کد خبر: 111698|15:21 - 1397/04/15
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

امروز فصل مجاهدت برای حل مشکلات کشور است نه تسویه حسابهای سیاسی/مسؤولان باید با مردم صریح و صمیمى باشند

امروز فصل مجاهدت برای حل مشکلات کشور است نه تسویه حسابهای سیاسی/مسؤولان باید با مردم صریح و صمیمى باشند
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت : امروز فصل مجاهدت برای حل مشکلات کشور است نه تسویه حسابهای سیاسی، چرا که در جنگ معیشت پایه دشمنان انقلاب و اسلام موجودیت ملت ایران را مورد هجمه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین خاص امیری  در خطبه های  نماز جمعه  مصلی مسجد جامع گیلانغرب  اظهار داشت:طی دو هفته گذشته شاهد تجمع برخی از بازاریان و کسبه تهران در اعتراض به نوسان قیمت ارز بوده ایم در تعدادی از شهرهای کشور قم نمایندگان تعدادی از صنوف و اتحادیه ها جلساتی را با مقامات مسئول جهت مطالبات خود برگزار کردند علاوه بر مطالبات صنفی مردم برخی از شهرها هم نسبت به پایین بودن کیفیت آب شرب قطع مکرر برق و گرانی برخی از کالا ها باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره آنها شده اعتراضاتی داشتند( تشکر از تلاش شبانه روزی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه زودتر از موعد مقرر آب به مردم شهر خرمشهر رساند).


وی تصریح کرد: از آنجا که نحوه مواجه با این اعتراض ها و هدایت آنها به مسیر قانونی و همچنین آرام سازی و امتناع افکار عمومی در قبال مشکلات موجود و تلاش برای برطرف کردن و یا حداقل کاهش آنها وظیفه همه مسئولان و خدمتگزاران ایران اسلامی است باید  به چند نکته در این خصوص اشاره کرد .

*مطالبات  بحق اصناف و اتحادیه ها را باید با گوش جان شنید

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود:هیچ مدیر و مسئولین نمی‌تواند منکر مشکلات مردم در حوزه های مختلف چون مسکن و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش حمل و نقل محیط زیست باشد، مطالبات مردم اصناف و اتحادیه ها را باید با گوش جان شنید به مطالبات قانونی آنها مشروعیت و رسمیت بخشید این وظیفه هر مسئول دلسوز است که با دیدن و شنیدن مشکلات مردم دارد و کاهش آن از پایین نشیند و پیگیر حل و فصل آن باشد همه ما وظیفه داریم با مردم و در کنار مرد تاحل مشکلات آنها باشیم.
  حجت الاسلام خاص امیری با عنوان اینکه دشمن سعی دارد از آب گل الود ماهی بگیرد ابراز داشت:مردم ما و بازاریان اصناف با هوشمندی مطالبات خود را از طریق صنفی پیگیری کردند و دیدیم دشمنان انقلاب درصددند طبق فرمایش رهبر انقلاب امام خامنه ای را از مطالبات مردم به ضد ملت و دولت استفاده کنند و به آشوب بکشاند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند

وی ابراز داشت:اما ملت ما اجازه بهره برداری سیاسی و بدخواهان نظام اسلامی را ندادند،کسبه و بازاریان بیش از هر کس دیگر قدرت نعمت امنیت را می دانند اولین شرط برای چرخیدن اقتصاد کشور برخورداری از امنیت سیاسی اقتصادی و اجتماعی است هرگونه میدان دادن به آشوبگران و اغتشاش طلبان باعث برهم خوردن امنیت بازار و جامعه خواهد شد و بازاریان و کسبه اولین قربانیان آنها خواهد بود.
*امروز زمان  تسویه حساب های سیاسی نیست
وی یاد اور شد :حل مشکلات نیازمند همه نهادها و قوا می باشد همه باید آستین همت را بالا بزنیم مردم هم به عنوان صاحبان اصلی باید به میدان بیایند به فرموده رهبر انقلاب اگر مردم به صحنه بیایند وجود نخواهد داشت ما باید صادقانه شفاف و هوشمندانه با ملت خود سخن بگوییم و از آنها برای حضور موثر در این صحنه نبرد و همه جانبه کمک بگیریم.


  امام جمعه گیلانغرب  گفت :امروز زمان  تسویه حساب های سیاسی نیست امروز فصل مجاهدت برای حل مشکلات کشور است چرا که در جنگ معیشت پایه دشمنان انقلاب و اسلام موجودیت ملت ایران را مورد تهاجم قرار داده است و به تعبیر رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین علیه السلام باید با انسجام دشمن شکن پاسخ توطئه ها و طراحی‌های دشمن را بدهیم.

*مسؤولان كشورباید با مردم صریح و صمیمى باشند
 وی ابراز داشت:مسؤولان كشور هم در این میان باید با مردم صریح و صمیمى وارد گفتگو شوند،هم از مشكلات آشكار و پنهان در اداره كشور بگویند و هم از تلاش‏ها و مجاهدت‏هایى كه براى رفع آن‏ها به خرج مى‏دهند، جامعه امروز ما نیازمند تكرار موفقیت‏ها در عرصه‏هاى مختلف است، بخشى از این موفقیت‏ها هر روز در جامعه در حال خلق و تكرار است، اما متاسفانه بدرستى به سمع و نظر افكار عمومى نمى‏رسد و جامعه از آن آگاه نمى‏گردد كه براى رفع این معضل نیز باید چاره اندیشید.

 


 حجت الاسلام خاص امیری آنچه كه امروز در كشور با آن مواجه هستیم، "مشكل و معضل" است نه"بحران،"رسانه‏هاى معاند و طیف برانداز تلاش دارند تا تصویرى بحرانى از كشور ارائه دهند، این یك ترفند در جهت تكمیل حلقه‏هاى جنگ روانى است كه علیه ملت ایران تدارك دیده‏اند. دشمن تلاش دارد در افكار عمومى القا نماید كشور در وضعیت قرمز و گسست اجتماعى است.

وی تصریح کرد :تحریم‏ها و فشارهاى دشمن زمانى ارزش راهبردى پیدا خواهد كرد كه بتواند باعث ایجاد شكاف و گسست اجتماعى شود،"روایت بحران از ایران" یكى از اصل‏ترین راهبردهاى رسانه‏اى و عملیات روانى دشمن به‏ویژه پس از آشوب‏هاى دى ماه سال گذشته بوده است،این عملیات روانى كه بر محور سیاه‏نمایى، ناامیدى نسبت به آینده، ناكارآمدى نظام اسلامى، فساد و تبعیض، رانت‏خواهى، شیوع فقر و محرومیت، جنگ‏هراسى، و...در افكار عمومى انجام مى‏شود متأسفانه با توفیقاتى همراه بوده است بگونه‏اى كه در برخى اقشار جامعه نگرانى از اوضاع فعلى و آینده كشور به‏شدت محسوس و در اظهارنظرهاى آن‏ها مشاهده مى‏شود.

*جنگ "معیشت پایه" آخرین تیر تركش دشمنان براى مهار و تغییر رفتار جمهورى اسلامى ایران است

خطیب نماز جمعه گیلانغرب با اشاره به اینکه دشمن مى‏خواهد مشكلات كشور را تبدیل به بحران نمایدافزود: اگر در این كار ناموفق بود، حداقل از مشكلات یك تصویر بحران بسازد.
وی گفت :امروز وضعیت فروش نفت، گاز، پتروشیمى و صادرات محصولات غیرنفتى در بهترین شرایط است و بازگشت ارز حاصل از فروش كالاها به كشور نیز همچون گذشته انجام مى‏شود بنابراین دلیلى براى نگرانى و بحران و اعلام وضعیت قرمز نیست، دشمن با پمپاژ شایعه و سیاه‏نمایى، امید مردم به حل مشكلات و آینده روشن این مرز و بوم را هدف قرار داده است.
 

حجت الاسلام خاص امیری اظهار داشت:علیرغم تأكیدات و تبیین‏هاى مكررى كه رهبر انقلاب از جنگ سه لایه دشمن در عرصه‏هاى اقتصادى، روانى و عملى داشته‏اند، مسؤولان و رسانه‏هاى ما هنوز نتوانسته‏اند در ترسیم ابعاد و گستره این جنگ تمام عیار موفق باشند، دشمن با بسیج همه ابزار و امكانات و ظرفیت‏هاى خود به میدان آمده است، جنگ "معیشت پایه" آخرین امید و تیر تركش دشمنان غدار و حیله گر براى مهار و تغییر رفتار جمهورى اسلامى ایران است.
 

وی اذعان کرد: یكى از راه‏هاى مقابله با جنگ اقتصادى دشمن، به میدان فرستادن مدیرانى باانگیزه، جوان، جهادى، متخصص و دلسوز است، اگر دولت به‏ دلیل انتخاب و انتصاب برخى مدیران ضعیف و ناكارآمد در برخى حوزه‏هاى اقتصادى ناموفق عمل كرده است، انتظار مى‏رود با ترمیم و تغییر تیم اقتصادى و اجرایى خود، این معضل را هرچه سریع تر حل و فصل نماید، ما نیازمند مدیرانى كارآزموده و جسور هستیم كه در روزهاى سخت و دشوار بتوانند سكاندار كشتى نجات باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد