سرویس: سیاسیکد خبر: 111596|13:54 - 1397/02/21
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

تنها فايده برجام، ابطال نظريه "تعامل با كدخدا و آمريكا" بود/ اروپائيان بايد بدانند كه برجام هيچ‏گونه مكمل و متممّى ندارد

تنها فايده برجام، ابطال نظريه "تعامل با كدخدا و آمريكا" بود/ اروپائيان بايد بدانند كه برجام هيچ‏گونه مكمل و متممّى ندارد
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :خروج آمريكا از برجام نشان داد، دشمنان تابلودار نظام اسلامى به هيچ‏وجه قابل اعتماد نيستند، تنها فايده برجام، ابطال نظريه "تعامل با كدخدا و آمريكا" بود .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،حجت الاسلام خاص امیری در خطبه های نماز جمعه امروز مصلی مسجد جامع گیلانغرب ابراز داشت :روز سه‏ شنبه ۱۸ ارديبهشت ماه، يعنى ۴ روز زودتر از زمان مقرر براى اعلام موضع كاخ سفيد جهت ماندن يا خروج از برجام، دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده با حضور در كنگره و ايراد سخنرانى، رسماً خروج آمريكا از توافق هسته‏اى با ايران را اعلام و فرمان اجرايى تحريم‏هاى شديد عليه جمهورى اسلامى ايران را امضاء كرد.
وی با اشاره به اثبات منطق رهبر معظم انقلاب‏  در خصوص برجام تصریح کرد :خروج آمريكا از برجام نشان داد كه منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذارى سال‏هاى اخير بر محور اقتصاد مقاومتى از چه اتقان و استحكامى برخوردار است،. نشان مى‏دهد كه مقام معظم رهبرى با درك هوشمندانه طراحى دنياى غرب در وابسته كردن اقتصاد ايران به خارج مرزها و شكل‏گيري اقتصاد واردات‏محور، به‏خوبى نقشه دشمن را درك كرده و پادزهر آن‏را كه همان عمل كردن به نسخه اقتصاد مقاومتى است، ارائه فرموده‏اند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب ابراز داشت :اگر در ده سال گذشته، همه قوا و نهادهاى كشور به‏ويژه قوه مجريه و دولت‏ها با تمام توش و توان براى تحقق اقتصاد مقاومتى به ميدان مى‏آمدند، يقيناً امروز به درجه‏اى از اتقان و استحكام در بنيان‏هاى اقتصادى رسيده بوديم كه از تحريم‏هاى نظام سلطه بدون كمترين حاشيه و هزينه‏اى سرافرازانه و مقتدرانه عبور مى‏كرديم.
وی با تشریح مقوله  درس‏ها و عبرت‏هاى خروج آمريكا از برجام افزود: خروج آمريكا از برجام نشان داد، دشمنان تابلودار نظام اسلامى به هيچ‏وجه قابل اعتماد نيستند، تنها فايده برجام، ابطال نظريه «تعامل با كدخدا و آمريكا» بود و چنان‏چه افرادى امروز به اين فهم رسيده باشند كه «اعتماد به آمريكا اشتباه بود» جاى تبريك دارد.
حجت الاسلام خاص امیری گفت :به حول قوه ی الهی نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد رهبری آگاه و تیز بین و دشمن شناس وملتی منسجم ومتحد چیزی که دشمن را نا امید کرده است امام وامت.دشمن در تلاش است که با دو قطبی کردن جامعه –مسئولان کشور را به سمت سازش ومعامله ی غیر عادلانه را سوق دهد .

وی ابراز داشت :به تعبير مقام معظم رهبرى، مقامات قبلى آمريكا كه مى‏خواستند جمهورى اسلامى ايران را نابود سازند، مردند و استخوان‏هايشان پوسيد اما نظام اسلامى ايران هم‏چنان پابرجاست،. اين آقا هم خاك خواهد شد و بدنش خوراك مار و مور مى‏شود و جمهورى اسلامى هم‏چنان ايستاده خواهد بود،با خروج آمريكا از برجام، جمهورى اسلامى ايران به شرطى برجام را با اروپا ادامه خواهد داد كه تضمين‏هاى قطعى و محكم را از اروپا اخذ نمائيم.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب تصریح تاکید کرد :هرگونه مذاكره با اروپا، تنها مربوط به برجام و چگونگى اجراى تعهدات اروپا در برابر ايران همراه با اخذ تضمين‏هاى محكم خواهد بود، اروپائيان بايد بدانند كه برجام هيچ‏گونه مكمل و متممّى ندارد و جمهورى اسلامى ايران درباره نفوذ منطقه‏اى و ابزارهاى دفاعى و موشكى خود به‏ هيچ‏وجه با بيگانگان وارد مذاكره نخواهد شد.

حجت الاسلام خاص امیری در ادامه به تبعات خروج آمريكا از برجام براى آمريكا اشاره کرد و تصریح نمود: شكاف بزرگتر آمريكا با اروپا، ايجاد دودستگى در آمريكا،تعميق‏ بى‏اعتمادى عمومى ايران به آمريكا و پيش‏بينى‏ناپذيرى پاسخ متفابل ايران   از اهم این تبعات است .

امام جمعه گیلانغرب  به تبعات خروج آمريكا از برجام براى ايران‏ نیز اشاره کرد و افزود: تقويت ساختار كلان‏بى‏اعتمادى به غرب‏،ايدئولوژيك بودن منازعه آمريكا - ايران‏، مشروعيت اقدامات هسته‏اى در تمام ابعادو وضع تحريم‏ها عليه ايران‏ نیز از تبعات  خروجح امریکا از برجام برای ایران است .


وی اذعان کرد :با اعلام خروج آمريكا از برجام غربى‏ها خواهان ورود به مسايل موشكى و دفاعى و منطقه‏اى بودند كه با مخالفت ايران روبه‏رو شدند. در این شرایط کشور ما با دو راهبرد خروج از برجام‏ یا حفظ برجام‏ روبرو است .
 خطیب نماز جمعه گیلانغرب گفت :رويكرد خروج از برجام در واكنش به اقدام احتمالى ترامپ شايد از منظر بسيارى از توده‏هاى مردم و افكار عمومى كشور به‏عنوان يكى از مقبول‏ترين راهكارهاى پاسخ گويى به زياده‏خواهى‏هاى دولت آمريكا مطرح باشد و انجام آن تا حدودى موجب التيام نفرت ملت ايران از دولت آمريكا گردد اما طبيعتاً از منظر تحليل گران داخلى و بين‏المللى اين اقدام در عرصه بين‏الملل هزينه‏ها و تبعات غير قابل جبرانى را براى كشورمان در پى خواهد داشت كه اولين آن از دست رفتن فرصت پيگيرى حقوقى اقدام يكسويه و غير قانونى آمريكا در مجامع بين‏المللى است.بهترین فرصت برای بی آبرو کردن استکبا جهانی است.
حجت الاسلام امیری افزود:از سوى ديگرحفظ برجام بدون امریکا بنا بر دلایل مختلف می تواند بهترین گزینه برای تامین منافع ملی در مقابل جبهه استکبار وصهیونیست در نظر داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد