعتیاد زنان به مواد مخدر باعث ایجاد ناهنجاری های مختلف به خصوص در خانواده های درگیر این مشکل می شود.

به گزارش مطلع الفجر به گزارش مطلع الفجر به نقل ازصبریه، سلامت زنان به عنوان یکی از مهم ترین ارکان جامعه و کسانی که در تربیت نسل آینده وظیفه اصلی را ایفا می کنند، دارای اهمیت بسیار بالایی است به طوری که می توان از آن به عنوان اولویت جامعه یاد کرد.

 

به خطر افتادن سلامت زنان در حقیقت تهدید کننده کل جامعه است زیرا آسیب های ایجاد شده در میان زنان می تواند کل جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی امروز بخشی از جامعه زنان را درگیر خود کرده است. آسیب های اعتیاد زنان ضربه های جبران ناپذیری را بر پیکره خانواده و جامعه وارد می کند.

 

اعتیاد زنان نه تنها زندگی این قشر را تحت تاثیر گذاشته بلکه خانواده را نیز به ورطه نابودی انداخته و جامعه را نیز متحمل آسیب های جدی می کند که واکاوی علل گرایش زنان به مواد مخدر و آگاهسازی می تواند در کاهش این معضل تاثیرگذار باشد.

 

این موضوع در استان کرمانشاه با توجه به شرایط فرهنگی و اهمیت نقش خانواده ها دارای اهمیت بیش تری است.

 

وضعیت گرایش زنان به اعتیاد نگران کننده است

 

یک روانشناس در گفتگو با خبرنگار صبریه در خصوص علل گرایش زنان به مواد مخدر، اظهار داشت: پایین بودن سطح شناخت نسبت به مشخصات مواد مخدر، داشتن روحیه ضعیف، سرخوردگی و نداشتن اعتماد به نفس موجب آسیب پذیری و گرایش به اعتیاد می شود.

 

پرستو پرواز ادامه داد: پایین بودن آستانه تحمل، فرار از درد و مشکلات و رهایی از مسئولیت ها از عوامل گرایش افراد و از جمله زنان به اعتیاد است، لذا بسیاری از معتادان، شخصیت ضد اجتماعی داشته و یا اصطلاحا اجتماع گریز هستند.

 

 

وی متلاشی شدن بنیان خانواده را به عنوان اولین تبعات اعتیاد زنان نام برد و گفت: اعتیاد در مراحل بعدی زمینه ساز انحرافات اخلاقی جهت تهیه مواد و اشاعه فساد در بدنه جامعه می شود که مقابله با این موارد انجام اقدامات اساسی را می طلبد.

 

این روانشناس گفت: نگرش جامعه به زنان معتاد با نگاه به مردان معتاد بسیار متفاوت بوده و در مواردی ناهنجاریهایی نیز دیده می شود.

 

پرواز خاطرنشان کرد: آگاهی زنان از آسیب های اعتیاد و خطرات ناشی از آن در سطح پایینی بوده و این امر عامل افزایش گرایش زنان به اعتیاد است که وضعیت نگران کننده ای دارد.

 

آموزش راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است

 

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر كرمانشاه نیز در این خصوص به خبرنگار صبریه، گفت: اعتیاد زنان آسیب‌های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند و خطرات آن به مراتب بیش از اعتیاد مردان است.

 

علی شمشیری ادامه داد: دلیل عمده افزایش اعتیاد در زنان، مصرف داروهای لاغری و تناسب اندام است که بیشتر به دلیل ناآگاهی صورت می گیرد.

 

وی بر ضرورت نظارت همیشگی بر آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی در بحث فروش مواد مخدر گفت: آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی به عنوان مکان‌هایی که محلی آسان برای فروش مواد مخدری که به با پوشش داروهای لاغری و  تناسب اندام فروخته می شوند، باید همیشه کنترل شوند.

 

شمشیری افزود: آموزش بهترین راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است که باید از طرق مختلف به عنوان مثال از طریق برنامه های صدا و سیما  برای اقشار مختلف زنان آسیب های اعتیاد بیان شود. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد