کد خبر: 110829|10:51 - 1396/08/14
نسخه چاپی

گزارش/

حفاری در قلب منطقه بکر و تفریحی #ناودار/پاسخ مقام مسئول:با مجوز بوده است+ تصاویر

حفاری در قلب منطقه بکر و تفریحی #ناودار/پاسخ مقام مسئول:با مجوز بوده است+ تصاویر
مطلع الفجر:یک فعال محیط‌ زیست با اشاره به تخریب بخشی از منطقه ناودار و برداشت سنگ در این منطقه گفت: علی رغم برداشت چند ماهه سنگ در این منطقه بکر طبیعی، هیچ اقدامی برای جلوگیری از تخریب طبیعت دیده نمی شود.

 به گزارشمطلع الفجر،این فعال محیط زیست با ارسال گزارشی از تخریب منطقه بکر تفریحی و طبیعی ناودار گیلانغرب خبر داد و اظهار داشت: هفته‌هاست کار خاک‌برداری در این منطقه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ ماشینهای سنگین زیادی طی این مدت در این منطقه در حال تراشیدن کوه، خاک‌برداری و برداشت معدنی هستند.

این فعال محیط زیست بابیان اینکه  منابع طبیعی  و محیط زیست شهرستان  نسبت به این تخریب‌های در منطقه طبیعی و بکر ناودار تاکنون اقدامی که مانع این کار شود انجام نداده اند، ابراز داشت: منطقه طبیعی و تفریحی ناودار جزو معدود مناطق بکر و طبیعی شهرستان گیلان غرب است که در شرایط کنونی که سالیانه صدها هکتار از اراضی جنگلی و منابط طبیعی طعمه حریق میشود ضرورت صیانت از ان دو صد چندان است.

 خبرنگار مطلع الفجر  در پیگیری این خبر ، صحت و چگونگی عدم واکنش نهادهای متولی در برابر برداشت سنگ و تخریب منطقه طبیعی ناودار  را از رییس محترم منابع طبیعی و گردشگری گیلانغرب پیگیری کرد .

رییس منابع طبیعی و گردشگری گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر و با تایید خبر برداشت سنگ از منطقه طبیعی ناودار اظهار داشت : بر اساس درخواست دست اندرکاران  و متولیان ساخت سد شرفشاه  مبنی بر برداشت سنگ  از سطح 15 هکتار طبیعت ناودار  از سوی این نهاد ممانعت شد .

 دکتر ولی پور تصریح کرد : در ادامه و با تایید درخواست  از سوی مدیر کل منابع طبیعی  استان و فرماندار محترم شهرستان مبنی بر برداشت سنگ  از سطح تنها 3 هکتار منطقه ناودار  با تداوم این کار به شرط احیا و تسطیح منطقه بعد از پایان برداشت، موافقت شد .

 وی افزود: شرکت متولی ساخت سد که اکنون در حال برداشت سنگ در منطقه ناودار  است متعهد شده بعد از پایان کار  نسبت به اجرای  یک کار ابخیز داری در منطقه اقدام نماید .

نکته قابل تامل و تاکید اینکه نباید با توجیهات  و مصلحت اندیشی های موقت که به کرات میتوان گزینه های دیگیری را جایگیزین ان کردحق نسل‌های آینده این سرزمین به راحتی تباه و تخریب شود ، تخریب منابع طبیعی  در واقع اهمال در فنای گنجینه های تجدید ناپذیر و جبران ناشدنی است .
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

تصاویر از عکاس افتخاری مطلع الفجر :حمید حسینی
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد