سرویس: اقتصادیکد خبر: 98029|12:03 - 1394/09/23
نسخه چاپی

گزارش از وضعیت اشتغالزایی دستگاههای اجرای در گیلانغرب؛

ثبت 52 درصدی تعهد اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی گیلان غرب در سامانه رصد/انجام سقف کلی تعهدات مستلزم همکاری همه دستگاههاست/ برخی دستگاهها حتی یک نفر هم اشتغالزایی نکره اند

ثبت 52 درصدی تعهد اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی گیلان غرب در سامانه رصد/انجام سقف کلی تعهدات مستلزم همکاری همه دستگاههاست/ برخی دستگاهها حتی یک نفر هم  اشتغالزایی نکره اند
مطلع الفجر:مدیر اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گیلانغرب گفت: در نه ماهه نخست امسال تاکنون 311 طرح با اعتبار 69 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 345 نفر مصوب گردیده است.

 به گزارش خبرنگار مطلع  الفجر،حوزه ایجاد اشتغال و توجه به بعد اشتغالزایی و کار افرینی شاید یکی از وظایف مهمی باشد که دولت  با تعریف و امر به تعهد ،بر عهده دستگاههای اجرایی شهرستان نهاده و آنها را موظف و مکلف به انجام این وظیفه نموده است .

 

شهرستان گیلانغرب هم که جزو شهرستانهای محروم استان به شمار میرود طبعا باید مورد اهتمام و توجه دستگاههای متولی در امر تحقق تعهدات دستگاههای اجرایی در امر اشتغال باشد و در این راستا مدیرانی که نتوانسته اند در 9 ماهه سال جاری هیچ حرکتی از خود برای نیل در امر اشتغالزایی در حوزه کاری خود انجام دهند تدبیری آجل به کار گمارند .

 

 

طی جلسه  اخرین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گیلانغرب 25 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد 64 طرح کشاورزی ، دامپروری و خدماتی و تولیدی به تصویب رسید.

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=f14b9b3c-a4c8-4e5d-add2-890de8ca441f

بخشدار مرکزی شهرستان گیلانغرب گفت: این طرحها شامل 58 طرح دامپروری و کشاورزی در زمینه های پرورش دام مولد ، پرورش زنبور عسل و 6 طرح خدماتی و تولیدی است که با ایجاد آنها زمینه ایجاد73 فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم میشود.

احمد احمدی افزود: کمیته امداد حضرت امام با 50 طرح بیشترین طرح مصوب را درکارگروه آخرین جلسه  تاکنون داشت.

 در همین راستا  و به منظور اشرافیت عمومی بر روند اجرای کلی تعهدات دستگاههای اجرایی  در امر اشتغالزایی  مرجع فعال دیگری بنام تعاون ،کار و رفاه اجتملاعی نیز اشرافیت کلی بر امر اشتغالزایی  ایجادی دشتگاههای اجرایی شهرستان دارد که گزارش کلی مدیر ان از حوزه اشتغال چنین است ؛

  رضایی مدیر اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گیلانغرب در خصوص آخرین وضعیت روند اشتغالزایی و سهم  گفت:  در نه ماهه نخست امسال تاکنون 311 طرح با اعتبار 69 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 345 نفر مصوب گردیده است.

وی در این خصوص اظهار داشت : تاکنون 242 طرح آن  بمبلغ 58 میلیارد ریال با اشتغال 274 نفر جذب و پرداخت گردیده است.

http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/1f.jpg

بیژن رضایی همچنین تعهد اشتغال ایجادی دستگاههای اجرایی شهرستان را در سالجاری 1326 نفر اعلام نمود

وی گفت: تاکنون 52 درصد سهم تعهد شهرستان به تعداد 724 نفر محقق شده است و امید است در سایه همکاری  دستگاهها کل این تعهدات در حوزه اشتغال میسر کردد.

 در شهرستان گیلانغرب و در حوزه اشتغالزایی اگرچه بسیاری از ادارات مانند جهاد کشاورزی ، بهزیستی ، کمیته امداد و  میراث فرهنگی در این حوزه از سقف تعهدات خود پیشی گرفته اند اما در مقابل برخی ادارات به دلیل اینکه حتی نتوانسته اند سقف 3  نفره خود را در حوزه اشتغالزایی محقق کنند جزو ادارات مسکوت و شاید بی رونق به شمار ایند که نیازمند تلاش و همت بیش از پیش میران این دستگاهها باشد.

 

 اگرچه همه دغدغه مردم و  افکار عمومی به منظور برون رفت شهرستان گیلانغرب  از محرومیت منحصر به اجرای محدود  و البته نچندان پایدار اشتغالزایی دستگاههای اجرایی  نمیشود اما  اگرچه با رصدی کلی  اداره جهاد کشاورزی از سهم امسال خود از مجموع 224 تعهد خود 169 سهم ، کمیته امداد از 121 تعهد 126 تعهد ،اداره بهزیستی از 19 تعهد 35 تعهد ،اداره ارشاد از 5 تعهد 2 تعهد  اداره راه و شهرسازی از 5 تعهد 12 تعهد را با انجام رسانده اند اما بسیاری  از ادارات  مانند اداره ورزش و جوانان ، اداره برق ،آبفا شهری بنا بر دلایلی نا مشخص هنوز حتی یک نفر هم از تعهدات خود را محقق نکرده اند که این امر نیازمند  توجه و رصد مدیر اجرایی شهرستان است.

 

 شهرستان گیلانغرب  با جمعیت بالغ بر 70 هزار نفر جزو شهرستانهای کمتر توسعه یافته و محروم استان به شمار میرود که سالهاست  با وجود منابع عظیم از معادن و آب سدها و بازارچه مرزی   اما به دلیل عدم  استفاده شایبسته در تدوین تدابیر عملی و راهگشا  از وجود زیر ساختهای اقتصادی تولیدی و تحقق اشتغال پایدار در ان ،مردم با بیکاری و محرومیت مواجه اند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد