سرویس: گیلانغربکد خبر: 89011|11:30 - 1394/02/04
نسخه چاپی

با حضور وزیر اقتصاد در گیلانغرب مطرح شد

ساماندهی بازارچه مرزی سومار، بازگشت گیلانغرب به ردیف مناطق کمتر توسعه یافته، استمهال تسهیلات معوقه طرح های ورشکسته

ساماندهی بازارچه مرزی سومار، بازگشت گیلانغرب به ردیف مناطق کمتر توسعه یافته، استمهال تسهیلات معوقه طرح های ورشکسته
مطلع الفجر : جلسه شورای ادارای در فرمانداری گیلانغرب و با حضور وزیر اقتصاد و هیات همراه به منظور تحلیل و بررسی مشکلات و چالش های پیش روی توسعه اقتصادی این شهرستان برگزار شد

به گزارش  خبر نگارمطلع الفجرلحظاتی پیش جلسه شورای اداری گیلانغرب  با حضور وزیر اقتصاد ،رییس گمرک کشور و معاونین امور مالیاتی، حقوقی و توسعه مدیریت و منابع، مدیر عامل بانک مرکزی، استاندار کرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی  به پایان رسید

 

 در این نشست که  در فرمانداری گیلان غرب برگزار شد مسایل و مشکلات اقتصادی حوزه شهرستان گیلانغرب مطرح و مورد بررسی قرار گفت

یکی از مسایل و مشکلات اقصادی که در این نشست مورد تاکید و بررسی قرار گرفت ،اسمهال تسهیلات معوقه طرح های ورشکسته از محل بنگاه های زودبازده، معافیت مالیاتی طرح های تولیدی در قالب تعاونی اشخاص حقوقی بود

در این نشست مشکلات و بن بستهایی که طرح اقتصادی برجسته چند وقت اخیر دولت! یعنی " بازارچه مرزی سومار "  با آن مواجه است ، یکی دیگر از موضوعات مطرح در جلسه که طی آن مقرر گردید مقدمات راه اندازی تبادلات یعنی  صدور مجوز راه اندازی شعبه بانک در بازارچه سومارمورد پیگیری واقع گردد

باز گرداندن شهرستان گیلانغرب به ردیف مناطق کمتر توسعه یافته با توجه به محرومیت و درآمد پایین اهالی و خشکسالی های اخیر، ضرورت تخصیص اعتبار مناسب و کم بهره برای توسعه شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود همچون معادن، اراضی کشاورزی و ظرفیت دامپروری از موارد مورد بحث در این نشست خواهد بود.

علی طیب نیا  در این نشست ، با اشاره به سالروز عملیات بازی دراز اظهار داشت: استان کرمانشاه و از جمله شهرستان گیلانغرب در زمان جنگ در خط مقدم قرار داشته و مقام معظم رهبری این شهرستان را دومین شهر مقاوم کشور نامیده است.

 

وی افزود: جنگ 8 ساله با این هدف بود که از پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری شود اما رشادت های مردم و از جمله استان کرمانشاه تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد و خوشحالیم که امروز می بینیم ایران به عنوان یک قدرت برتر سیاسی، اقتصادی و علمی در دنیا ظاهر شده و بدون نیاز به لشکر کشی و از طریق منطق و استدلال ارزش های خود را به دنیا نشان داده و دشمنان فهیمده اند که تاب مقاوت در مقابل این کشور را ندارند.

 

طیب نیا گفت: پس از جنگ هشت ساله نیز دشمنان جنگ اقتصادی را به کشور ما تحمیل کردند که به فرموده رهبر معظم انقلاب این جنگ، از جنگ تحمیلی نیز سخت تر است.

 

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: اگر به دو سال قبل برگردیم می بینیم که هر روز التهابی جدید در بازارهای مختلف ایجاد می شد و در شرایطی که در اوج وابستگی بودیم تحریم ها نیز با هدف شورش و ایجاد نا امنی در داخل کشور و در هم کشیدن نظام وارد شدند، که اینگونه نشد.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در جنگ تمیلی همه دنیا یک طرف و ایران در یک طرف قرار داشت، خاطر نشان کرد: در جنگ اقتصادی نیز به همین گونه بوده و ایران در مقابل تمامی ابرقدرت ها ایستاده است.

 

وی به اعمال تحریم های ناجوانمردانه از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: این تحریم ها در روزهای اول هزینه های خیلی سنگینی را برای ما در پی داشت، اما الان تورم فروکش کرده و قیمت ها به تدریج افزایش می یابد.

نرخ بیکاری در شهرستان گیلانغرب بیش از 50 درصد است

 

فرامرز اکبری پیش از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گیلانغرب که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: گیلانغرب دومین شهر مقاوم کشور در هشت سال دفاع مقدس است که خسارات زیادی در زمان جنگ به آن تحمیل شد و هم اکنون آمار بیکاری آن بیش از 50 درصد است.

 

وی افزود: با توجه به فاصله ای که این شهرستان از مرکز استان دارد و همچنین به دلیل ضعف زیرساخت ها بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری در گیلانغرب ندارند. لذا باید شرایط برای ورود سرمایه گذاران به این شهرستان را فراهم کنیم.

 

اکبری، همچنین عبور خط لوله های گاز متان از شهرستان گیلانغرب به کشور عراق را یک ظرفیت خوب برای ایجاد پتروشیمی در این شهرستان به منظور رفع مشکل بیکاری عنوان کرد.

 

فرماندار گیلانغرب در ادامه با تاکید بر اینکه برای حذف فرایندهای طولانی و رفع موانع دریافت تسهیلات بانکی باید اقدام شود، افزود: شرط توسعه، مشارکت همه مردم در مسائل اقتصادی است، اما این مردم هیچ نقشی ندارند و به همین دلیل نیازمند کاهش نرخ سود بانکی با وام اشتغال سالیانه هستیم.

 

وی با بیان اینکه 75 درصد قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است، گفت: 40 معدن در این شهرستان فعال بوده اما مشکل این است که این مواد طبیعی به صورت خام فروخته می شود.

 

اکبری افزود: در بودجه سال 92 دولت موظف شد که 20 درصد مالیات قیر طبیعی، سهم تملک امور دارایی های شهرستان شود، اما این امر صورت نگرفت و در سال 93 و 94 نیز استمرار داشت.

 

فرماندار گیلانغرب در پایان به مشکل ورود ریزگردها به این شهرستان بویژه در ایام گرم سال اشاره کرد و گفت: این مشکل زندگی را برای مردم گیلانغرب با سختی مواجه کرده است.

بعد از پایان جلسه شورای اداری وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه  راهی  قصرشیرین شد تا  از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در این شهرستان بازدید کند، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب از دیگر برنامه های امروز طیب نیا است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد