سرویس: سیاسیکد خبر: 111582|13:50 - 1397/02/14
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

تحول در نظام آموزش و پرورش باید منوط ومربوط به تحقق صحيح ودقيق تربيت اسلامى باشد/امریکا بارها برجام را نقض کرده است/ نباید پایبندی به برجام بمعنی مذاکره بر سر توان دفاعی کشور باشد

تحول در نظام آموزش و پرورش باید منوط ومربوط به تحقق صحيح ودقيق تربيت اسلامى باشد/امریکا بارها برجام را نقض کرده است/ نباید پایبندی به برجام بمعنی مذاکره بر سر توان دفاعی کشور باشد
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت :تحول در نظام آموزش و پرورش باید منوط ومربوط به تحقق صحيح ودقيق تربيت اسلامى در بدنه این نهاد باشد .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین خاص امیری  در خطبه های نماز جمعه امروز مصلی مسجد جامع گیلانغرب  اظهار داشت :12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد علامه مرتضى مطهرى توسط گروهک گمراه منافق است، اين روز كه به پاسداشت مقام آن معلم شهيد، روز معلم نامگذارى شده است را به همه معلمان عزيز كه رسالت تعليم و تربيت فرزندان و آينده سازان نظام اسلامى را بر عهده دارند، تهنیت وهفته ی عقیدتی سیاسی را نیز به همه ی سبز پوشان سربازان دلیر اسلام فرماندهی محترم وحوزه ی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان تبریک عرض می نمایم.


وی تصریح کرد :شهيد مطهرى، روحانى اى عالم و بصير، مجاهدى خستگى ناپذير و معلمى روشنگر و دلسوز بود كه زندگى خود را وقف تعلم و سپس تعليم جامعه به‏ويژه نسل جوان نمود و ارشاد و رهايى آنان از خطر انحراف و كجروى با استفاده از تعاليم اسلامى را دنبال كرد.

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود:شيوه و منش اين استاد بزرگوار در هدايت گرى و تعليم افراد جامعه، الگوى تمامى معلمان جامعه ما است كه اين رسالت بزرگ يعنى تربيت آينده سازان جامعه اسلامى را برعهده دارند،تعليم و تعلم كه وظيفه معلمين گرامى است از جايگاه ويژه و ممتاز در هر جامعه‏اى برخوردار است چراكه آموزش و تعليم اولين گام‏هاى حركت انسان براى كسب آگاهى و خروج از جهل و يافتن حقيقت و كسب علم بوده و هرگونه اقدامى براى تربيت انسان مبتنى بر تعليم و آموزش درست و صحيح است.

وی ابراز داشت:نقش معلمی نقش و رسالتى كه تمامى پيامبران از آدم تا خاتم براى قوم خود بر عهده داشتند ،موضوعى كه شهيد علامه مرتضى مطهرى به‏عنوان فردى كه به كسوت روحانيت اشتغال داشت، به آن توجه داشت و براى جايگاه خود به‏دليل وابستگى به نهاد حوزه علميه، فرض و رسالتى واجب قرار داده بود و با دلسوزى و احساس وظيفه و مسؤوليتى كه براى جامعه خود احساس مى‏كرد در زمينه تعليم و آگاهى بخشى جامعه گامهاى اساسى و مهمى را برداشت.


حجت الاسلام خاص امیری اذعان کرد :فقدان اين "معلم شهيد" براى جامعه اسلامى ضايعه‏اى بزرگ بود، اين شهيد بزرگوار را به حق بايد الگويى مناسب و برگزيده براى تمامى معلمان جامعه اسلامى دانست كه از راه و شيوه و منش او تبعيت كنند و با دلسوزى و صبر و شكيبايى و بينش و بصيرت انقلابى، فرزندان اين سرزمين را در راه حفظ و ارتقاى ارزشهاى انقلابى تعليم دهند و براى فردايى روشن آماده سازند.

*تحول در نظام آموزش و پرورش باید منوط ومربوط به تحقق صحيح ودقيق تربيت اسلامى باشد

امام جمعه  گیلانغرب گفت :همواره مسأله تغيير و تحول در اين نظام مدنظر مقام معظم رهبرى قرار داشته عمده‏ى اين تحول مى‏بايست منوط و مربوط به تحقق صحيح و دقيق تربيت اسلامى در بدنه‏ى آموزش و پرورش باشد تا بر مبناى تعاليم اسلامى، اين نهاد به انجام وظايف خود پرداخته و نقش و رسالت خود را ايفا نمايد.

وی افزود:معلمان عزیزما ركن اصلى توسعه‏ى اجتماعى و فرهنگى آن قلمداد مى‏شود و به‏منزله‏ى قدرتمندترين ابزار شكل دهى آينده به شمار مى‏رودبه هیچ نتیجه ای نمی رسیم مگر آن كه تغييرات متناسب با آن، پيشاپيش در معلمان به‏عنوان كارگزاران اصلى تغيير و تحول، به وقوع پيوسته باشد.

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب تصریح کرد :علاوه بر اين، لازم است كه به جايگاه حرفه‏اى معلم در جامعه اعتبار داده شود. مقام معظم رهبرى از همگان مى‏خواهند كه احترام و شأن معلم را رعايت كنند: "يكى از كارهاى واجب ما اين است كه آحاد ملت ما، از كوچك و بزرگ، از مقامات عالى تا آحاد مردم، قدر معلم را بدانند، اهميت معلم را درك كنند، حرمت معلم را بشناسند،بفهمیم که این استاد مرد وزنی که در کلاس عمر خودش را دارد برای تربیت این نوجوانان ما وکودکان ما مصرف می کند خود معلمان هم این نقش را به درستی درک کنند واهمیت آنرا بفهمند".


وی یاد آورشد:اگر در اين نظام آموزشى به معلم و جايگاه او توجه شود، اهداف مدنظر نظام اسلامى تأمين مى‏شود، اهدافى كه به فرموده مقام معظم رهبرى بدين شرح است: هدف، تربيت نيروى انسانىِ طراز جمهورى اسلامى است.
حجت الاسلام امیری اظهار داشت:بايد انسان‏هاى شريف، دانا، با استعدادهاى جوشان، داراى ابتكار، داراى اخلاق نيك انسانى، داراى شجاعت، قوّت خطرپذيرى، ورود در ميدان‏هاى جديد،این نظام را پیش می برد وخار چشم استکبار است ما بحث موشکی وهسته ای را از استکبار گدایی نکرده ایم زحمت دانشمندان ارزشمند خودمان است.

*امریکا بارها برجام را نقض کرده است
امام جمعه گیلانغرب به موضوعات سیاسی روز هم اشاره کرد و در خصوص اظهارات  رییس جمهور امریکا در خصوص برجام ابراز داشت:این روز ها ترامپ تهدید می کند که در22اردیبهشت تصمیم می گیرد بماند یا خارج شود اگر به فرامین رهبر معظم انقلاب در حین مذاکره توجه می شد امروز شاهد چنین امری نبودیم ،آمریکا از ابتدای برجام تا کنون هیچ کار مفیدی انجام نداده بلکه بارها آن را نقض کرده هدف از برجام رفع تمام تحریم ها بوده است نه اینکه خود برجام عاملی باشد برای تحریم ها ،می گویند اگر می خواهید آمریکا در برجام بماند بیایید در باره ی توان دفاعی موشکی وحضور منطقه ای مذاکره کنید.
وی افزود:خواسته ی ملت بزرگ ایران ایستادگی در مقابل زورگویی های استکبار است ودر صورت خروج آمریکا از برجام خواهان خروج جمهوری اسلامی ازNPT-وهمچنین خروج از برجام وبازگشت ایران به فعالیت های هسته ای قبل از پذیرش برجام است.


حجت الاسلام خاص امیری در خصوص شرایط  حاضر جمهوری اسلامی  در منطقه و جهان گفت:آمریکا نیاز به برجام داشته و داردمذاکره شده است و دست برتر ايران در دوران پسابرجام: قدرت نظامي، نفوذ منطقه‏اى و شرايط بين‏المللى جمهورى اسلامى ايران در حال حاضر نسبت به دوره شروع مذاكرات هسته‏اى بسيار بهتر و مناسب‏تر است و از اين حيث ما داراى دست برتر در معادلات داخلى، منطقه‏اى و بين‏المللى هستيم.

وی ابراز داشت:حضور آمريكا در برجام از ابتدا همراه با بدعهدى و اصرار بر تداوم فشارهاى اقتصادى و سياسى به‏منظور عدم بهره ‏مندى ايران از منافع برجام بوده است، لذا خارج شدن آمريكا از برجام كمترين تأثير را بر شرايط فعلى كشور خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد