کد خبر: 110925|13:42 - 1396/09/22
نسخه چاپی

در گرامی داشت سالروز عملیات مطلع الفجر صورت گرفت؛

صعود بیش از ۴۰۰۰ نفر از مردم گیلانغرب و کاروان های راهیان نور به ارتفاعات یادمان مطلع الفجر + تصاویر

صعود بیش از ۴۰۰۰ نفر از مردم گیلانغرب و کاروان های راهیان نور به ارتفاعات یادمان مطلع الفجر + تصاویر
مطلع الفجر: در مراسم سالروز عملیات مطلع الفجر بیش از۴۰۰۰ نفر از مردم گیلانغرب و کاروان های راهیان نور به ارتفاعات یادمان مطلع الفجر واقع در منطقه آوزین گیلان غرب صعود کردند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،به مناسبت سی و ششمین سالروز عملیات مطلع الفجربیش از ۴ هزار نفر از مردم شهرستان مقاوم گیلانغرب و کاروان های راهیان نور  به ارتفاعات یادمان مطلع الفجر واقع در منطقه آوزین و چغالوند  گیلانغرب صعود کردند.

در این صعود ۴ هزار نفری جمع کسی از مردم، مسئولین و اقشار مختلف در قالب گروه های مردمی، بسیجی و کاروان های راهیان نور حضور داشتند و به ارتقاعات مذکور صعود کردند تا یاد و خاطر ه این عملیات غرور آفرین را گرامی دارند.
شهرستان گیلان‌غرب در جنوب غربی استان کرمانشاه و با 30 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، در طول هشت سال دفاع مقدس بارها بستر عملیات نظامی بود در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا بوده است به‌طوری که در نتیجه 150 بار بمباران‌هایی هوایی‌، موشک باران و گلوله باران آن تعداد 30 روستا و شهر گیلان‌غرب به‌طور کامل تخریب شد.

مردان و زنان سلحشور گیلان‌غرب دومین شهر مقام کشور، با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 و پس از اشغال شهرستان قصرشیرین توسط نیروهای متجاوز رژیم بعثی عراق و پیشروی

آن‌ها به طرف این شهرستان با استفاده از کم‌ترین ابزارات جنگی گرم و سرد اعم از تفنگ شکاری‌، تبر، تیشه، چوب و رهاسازی آب در مزارع کشاورزی برای توقف ابزارهای جنگی دشمن در گل و لای، دشمن را تا 10 کیلومتری پائین شهر به عقب راندند و منطقه عمومی روستای گورسفید را تبدیل به محل کانون درگیرها و مقاومت کرد.

به تدریج با استقرار نیروهای بسیج مردمی و کمکی در این نقاط زمینه باز پس‌گیری ارتفاعات و مناطق استراتژیک فراهم شد و عملیات مطلع‌الفجر بزرگ‌ترین عملیات غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس که در منطقه عملیاتی گیلان‌غرب اجرا شد، در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین، بیش از 30 کیلومتر از خاک ایران اسلامی در دشت گیلان‌غرب و تعداد 30 روستا در این مناطق از دست دشمن متجاوز آزاد شد.

مردم غیور شهرستان گیلان‌غرب در طول دوران دفاع مقدس با تحمل فشارهای فراوان و عدم امنیت منطقه هیچ‌گاه این دیار را ترک نکردند و با تقدیم 750 شهید والامقام ،بیش از 2 هزار و 125 جانباز ،133 آزاده سرافراز و هزاران رزمنده، همواره از این مرزوبوم دفاع کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد