کد خبر: 110926|15:23 - 1396/09/22
نسخه چاپی

سردار فضلی در بزرگداشت عملیات مطلع الفجر :

عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای گیلانغرب به واسطه مقاومت و ازخودگذشتگی هاست/مقاومت مردم گیلانغرب و دزفول در دفاع مقدس بی نظیر بود+ تصاویر

عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای گیلانغرب به واسطه مقاومت و ازخودگذشتگی هاست/مقاومت مردم گیلانغرب و دزفول در دفاع مقدس بی نظیر بود+ تصاویر
مطلع الفجر:جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای گیلانغرب به واسطه همین خویشتنداری، ایثار و ازخودگذشتگی مردم مقاوم است.

بهگزارش خبرنگار مطلع الفجر ،سردار علی فضلی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مطلع الفجر که در منطقه آوزین و یادمان شهدای مطلع الفجر  استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: سلام و درود می فرستیم به درگذشتگان حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و برای مصدومین و مجروحین شفای عاجل  را مسئلت می کنیم.

وی افزود: اصل حادثه تلخ و دلخراش بود اما حضور مجاهدانه و فداکارانه و مخلصانه همه عزیزان بومی استان کرمانشاه و همه ایران اسلامی که یکپارچه خود را کرمانشاهی یافتند و همه از شیعه و سنی، کوچک و بزرگ دل دادند و در مصیبت شما شریک شدند و همچنین در تالم تاثیرات این فاجعه و تاثرات شما همدردی کردند، قدری بار این حادثه را کم کرد.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین  خاطرنشان کرد: یک نمایش زیبایی از فداکاری عزت مندی  و اقتدار آحاد مردم وهمه مسئولین و دستگاهها که در امداد و نجات ازهم سبقت گرفتند در این حادثه قابل مشاهده بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران، هلال احمر، نیروی انتظامی، مسئولین استانی و بسیج و سپاه و همه کسانی که دل در گرو دین خدا داشتند به یاری زلزله زدگان آمدند.

وی ادامه داد: عمق حادثه بزرگ و عمیق است اما این همدردی ها باعث شد شما قدری احساس تنهایی نکنید. من به عنوان یک سرباز کوچک شهادت می دهم، همه متاثر از این حادثه بودند و هر آنچه از دستشان برآمد  انجام دادند.

سردار فضلی گفت: از شب اول تا امروز همه از هم سبقت گرفتند که امیدوارم تا آخرین انتظار و نیازی که شما در حوزه اسکان اضطراری و اسکان موقت دارید و اکنون در حال اجراست و همچنین اسکان دائمی با کمک دولت و مردم این دغدغه شما کاهش پیدا کند. حضور مسئولین به ویژه حضور رهبر معظم انقلاب در حالی که شما متاثر از زلزله بودید، بسیار کمک کننده بود.

 

وی گفت: سلام  و درود خدا بر یکایک شما با آن استقبال گرمتان و با آن حماسه سرایی که انجام دادید،شما زلزله زده بودید اما با نیت خالص شما در محضر نورانی نائب امام زمان (عج) حضور یافتید. ایشان با بیانات عمیق و پرمغزشان در این دیدارها و بعد هم جلسه با مسئولین در سرپل ذهاب بر رفع دغدغه و انتظاراتی که در شرایط اضطرار و موقت و دائم هست تاکید کردند و تدابیری را اتخاذ فرمودند.

این مسئول با بیان اینکه هم‌ اکنون بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در حال انجام وظیفه  در این مناطق هستند، گفت: فقط در روستاها ۳۲ سپاه استانی خدمت می کنند و ما به این نوکری افتخار می کنیم چرا که شما مرزداران ایران اسلامی هستید.

وی افزود: همه رزمندگانی که آن روز در عملیات مطلع الفجر حماسه ای آفریدند، در پشتوانه حماسه سازی شما  مردم گیلانغرب ماندگار ماند. عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای گیلانغرب به واسطه  همین خویشتنداری، ایثار و ازخودگذشتگی شماست.

سردار فضلی گفت: من دیار شما را قبل از جنگ می شناختم و این روحیه وفاداری و حماسی را از قبل از جنگ در مواجه با گروهک های ضد انقلاب و بعد هم جنگ که آغاز شد شما اثبات کردید و به این دلیل بود که گیلانغرب سقوط نکرد.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۵۰ بار بمباران در گیلانغرب استان کرمانشاه اتفاق افتاد گفت: مقاومت شهرهایی مانند گیلانغرب و دزفول در این زمینه بی نظیر است.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین  گفت: درود بر مردان و زنان سخت کوش، شیر زنانی که در این حماسه مردان را یاری کردند و مسئولین عزیز که با پرچمداری  روحانیت از شهر و دیارتان دفاع کردید.

 

وی یادآور شد: در سال ۱۳۶۰ و بعد از گذشت یک سال از تثبیت دشمن و انجام عملیات های کوچک و پارتیزانی و بعد از فرار بنی صدر عملیات های منسجم و منظمی را رزمندگان اسلام در سایه فرماندهی و اطاعت از امام آغاز کردند. عملیات  یا مهدی در سوسنگرد، عملیات روح خدا در دارخوین، عملیات ثامن الائمه و عملیات طریق القدس در هشتم آذر ۱۳۶۰ و همان روز ها زمزمه آمادگی عملیات مطلع الفجر در گیلانغرب صورت گرفت.

وی افزود: فرزندان شما در یک عملات مشترک ارتش گردان های را از تیپ یک لشکر کرمانشاه تیپ ۵۸ ذوالفقار گردان ژاندارمری بسیج عشایر گیلانغرب و چندین گردان بسیج و سپاه از سایر استان ها آمدند و در عملیات  مطلع  افجر به دنبال حماسه ای درغرب بودند.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این حماسه امروز ما را برآن داشته است تا مردان و زنان  و خانواده معظم شهدا در سالروز عملیات تجلیل شوند.

وی تصریح کرد: ما در افتتاحیه راهیان نور امسال  کشور عملیات بازی دراز را نشانه گذاری کرده بودیم. اگر در طول سالهای قبل در افتتاحیه راهیان نور ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر شرف حضور پیدا می کردند و هر ساله کانون توجه از همه کشور قرار می گرفت و در سال های اخیر شاهد حضور ۲۵ هزار نفری مردم بودیم و  امسال هم در ۱۱ اردیبهشت این مراسم در ارتفاعات بازی دراز انجام شد.

سردار فضلی گفت:  شهدای بزرگواری در این عملیات مثل ستاره می درخشیدند که از  آنجمله می توان  شهید سوری و معلم شهید غلامعلی پیچک که عمری را تا شهادت مجاهدت کرده بود، اشاره کرد.

 

وی افزود: سلام  و درود خدا بر ۷۵۰ شهید گیلانغرب و شخدای عزیز عملیات مطلع‌الفجر که در آن عملیات موفق شدند ۶۸ اسیر و غریب به ۱۶۹۰ کشته و زخمی از  دشمن در این عملیات بگیرند.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین  تاکید کرد: اگر نبود آن پایمردی، استقامت و جوانمردی، امروز چگونه می توانستیم از مقاومت در دنیا سخن بگوییم.

امروز دنیا در برابر اراده ناپاک آمریکا ایستاده است

وی با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس شریف، گفت: امروز در سراسر دنیا آزاداندیشان در مقابل اراده ناپاک آنها ایستادگی می کنند.

سردار فضلی در پایان افزود: تا کنون در اعتراض به تصمیم آمریکا و اسرائیل نزدیک به ۲۰۰۰ نفر زخمی شدند، تعدادی شهیدن شدند و این مقاومت به تثبیت های نظام های اسلامی می انجامد.

به گزارش مهر بیش از ۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در  مراسم بزرگداشت عملیات مطلع الفجر شرکت کردند.

 در ابتدای این مراسم بزرگ  فرماندهی سپاه گیلانغرب  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز خصوصا  750 شهید والا مقام گیلانغرب و شهدای عملیات غرور آفرین مطلع الفجر  اظهار داشت:عملیات مطلع الفجریکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین عملیاتهایی بود که رزمندگان اسلان در منطقه گیلانغرب اجرا و دستاوردهای عظیمی به همراه داشت.

سرهنگ دوم پاسدار معصومعلی محمدی تصریح کرد :عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد که در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از30 کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و 30 روستا در این مناطق نیز آزاد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد