سرویس: سیاسیکد خبر: 111526|12:27 - 1396/12/27
نسخه چاپی

خبر مسرت بخش دولت در آستانه سال نو!

هر دم از این باغ بری می رسد/ نارضایتیهای مردم زلزله زده گیلانغرب از دولت و سردرگمی در امهال ۲ساله وامها

هر دم از این باغ بری می رسد/ نارضایتیهای مردم زلزله زده گیلانغرب از دولت  و سردرگمی در  امهال ۲ساله وامها
مطلع الفجر:در پی زلزله اخیر در شهرستانهای غربی استان کرمانشاه به واسطه خسارتهای وارده موضوع اجرای امهال 2 ساله وامها قطعی شد اما در آستانه سال نو پیامکهای تهدید آمیز بانکها این مهم را در هاله ای از ابهام قرار داد.

اختصاصیمطلع الفجر/قديمي‌ها ضرب‌المثل جالب توجهي دارند وقتي مي‌گفتند هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تري مي‌رسد. حتماً تاكنون بارها و بارها اين مثل را شنيده‌ و به كار برده‌ايد.
اما مي‌خواهيم با اين ضرب‌المثل سري به دنیای پر هیاهوی  و "وعده های محقق نشده دولت در مناطق زلزله زده؛ موضوع امهال دو ساله وامها"  بزنيم، بحث امهال وامها  همراه با وعده های سران ارشد دولت  و استاندار کرمانشاه كه هر روز گوشه‌اي از حواشي منحصر به فرد و البته با رویکرد تشدید تالمات و نارضایتی های مردم در آن  رخ‌نمايي مي‌كند و تعجب و بهت همه را  در دامن زدن دولت به ابهامات و  و سردرگمی های مردم را موجب مي‌شود.

با وجود بازدید مقامات عالی رتبه کشور از شهر زلزله زده گیلانغرب و اذعان به خسارتهای چشمگیر،اما هنوز استمهال 2 ساله وام زلزله زدگان و امتیازات زلزله زدگی این شهر در هاله ای از ابهام و سردررگمی است.
شب 21 آبان 96 زلزله شهر گیلانغرب را بشدت لرزاند و خسارت های زیادی رادر شهر و روستاهای ان بخصوص در منطقه گلین ، دیره و گورسفید برجای گذاشت و باری از تالمات روحی و روانی و همچنین خسارتهای مالی را به اهالی این شهر محروم و بیکار وارد کرد تا این پدیده غیر مترقبه  تیر خلاصی دیگر بر بدنه بی رمق محرومیت این شهر وارد کند .
اگرچه از همان روزیهای اول  دولت با اعلام و رسانه ای کردن خبرهایی  دم از درک تالمات و خسارتهای مالی و روانی  و ابراز همدردی با مردم زلزله را داشت و به منظور کاستن از فشار بار مالی و خسارتهای به وقوع پیوسته  موضوع امهال 2 ساله وامها در شهرهای زلزله زده را مطرح و وعده داد  اما اکنون بی برنامگی و برخی کوته نظری ها  مردم را هر روز در معرض و تنگنای یک خبر فورتی و عاجل  قرار میدهد .
 بانکها هم  به طبع کوتاهی مسئولان ارشد  در اجرایی کرده وعده های داده شده و به بیان دیگر تحقق حق و مطالبات مردم شهرهای زلزله زده در این میان سهم کمی در ایجاد فشار روانی  بر مردم محروم گیلانغرب ندارند به شکلی که هر روز و ساعت  در کمال تاسف با پیامکهای هشداری و شاخ و شانه کشیدنها برای وثاق و ضامنین  کم نگذاشته اند.
 در سفر اتی رییس جمهور به استان کرمانشاه  که در روزهای افتابی و خوش بهاری ! صورت میگیرد انتظار به حق  مردم  شهر محروم و زلزله زده گیلانغرب  از ایشان این است که؛
توجه به مشکلات و چالش های  معیشتی مردم  از وظایف دولتهاست و شرایط و تبعات بعد زلزله هم جزو همان چالشهای معیشتی مردم محسوب می شود 
آقای رییس جمهور؛  اگر توان دولت  در درک تالمات و مشقتهای روانی و مالی  مردم در شهرهای زلزله زده  و تمکین به حد اقل خواسته انها یعنی امهال دو ساله وامها  جوابگو نبوده ،چرا مردم را با این وعده ها درگیر کردید و مردم محروم را 4 ماه از پرداخت تسهیلاتی که با اوج فشارهای مالی درگیر بازپرداختش بودند جا گذاشتین ؟
 فکر نمی کنید این مردم از کجا باید دم عیدی  منبع تامین پرداخت یکجای 4 ماه اقساط عقب افتاده بر سر وعده محقق نشده شما  را از کجا   فراهم کنند؟
نگرانی های مردم ،فشارهای مضاعف  روانی که بانکها در مطالبه هر لحظه اقساط تسهیلات با ارسال پیامکهای ملون و متفاوت المضمون!برای ضامنین و مردم زلزله زده ارسال میکنندآقای رییس جمهور چه کسی غیر از دولت شما میتواند  پاسخگو باشد ؟

سخن اخر اینکه ؛انتظار موکد  و بحق مردم گیلانغرب این است که- در جلسه شورای اداری عید نوروز که با حضور وزرای دولت در گیلانغرب برگزار می شود - #استاندار ،  ، #نماینده_مردم  در مجلس شورای اسلامی  و #فرماندار  در کنار مردم   و در درک تالمات و فشار مالی و روانی که از جانب  عدم اجرای امهال 2 ساله تسهیلات  به مردم وارد شده ، موضوع امهال 2 ساله تسهیلات در شهر زلزله زده گیلانغرب را با قاطعیت پیگیری و این حق مردم را اجرایی نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد