کد خبر: 111099|13:00 - 1396/10/29
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

نماز جمعه يك قرارگاه فرهنگى است/نماز جمعه صرفا يك عبادت ساده و گردهم‏آيى هفتگى مؤمنان نیست

نماز جمعه يك قرارگاه فرهنگى است/نماز جمعه صرفا يك عبادت ساده و گردهم‏آيى هفتگى مؤمنان نیست
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :نبايد نماز جمعه را صرفا يك عبادت ساده و گردهم‏آيى هفتگى مؤمنان دانست كه به نماز ختم شود بلكه نماز جمعه يك نهاد مبارك اسلامى است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام خاص امیری در خطبه های نماز جمعه مصلی مسجد جامع گیلانغرب به نهاد مقدس نماز جمعه اشاره و اظهار داشت:از روزى كه بنيانگذار جمهورى اسلامى امام خمينى(ره) اولين حكم امامت جمعه را براى مرحوم آيت‏الله طالقانى صادر فرمودند، حدود چهار دهه مى‏گذرد و البته آن روز كسى فكر نمى‏كرد كه اين شجره طيبه روزى تبديل شود به شبكه عظيم و فراگيرى كه تمام كشور را تحت تأثير آثار و بركات خود قرار بدهد.


وی تصریح کرد :بحول وقوه ی الهی امروز قریب به۹۰۰ تريبون نمازجمعه در سراسر كشور گوياى معجزه ديگرى است از انقلاب اسلامى كه حول محور امام جمعه و تريبون وعظ و خطابه سياسى و عبادى، ميليونها دل مؤمن و انقلابى را در ميعادگاه وحدت و تقوا يعنى مساجد جامع و مصلاهاى نمازجمعه گردهم آورده تا از رهگذر اجتماع استعدادها و ظرفيتها، حركتى نو و گامى بلند در پيشرفت جامعه انقلابى و اسلامى برداشته بشود.

 

خطیب نماز جمعه گیلان غرب افزود:اجتماع عظيم و هفتگى نمازجمعه نه يك پايان بلكه آغازى است براى حركت به‏سوى قله‏هاى سعادت و پيشرفت و كمال كه سرزندگى و پويايى و راست‏قامتى جامعه اسلامى و انقلابى ايران را به رخ جهانيان مى‏كشد.

  حجت الاسلام خاص امیری ابراز داشت : دوران جديد اقامه نماز جمعه در ايران با انقلاب اسلامى آغاز شده است ؛زمان طاغوت از نماز جمعه با کیفیت وکمیت کنونی بی بهره شده بود ،قدر دان نماز جمعه باشیم از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است .

 

 وی به جایگاه سیاسی دینی و اجتماعی نماز جمعه اشاره کرد و ابراز نمود: نماز جمعه يك قرارگاه فرهنگى و امام جمعه فرمانده‏ى قرارگاه است‏؛نبايد نماز جمعه را صرفا يك عبادت ساده و گردهم‏آيى هفتگى مؤمنان دانست كه به نماز ختم شود بلكه نماز جمعه يك نهاد مبارك اسلامى است.

 امام جمعه گیلانغرب گفت:از تعبير قرارگاه نبايد ما وحشت بكنيم، از اصطلاحات نظامی است ما درحال جنگيم، منتها جنگ نظامى نيست؛ جنگ معنوى است، جنگ اعتقادى و ايمانى جنگ سياسى است، همچنان‏كه در دفاع مقدّس هشت سال بر ما جنگ را تحميل كردند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود:ما كه دنبال جنگيدن با همسايه‏مان نبوديم، بر ما تحميل شد؛ حمله كردند، ما ابتدا حمله نمى‏كنيم.اماآن‏جايى كه دفاع لازم است، چرا، وارد عرصه‏ى دفاع مى‏شويم وملت بزرگ ایران ونیروهای انقلاب ورهبر بزرگوارمان نشان داده اند در این زمینه توانا هستند.


حجت الاسلام خاص امیری  تصریح کرد :وظيفه‏ اصلى نماز جمعه تبيين حقیقت است‏ و در این راستا پاسخ به نيازها و جذب جوانان و مضافا نماز جمعه محل وحدت و راه عبور از بحران‏ها  است و بايد براى پيشرفت و شكوفايى نماز جمعه تلاش كرد.



امام جمعه در ادامه به تشریح برخی از مشکلات شهر گیلان غرب پرداخت  و ابراز داشت :در شرایط بحران همه ما باید  به نوعی وضعیت را مدیریت  و به تثبیت شرایط آرامش  کمک کنیم اما  مطالبه برخی درخواستها از سوی مردم عزیز به حق است .

وی افزود:ما برای رفع یکی از درخواست و مشکلات مردم از هلال احمر کشور  درخواست چادر نموده ایم و در سفر اخیر  معاون محترم وزیر آموزش وپرورش همراه نماینده مجلس ومدیرکل محترم آموزش وپرورش در گیلانغرب دغدغه های این عزیزان را انتقال  و در راستای درخواستهای انها پیگیریهای مقتضی را انجام داده ایم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد