کد خبر: 110922|14:43 - 1396/09/20
نسخه چاپی

جای خالی همت مسئولان در امر فضای ورزشی مدارس؛

فضای غیر ایمن و خطر ساز ورزشی در مدارس روستایی گیلانغرب/وقتی دانش آموزان خرد سال جور مسئولان را می کشند+ تصاویر

فضای غیر ایمن و خطر ساز ورزشی در مدارس روستایی گیلانغرب/وقتی دانش آموزان خرد سال جور مسئولان را می کشند+ تصاویر
مطلع الفجر: دانش اموزان مدرسه ابتدایی روستایی در دهستان گورسفید گیلانغرب در خلاء توجه متولیان به امر کیفی سازی فضای ورزشی مدارس روستایی، خود جور مسئولان را می شکند.

 به گزارشمطلع الفجر ،ایمنی و آسیب های ورزشی مدارس یکی از مقوله هایی که نه در راس ولی از اهم موضوعاتی است که باید در حوزه مدیریت و اهتمام به مدارس خصوصا در حوزه مدارس روستایی مورد توجه قرار گیرد.
توجه به فضای ورزشی مدارس انقدر اهمیت دارد که کارشناسان پس از بررسی وضعیت موجود فضاهای ورزشی مدارس و به منظور جلوگیری از بروز برخی مشکل ها، راهکارهایی با موضوع اینکه ؛ سطح زمین های ورزشی باید صاف و یکدست و بدون هرگونه پستی و بلندی ساخته شود و از اصطکاک کافی نیز برخوردار باشد  را مورد توجه قرار میدهند و در سایر معیارها هم با وسواس وفکر عقلایی برخورد میکنند .

به بیانی از آنجا که کم توجهی و کوتاهی در اقدام برای رفع موانع و عوارض خطرساز مدارس از جمله در فضای ورزشی ، مسئولیت مدیران و مربیان را در مواقع بروز سانحه افزایش می دهد لذا تلاش برای ایمن سازی محیط و امکانات ورزشی و نیز تامین نیازمندیهای درس تربیت بدنی از ضروری ترین اقدام ها برای فراهم ساختن شرایط مناسب جهت یکی از برنامه های مهم مدرسه قلمداد می شود .
اگرچه بسیاری از مدیران علاقه مند در حد بضاعت برای آماده سازی فضا و رفع این نواقص گامهای مؤثری برداشته اند اما به لحاظ اهمیت موضوع، انجام اقدام هایی در زمینه هماهنگی و اثر بخشی فعالیتها، تدوین شیوه نامه ای به منظور تعریف فضا و تجهیزات ورزشی استاندارد و چگونگی تجهیز آن در رابطه با درس تربیت بدنی ضروری به نظر می رسد.
در این راستا، هم مسیر حرکت نهادها و مسئولان ذی ربط تا رده مدیران مدارس ومعلمان تربیت بدنی که بطور مستقیم با دانش آموزان سر وکار دارند و مشخص کردن دقیق وظایف هر یک در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انچه در این گزارش به عنوان دست مایه مورد  توجه واقع  شده اذعان به  این امر می باشد که بسیاری از مدارس روستایی گیلانغرب  در حوزه فضای آموزشی دارای مشکل کیفی و کمی هستند .
فضاهای آموزشی که کف پوش انها آسفالتی خش و خشک و یا در روستاها  زمینهایی خاکی  و پر از چاله و چوله هایی است که هر ان آبستن خطر و حادثه ای برای دانش اموزان ابتدایی است .
 در بارندگی ها هر ساله مدرسه شهید منتظری دهستان گورسفید دچار آبگرفتی  می شود و به دلیل بستر خاکی ان گل و لای شده و فرصت ورزش را از دانش اموزان کم سن و سال ابتدایی این مدرسه میگیرد و گاها برای انها هم حادثه ساز می شود.

 امید است  با انتشار این گزارش  رویه توجه به امر کیفی فضا های آموزشی در مدارس روستایی محقق شده  و در سطح کلان تر سیاست های تشویقی برای مدیران و دبیران تربیت بدنی که در این عرصه یعنی کیفی سازی فضای ورزشی برای دانش اموزان  فعال تر هستند  لحاظ شود .
بالغ بر هشت هزار  دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 216 واحد آموزشی در قالب 487 کلاس درس در گیلانغرب مشغول تحصیلند.
 شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در دو بخش مرکزی و گواور  بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد