کد خبر: 111699|14:00 - 1397/04/16
نسخه چاپی

گرمای شدید به مزارع آبی گیلانغرب خسارت وارد کرد + تصاویر

 گرمای شدید به مزارع آبی گیلانغرب خسارت وارد کرد + تصاویر
مطلع الفجر: در روزهای اخیر و به دنیال موج گرمای شدید خسارتهایی به کشاورزان ابی کار گیلانغرب وارد شد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجردر روزهای اخیر و به دنیال موج گرمای شدید بسیاری از کشاورزان ابی کار گیلانغرب دچار خسارت شده اند .

 بسیاری از کشاورزان ابی کار گیلانغرب که محصولات خود را در مزارعی چون خیار و گوجه ببار می اورند در روزهای اخیر که گرمای هوا در شهر گیلانغرب و سومار از 43 تا بالای 47 درجه سانتی گراد می رسد دچار خسارتهایی جدی شده اند و  گرماسطح فروش و برداشت انها را با مخاطره روبرو کرده است .

 عمو اسد که یکی از کشاورزان زحمت کش و تلاشگر در گیلانغرب است به خبرنگار مطلع الفجر گفت : در سالهای گذشته دمای هوا از مساعدت خوبی برخوردار بود و ما از هر کشت مزرعه خیار خود به مراتب برداشت و چینش محصول  داشتیم و این باعث می شد تا ما مزد زحمتهای خود را بگیریم .

وی تصریح کرد : ما  امسال محصولات خود را که عمدتا خیار و گوجه و بادمجان هستند به صورت ارگانیک و بدون استفاده زیاد کود و سموم ببار می آوریم  و به همین دلیل محصول انها در حد پایین اما با کیفیت  و مشتری پسند است، امسال متاسفانه  در دو سه روز گذشته دمای بالای هوا باعث شده است تا مزارع ما که با هزار زحمت و مرارت ببار اورده بودیم خشک شود و همه برداشت ما کمتر از 3 مرتبه چینش بوده و این چیزی خلاف ان است که ما از مزارعمان انتظار داشته ایم .

بسیاری از کشاورزان نظیر عمو اسد زمینهای خود را به صورت اجاره ای کشت می کنند از این روز درصورت خسارتهای غیر مترقبه چون گرمای شدید  حقیقتا به کلی متضرر می شوند و نه تنها برای خانواده خود به سود زیادی نمیرسند بلکه ممکن است در این میان متحمل زیان هم شوند از این سو نهادهای مرتبط باید حمایت های خود را از این زحمت کشان دریغ نکنند .

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد که ۱۰ هزار هکتار آن آبی است و سالیانه ۱۱۳ هزار تن انوع محصولات دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد