کد خبر: 110820|13:09 - 1396/08/11
نسخه چاپی

پیگیری یک مطالبه مردمی در مطلع الفجر؛

تلنبار زباله ها قلب شهر و سلامت مردم گیلان غرب را نشانه رفته است/عدم اجرای مصوبات کارگروههای رسمی فرمانداری+ تصاویر

تلنبار زباله ها قلب شهر و سلامت مردم  گیلان غرب را نشانه رفته است/عدم اجرای مصوبات کارگروههای رسمی فرمانداری+ تصاویر
مطلع الفجر: مصوبات کارگروههای رسمی فرمانداری که به امضای شخص اول اجرایی شهرستان میرسد به منزله ایجاد تعهد برای ادارات و اجرای انها برای نهادهای دولتی شهرستان الزامی است.

  به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، چند ماهی است که  وجود  انبوه زباله های شهری  در رودخانه فصلی که از مرکز شهر گیلانغرب میگذرد  و بوی تعفن آزار دهنده ان مردم  و حتی مسئولان بهداشت را به ستوه  آورده است.

 بر این اساس بر حسب ضرورت  و اهمیت توجه به سلامت در معرض خطر مردم  شهرگیلان غرب، کارگروه بهداشت و سلامت  و تامین اجتماعی بنا به درخواست  بهداشت شهرستان و حمایت فرماندار محترم  در مهر ماه تشکیل شد که در ان طی مصوباتی  مقرر شدکه در اسرع وقت شهرداری  نسبت به لایروبی و جمع اوری زباله های این مسیر  اقدام کند .

حال با توجه به تجمع گسترده تر  این زباله ها  و ابراز ناراحتی مردم و دغدغه مسئولان بهداشت شهرستان  در حالی که به عینه و صراحتا در کارگروه کارگروه بهداشت و سلامت  و تامین اجتماعی مورخه 4 مهر 96 مقرر و مصوب شد که : شهرداری گیلانغرب در فصل پاییز نسبت به لایروبی و نظافت کانال عبوری از ضلع شمالی شهرک جانبازان از درب ساختمان قدیمی بیمارستان الزهرا .س. گیلان غرب تا ورودی شهرداری اقدام کند  اما این مهم بلا تکلیف و به مصوبه مذکور بی اعتنایی شده است .

امروز به دنبال پیگیری های بهداشت شهرستان  مبنی بر توجه و اقدام شهرداری نسبت به پیگیری مصوبه ای که نسبت به ان متعهد شده  با حضور نماینده محترم دادستان ، رییس محیط زیست و کارشناسان بهداشت گیلانغرب از فضالی الوده و وضعیت ناشکیب این زباله ها که به مانند رودخانه ای از زباله و اشغال سلامت عمومی مردم را نشانه رفته اند بازدید شد .

 به نظر میرسد  علی رغم بیتوجهی به مصوبه ای که به امضای مدیر ارشد اجرایی شهرستان به منظور انجام یک تعهد و وظیفه به اداره موصوف ابلاغ شده  این اداره تمایل استفاده از ابزار و ماشین الات خود برای جمع آوری زباله و لایروی فضای موجود را ندارد و این مجموعه اداری منتظر است تا به امداد "بارشهای پاییزی" و جاری شدن سیلاب در این کانال ،در بکاریگیری وقت و توان نیروی اداری خود صرفه جویی نماید !!!!

همه ساله با گرم شدن هوا بوی تعفن و بوهای نامطبوع ناشی از انباشت انواع زباله در این رودخانه فصلی (کانال عبوری مرکز شهر گیلانغرب) باعث بروز مشکلات عدیده ای برای شهروندان به ویژه ساکنان اطراف آن شده است لذا می طلبد مسوولان متولی نسبت به ساماندهی و لایروبی به موقع این فضای شهری  تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد