کد خبر: 110835|11:33 - 1396/08/16
نسخه چاپی

گزارش/

برداشت ذرت دانه ای در گیلان غرب/بالغ بر 2 هزار هکتار از مزارع گیلانغرب زیر کشت ذرت است+ تصاویر

برداشت ذرت دانه ای در گیلان غرب/بالغ بر 2 هزار هکتار از مزارع گیلانغرب زیر کشت ذرت است+ تصاویر
مطلع الفجر: یکی از محصولات راهبردی که کشت ان در گیلانغرب در سطح وسیعی انجام می شود ف محصول ذرت است که اکنون فصل برداشت ان رسیده است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، به واسطه آب حاصل از وجود سدها در گیلان غرب ، یکی از محصولات راهبردی که کشت ان در شهرستان در سطح وسیعی انجام می شود؛ محصول ذرت که اکنون فصل برداشت ان رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب در گفتگویی ضمن ابراز خرسندی ازکیفیت محصول ، میانگین برداشت ذرت در هر هکتار از مزارع زیر کشت این محصول را شش و نیم تن اعلام کرد.

پاشا مرادی تصریح کرد: با اغاز برداشت انبوه مزارع ذرت ، امسال در مجموع بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن ذرت دانه‌ای در گیلانغرب برداشت شود.
این منقام مسئول و کارشناس کشاورزی  با عنوان  اینکه این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد، ابراز داشت: به منظور تسهیل در امر برداشت سه واحد ذرت خشک کنی در این شهرستان با ظرفیت روزانه ۵۳۰ تن در نظر گرفته شده است.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 113 هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

از اراضی کشاورزی و باغات  یاد شده در شهرستان گیلانغرب سالیانه ۱۳۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود.
عکاس افتخاری مطلع الفجر:محمد سلیمی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد