کد خبر: 110822|11:18 - 1396/08/11
نسخه چاپی

یادواره سردار شهید حسین بسیطی و شهدای محله اعظمی در گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر

یادواره سردار شهید حسین بسیطی و شهدای محله اعظمی در گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر:مراسم یادواره سردار رشید اسلام شهید حسین بسیطی فرمانده دلاورجبهه های غرب وشهدای محله اعظمی گیلانغرب برگزارشد

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،مراسم یادواره سردار رشید اسلام شهید حسین بسیطی فرمانده جبهه های غرب وشهدای محله اعظمی شهرستان گیلانغرب با استقبال معنوی پرشور مردم برگزارشد .

در این مراسم که با حضور باشکوه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، مسئولین و شهروندان برگزارشد امام جمعه گیلانغرب در سخنانی اظهار داشت: یاد شهدا روشنی بخش است و گرامیداشت نام شهدا استحکام بخش نظام وکشور و موجب رعب دشمن است .

حجت الاسلام والمسلمین خاص امیری  تصریح کرد: شهدا بهترین بودند و شجاعتی که دروجود آنها و ملت ما در دوران دفاع مقدس به ظهور رسید نصرت پروردگار بود تا در دشمنان ملت و نظام اسلامی ما رعب ایجاد گردد و اگر عنایت خداوند و خون های پاک شهدا و استقامت ملت ما نبود پیروزی به آسانی بدست نمی آمد.

امام جمعه گیلانغربیاد اور شد: ویژگی شهدای ما ولایت پذیری آنها بود که براین اساس تا انتهای عرش اوج گرفتند دشمن بدنبال حذف نام شهداست و برگزاری یادواره های شهدا یکی از مهمترین اقدامات در راستای استمرار مسیر شهداست  

 در  ابتدای این مراسم  فرمانده سپاه گیلانغرب  شهدا را مایه عزت و افتخار نظام و ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: مفهوم  و ارزش شهید و شهادت به گونه ای است که کمتر کسی به مقام و عظمت شهید می رسد چون شهید اولین کسی است که به بهشت وارد می شود.
سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی ابراز داشت: شهدا شهادتشان هم همچون ایام حیات شان نعمت است لذا ما باید با بهره گیری از راه شهدا بتوانیم در راه پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.


شهید "حسین بسیطی" فرمانده اطلاعات و عملیات جبهه گیلانغرب و از اهالی این شهرستان است و از همرزمان سردار شهید خوشروان و سردار شهید داود آبادی و از پایه گذاران شکل گیری سپاه گیلانغرب بعد از انقلاب بشمار می رود.
این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس ماه ها با رشادت و از خودگذشتگی و فرماندهی عملیات های متعدد در جبهه گیلانغرب در مقابل ارتش بعث عراق جنگید تا سرانجام در 13 آبان سال 62 در دامنه ارتفاعات شیاکوه به فیض شهادت رسید در حالیکه 14 آبان همان سال قرار بود مراسم عروسی اش برگزار شود.
او که در حقیقت با آرمان های والای امام و دفاع مقدس پیمانی ناگسستنی بسته بود در همان ایام نیز به اصرار دوستان تصمیم به ازدواج گرفت اما هیچگاه این تصمیم به عروسی منجر نشد چون او با شهادتش، وصل به پروردگار را به وصل بدنیا ترجیح داد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 65 هزار نفر جمعیت، 750 شهید و دو هزار و 200 جانباز و 131آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد