کد خبر: 111059|13:43 - 1396/10/25
نسخه چاپی

تاسف مردم بر کوتاهی یک نهاد؛

زنان باردار و مددجویان بهزیستی در انتظار چادرهای هلال احمر/ نماینده مجلس:برای مسئولین هلال احمر کشور متاسفم+ سند

زنان باردار و مددجویان بهزیستی در انتظار چادرهای هلال احمر/ نماینده مجلس:برای مسئولین هلال احمر کشور متاسفم+ سند
مطلع الفجر:بسیاری از مردم گیلانغرب از جمله زنان باردار و معلولان با تحمل شرایط پر استرس زلزله،هنوز در انتظار چادرهای هلال احمر در این شهرستان هستند .

به گزارشمطلع الفجر ،کاهش دما در روزهای اخیر و همچنین  وجود زلزله های پی در پی  از دو کانون سرپل ذهاب و سومار مردم گیلانغرب از جمله زنان باردار ، کهنسالان و معلولان را در تنگنای روانی و اضطراب قرار داده است .

 این قشرها علی رغم  اعلام نیاز و مراجعات مکرر و مکاتبات  و تایید مرجعی چون بهداشت و بهزیستی  اما تاکنون  خدمتی شایسته از سوی هلال احمر مبنتی بر دریافت چادر به انها ارائه نشده و این مهم باعث دغدغه و  رنجش خاطر انها شده است .

دهها زن باردارکه در شرایط استرس و ترس از زلزله  بدون چادر  با هر پس لرزه مجبورند با هزار خطر  از طبقات بالای منازل خود به درون کوچه و خیابان فرار کنند که هر ثانیه ان همراه با مخاطره های جبران ناپذیر است به واقع نیازمند توجه ویزه تر هستند .

 در روزهای اخیر و همزمان با زلزله به اظهار مسئولان بهداشت تعدادی از زنان که از ترس زلزله در حال فرار بوده اند دچار سقط جنین شده اند .

به راستی این کوتاهی و اهمال در ارایه خدمت به موقع مسئولان متولی را باید چه کسی پاسخکو باشد ؟

 روز گذشته  تصویر پیرمرد 70 ساله ای که به نشانه اعتراض در محوطه حیاط هلال احمر گیلانغرب به نشانه اعتراض  به زمین نشته بود و حاضر به رفتن  از انجا نبود در فضای مجازی بازنشر شد که دل هر انسان با عاطفه و نوع دوستی را به درد آورد .


 در روزهاس اخیر نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب وسرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات مسئولینی که پای کار بوده اند گفت: باید برای مسئولین هلال احمر کشور اظهار تاسف خود را ابراز نمایم .

دکتر تجری اظهار داشت :هلال احمر  باوجود اینکه در چنین شرایطی بایستی مردم را حداقل به چادر مجهز نمایند و این دغدغه مردم را تا حدودی مرتفع کنند متاسفانه در اعطای چادر خیلی مقاومت می کنند لذا انتظار این است هر چه سریعتر مشکل تامین جادر مردم شهرستان گیلانغرب مرتفع گردد .

 انتظار عمومی و مطالبه مردم زلزله زده شهرستان  در این راستا پیگیری مسئولان هلال احمر در مسیر رفع نگرانی های مردم و حرکت در محور جبران دلرنجی های ایجاد شده  به واسطه کوتاهی در مدیریت بحران  و توزیع شایسته چادر  است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد