کد خبر: 111697|10:53 - 1397/04/14
نسخه چاپی

با حضور‍‍اقشار مختلف مردمیِِ:

آیین معنوی یادواره شهید مشکینی و 750شهید گیلانغرب برگزار شد+ تصاویر

آیین معنوی یادواره شهید مشکینی و 750شهید گیلانغرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر: آیین گرامی داشت یاد و خاطره شهید حسن مشکینی و 750 شهید گیلانغرب به همت خانواده شهید مشکینی و حوزه بسیج شهید چمران در گیلان غرب با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر .در این مراسم و در جمع خانواده های شهدا و مردم گیلانغرب امام جمعه گیلانغرب وجود شهدا را مایه عزت و برکت دانست و بر اجرای پر شور مراسمات یادواره های شهدا تاکید کرد .

حجت الاسلام و المسلمین خاص امیری در آیین معنوی یادواره شهدا در محله اعظمی گیلانغرب تصریح کرد :بی شک شاخص ترین اثر یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هرچه این مراسم بیشتر برگزار شود ارزش گذاری برای هویت نسل جوان بیشتر می شود.

وی با تبیین این امر که شهیدانی چون حسن مشکینی راه پرافتخار عاشورایی و فرهنگ جهاد و شهادت را تداوم بخشیده اند افزود: برگزاریآیین معنوی یادواره شهدا حرکتی برای استمرار مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش های خود را از مکتب عاشورا گرفته است لذا باید رابطه تنگاتنگی بین ارزش ها ایجاد کنیم.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی کنونی اشاره کرد و ابراز داشت : هر مشکلی به راهکار و ایدهایی نو توام با حرکت جهادی و دلسوزانه و البته متخصصانه نیازمند است و بی شک در این شرایط همه مدیران و کارکنان و خدمت گزاران مردم باید با تمکین و تبعیت از خدمت جهادی از حد اکثر توان اجرایی خود برای رفع مشکلات بهرهمند شوند .

در ابتدای این مراسم جانشین فرمانده سپاه گیلان غرب حضور در یادواره های شهدا را موهبتی الهی دانست و اظهار داشت: نقش شهدای عزیز برای در برهه ای از زمان شهدای عزیز برای صیانت از آرمانهای اسلام و دفاع از وطن و انقلاب جان خود را که بالاترین سرمایه انها بود نثار کردند.

سرگرد پاسدار محمد جواد نجفی یاد آور شد:شهدای عزیز چه در پیروزی انقلاب چه در تبیین اصول انقلاب و چه در اعتلای بخشی فرهنگ ناب اسلامیمان نقش بی‌بدیلی داشتند.

وی تصریح کرد :شهدای عزیز به مصداق آیه شریفه قرآن کریم برای اسلام و انقلاب هم سرمایه انسانی هم سرمایه اجتماعی و هم گنجینه تمام نشدنی معنویت اند.

نجفی به نقش وحدت افرینی محفل و یاد شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایطی که نظام سلطه درصفی واحد و جبهه ای متحد جنگ اقتصادی تمام عیار را با هدف مشروعیت زدایی از اصل انقلاب و ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت را براه انداخته اند به واقع یادواره‌های شهدا اکنون انسجام بخش و وحدت آفرین هستند.
شهید حسن مشکینی با 14 سال سن ، جوانترین شهید بسیجی شهرستان گیلانغرب محسوب می شود که در سال 59 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، در دوران دفاع مقدس 750 شهید ، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد