سرویس: سیاسیکد خبر: 111359|15:19 - 1396/12/04
نسخه چاپی

امام جمعه موقت گیلانغرب ؛

حربه اغتشاش اراده واضح رصد شده ضد انقلاب است / با سیاسیون حامی اغتشاش و بوقچیهای تویتری انها قاطعانه برخورد شود

حربه اغتشاش اراده واضح رصد شده ضد انقلاب است / با سیاسیون حامی اغتشاش و بوقچیهای تویتری انها قاطعانه برخورد شود
مطلع الفجر:امام جمعه موقت گیلانغرب گفت :یک سوی مسأله اصلى در ناآرامى‏هاى شب شهادت حضرت زهرا(س)اراده واضح خام و رصدشده ضدانقلاب است كه با هدف ايجاد خشونت مزمن در كشورحركت به سمت پروژه مرموز تخريب ايران اسلامی را در سر می‏ پرورانند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین سید سیف اله موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب اظهار داشت:در كشور ما همانند بسيارى از كشورها تنوع قوميتى و فرقه‏هاى مختلف وجود دارد و طبق اسلام فرقه‏هاى مختلف در محدوده عمل به اعتقادات شخصى تا زمانى كه اين عملكرد شخصى به جايى نرسد كه به مرز براندازى برسد و نخواهند به امنيت كشور صدمه‏اى بزنند با آن‏ها مدارا می‏شود.
 

 وی تصریح کرد :اما اگر اين اعتقادات شخصى از يك جمع خصوصى به صدمه‏زدن به اموال عمومى تبديل شود و جان مردم را به خطر بياندازد، اهل هر فرقه‏اى كه باشد، حكومت اسلامى وظيفه دارد تا براى حفظ جان، مال و ناموس مردم با اين افراد برخورد كند و متأسفانه امروز شاهد هستيم كه تعدادى از دراويش گنابادى به اين فاز وارد شده و امنيت مردم را به خطر انداختند.
خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود:دراويش ساليان دراز در كشور ايران زندگى كرده‏اند و ريشه آن‏ها به چندين قرن قبل باز مى‏گردد و اين‏كه امروز وارد فاز خشونت شده‏اند بايد ريشه‏يابى شود و عوامل تحريك‏كننده آنان مورد بررسى قرار گيرد.
امام جمعه موقت گیلانغرب ابراز داشت:مسأله اصلى در ناآرامى‏هاى شب شهادت حضرت زهرا(س) در تهران، دراويش صوفيه نيستند، اين يك آدرس غلط و رد گم‏كنى است، اساساً دراويش و يا فرقه صوفيه اگرچه ممكن است مورد توجه سرويسهاى بيگانه و حتى سوءاستفاده جريانهاى ضدانقلابى با حربه نفوذ به موضوع فرقه‏ها و بلكه قوميتها در ايران باشند اما هرگز در ايران يك مسأله و يا عامل نگران‏كننده‏اى نبوده است.

 وی گفت :مسأله اصلى از يك‏سو اراده واضح و رصدشده ضدانقلاب به‏ويژه منافقين است كه با هدف ايجاد خشونت پى‏درپى و مزمن در كشور و در نهايت با استفاده از حربه اغتشاش و ايجاد ناامنى، حركت به سمت پروژه مرموز تخريب ايران اسلامی را در سر می‏پرورانند،که انشاءالله آنرا به گور خواهند برد.

 

 حجت الاسلام موسوی افزود:اما این نكات قابل توجه است‏  از انجمله اینکه ؛ در رابطه با اين حادثه بايد از همه نيروهاى نظامى و انتظامى كه با وجود عربده‏كشى اين عده و توسل آن‏ها به اتوبوس و سلاح سرد و كوكتل مولوتف، با خويشتن ‏دارى براى حفظ جان مردم تلاش كرده‏اند، تشكر كرد.

*اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نيروهاى نظامى و امنيتى سوء‏استفاده مى‏ كنند
امام جمعه  موقت گیلانغرب به سو استفاده اوباش  از رافت نظام  اشاره کرد و یاد آور شد : اراذل و اوباش از حلم و صبورى نظام و نيروهاى نظامى و امنيتى سوء‏استفاده مى‏كنند؛ در حالى‏كه براساس روح قانون اساسى كشور ما، همه گروه‏ها و تفكرات چندين سال است كه در كنار هم به‏صورت مسالمت‏آميز زندگى كرده‏اند و اين‏ها هم يك عده معدود هستند و هيچ‏كس هم قصد ندارد حركت آن‏ها را به تمام دراويش تعميم دهد.

وی به تشریح  آمار شهدای این اغتشاشات پرداخت و گفت :  براى اثبات مدارا و احتياط نظام همين بس كه حالا كه غائله ختم شده، حافظان امنيت حداقل ۵ شهيد داده‏اند اما از مهاجمان حتى يك نفر كشته نشده است،حتماً بيشتر افرادى كه در ماجراى آشوب اراذل و اوباش حضور داشته و دستگير شده‏اند، فريب‏خورده هستند. على‏رغم فراخوان، تعداد اندكى از شهرستان‏ها به تهران آمده ودراين آشوب شركت كرده‏اند. البته برخى از سران آن‏ها مى‏خواهند خودشان را بزرگ كنند و دست به اين حركات مى‏زنند.
 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب قانون را فصل الخطاب هر اعتراضی دانشت و تصریح کرد :اين‏كه كسى تخلفى كرده و پرونده‏اش در مرجع قضايى در دست پيگيرى است، اگر كسى نسبت به حكمى نيز اعتراض دارد، بايد از راه قانونى پيگيرى كند و قطعاً اين قابل پذيرش نيست كه هر كسى با لشکركشى در داخل خيابان به‏دنبال رسيدن به خواسته خودش باشد.
وی گفت : لازم است مجلس از قوه قضائيه و ناجا بخواهد كه با جديت و اهتمام با اين هنجارشكنى‏ها برخورد كنند، اگر اين اتفاق در آمريكا كه اينقدر مدعى حقوق بشر است مى‏افتاد، به جاى ۳۰۰ نفر بازداشت حتماً ۳۰۰ نفر كشته به‏جاى مى‏ گذاشت، اما مشى نيروى انتظامى پيشگيرى و مداراست.
حجت الاسلام موسوی افزود: نيروهاى پليس در روزهاى اخير چندين بار به فردى كه خودش را بزرگ اين جماعت مى‏داند، گفته ‏اند كه بيايد بنشيند تا مذاكره كنند اما دست به اين خشونت زدند،ضرورت دارد مجلس شوراى اسلامى به ‏ويژه كميسيون امنيت ملى به اين مسأله ورود كندو مسأله بايد به سرعت جمع شود؛ چراكه كشور اينقدر گرفتارى و مشكل دارد كه نوبت به اين مسائل نمى‏رسد.

* با سیاسیون حامی اغتشاش و بوقچیهای تویتری انها قاطعانه برخورد شود

وی  ابراز داشت:جمع‏ بندى‏ها اين است كه قطعاً سرنخ اين خشونت و ناآرامى به خارج از كشور مى‏رسد، لذا از وزارت اطلاعات درخواست داريم كه حتماً و با جديت اين مسأله را پيگيرى و خنثى كنند.
 

امام جمعه  موقت گیلانغرب گفت :با سياسيونى هم كه تا خشونتى آغاز مى‏شود جانب خشونت‏طلبان را مى‏گيرند و اساساً خشونت را براى خود «فرصت چانه‏زنى» مى‏دانند بايد با قاطعيت تعيين تكليف كرد، قمه به دستان در خيابان، با بوقچى ‏هايشان در تلگرام و توئيتر هيچ فرقى ندارند
حجت الاسلام موسوی ابراز داشت:مماشات بيشتر موجب زير سؤال رفتن نيروهاى انتظامى و امنيتى است، امنيت مردم چيزى نيست كه بر سر آن بخواهند ريسك كنند، «مماشات بس است» و با «مشت آهنين» با اوباش و مخلين امنيت جامعه اسلامى برخورد كنند

خطیب نماز جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرد :واقعيت اين است كه اين مدارا ديگر به سقف خود رسيده است، مسأله امروز اين است كه كسانى اراده كرده‏اند به هر روش ممكن به جان مردم بيفتند و آرامش را از «ايران آرام» بگيرند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد