کد خبر: 111093|13:10 - 1396/10/27
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

رشد 10درصدی پرداخت زکات در شهرستان گیلانغرب/ پرداخت زکات مایه وفور نعمت و برکت است+ تصاویر

رشد 10درصدی پرداخت زکات در شهرستان گیلانغرب/ پرداخت زکات مایه وفور نعمت و برکت است+ تصاویر
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت: پرداخت زکات باعث وفور نعمت و برکت است که البته در این راستا باید همه ما بیش از پیش فرهنگ این فریضه معنوی را در جامعه توسعه و بلکه تبیین نماییم.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام  خاص امیری در گردهمایی منطقه ای زکات با حضور بخشدار ، رییس کمیته امداد ،دهیاران،شوراها و عاملین زکات شهرستان  ضمن تاکید بر توسعه و بسط فرهنگ معنوی زکات در جامعه ،  پرداخت زکات را مایه وفور نعمت  و برکت دانست .

 وی تصریح کرد :نظر به نگاه  ارزشی مردم عزیز بخصوص به فریضه زکات  باید تلاش کنیم تا زمینه های احیای این فریضه دینی بیش از پیش در بستر اجتماعی فراهم گردد.

امام جمعه گیلانغرب  ابراز داشت: زکات علاوه به اجر معنوی آن ، می تواند  منشاء خدمات شایسته و عام المنفعه  بسیاری در شهرستان باشدچنانچه مردم  عزیز موضوع انفاق را جدی بگیرند میتوانیم طرح های عام المنفعه  بسیاری را  برای استفاده خود مردم ارائه دهیم  و در این خصوص  مسئولان ، متولیان و رسانه ها باید فرهنگ زکات  به مردم اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام خاص امیری با اشاره به  اهمیت بسط فرهنگ زکات تصریح کرد : پرداخت زکات باعث  وفور برکت و همچنین  کسب رضای خداوند است  و البته در این راستا باید  همه ما بیش از پیش فرهنگ این فریضه معنوی را در جامعه توسعه و بلکه تبیین نماییم.

 

 در این همایش همچنین  رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گیلانغرب گفت:با توجه به رشد10 درصدی میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سال قبل گفت: ظرف یک سال اخیر مبلغ 190 میلیون تومان  شامل زکات واجب و مستحبی توسط مردم عزیز پرداخت شده است .

علی اصغر برق پور ابراز داشت:مبلغ مذکور بمنظور صرف در راستای اجرای پروژ های عام المنفعه ،بهسازی مساجد وکمک به فقرا ونیازمندان  در همان  روستاها که  زکات را پرداخت کرده اند هزینه شده است .
وی بر اهمیت اقامه زکات و تلاش همه دستگاهها برای گسترش و تعمیق هرچه بهتر وبیشتر این فریضه تاکید کرد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد