سرویس: تازه های خبرکد خبر: 110914|11:39 - 1401/09/19
نسخه چاپی

فرمانده سپاه گیلان غرب ؛

"مطلع الفجر" یکی از عملیاتهای راهبردی و موثر در غرب کشور بود+ تصاویر

"مطلع الفجر" یکی از عملیاتهای راهبردی و موثر در غرب کشور بود+ تصاویر
مطلع الفجر:فرمانده سپاه گیلان غرب از عملیات مطلع الفجر به عنوان یکی از عملیاتهای راهبردی و موثر دوران دفاع مقدس در غرب کشور یاد کرد .

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،دکتر محمد جواد نجفی  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گیلانغرب  ضمن گرامی یاد و خاطره شهدای عملیات مطلع الفجر و 750 شهید گیلانغرب اظهار داشت: عملیات مطلع الفجر به عنوان یکی از عملیاتهای راهبردی و موثر  دوران دفاع مقدس در غرب کشور  خود منشاء پیروزیهای بزرگ و بستر آزادی نقاط زیادی از کشور شد .

سرهنگ  نجفی ابراز داشت :عملیات مطلع الفجر از جمله عملیات های بزرگ غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد که در این عملیات علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از30 کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و 30 روستا در این مناطق نیز آزاد شد.

 

این فرمانده بسیج یاد آور شد : بر اساس آمار در عملیات مطلع الفجر دو هزار و150 کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

دکتر نجفی  از برگزاری مراسم بزرگ گرامی داشت عملیات مطلع الفجر در 20 آذر ماه جاری(فردا) در منطقه گورسفید و یادمان شهدای مطلع الفجر در منطقه آوزین گیلان غرب با حضور و سخنرانی استاندار کرمانشاه خبر داد.

شهرستان گیلانغرب  در دفاع مقدس 750 شهید تقدیم انقلاب نمود و بر اساس مقاومت جانانه ای که در 8 سال دفاع مقدس از خود نشان داد لقب دومین شهر مقاوم کشور را به خود اختصاص داد.