کد خبر: 110785|12:50 - 1396/07/30
نسخه چاپی

تولیدات درخشان صنعتی در یک منطقه محروم؛؛

وقتی جوانان گیلانغربی شعار ما میتوانیم را تحقق بخشیدند/توسعه وگا صنعت،نیازمندحمایت مسئولان+ تصویر

وقتی جوانان گیلانغربی شعار ما میتوانیم را تحقق بخشیدند/توسعه وگا صنعت،نیازمندحمایت مسئولان+ تصویر
مطلع الفجر: طی سالهای اخیر در شهرستان گیلان غرب و با ابتکار و تلاش گروهی از جوانان این منطقه شاکله ای تلاشگر گرد هم امده و در قالب شرکت وگا صنعت گیلان حرکتی خوب در راستای تولید داخلی انجام داده اند .

 به گزارشخبرنگار  مطلع الفجر،در شهرستان گیلانغرب که محرومیت و بیکاری در ان موج میزند حقا رونق گرفتن یک خط تولیدی حتی به شکل محدود بر پایه توان  و دانش جوانان تلاشگر این خطه نه تنها اقدامی تحسین بر انگیز بلکه حرکتی نیازمند همکاری و حمایت مسئولان است .

با تلاش جوانان تحصیل کرده و متعهدفعال در این شرکت در شهریور ماه سال جاری  بهره برداری از واحد تولید قطعات خودرو (وگا صنعت) با ظرفیت تولید سالیانه 104 هزار قطعه آلترناتور در کاسه کران گیلان غرب اغاز شد .

این واحد با محصولات کاملا بومی طراحی واحداث شده و سه نوع محصول بالشتک استارت خودروهای دیزلی باکیفیت بالا را تولید میکند دستگاههای بومی سازی شده تولیدات این قطعات تاکنون نمونه خارجی نداشته است.

  در این واحد تولیدی خط آزمایشی تولید اولین توربین بادی شش پره در ایران نیز برای تولید 300 کیلو وات ساعت برق در هر توربین از امروز استارت خورد .

مسئولان اجرایی در شهرستان گیلانغرب و استان کرمانشاه  اکنون باید ضمن حمایت از شرکت صنعتی وگا صنعت گیلان  که زمینه اشتغالزایی دهها نفر از جوان این خطه را به شکل مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده  به دنبال راهی باشندتابا توسعه و تدارک خطوط تولید انبوه قطعات و اختراعات ثبت شده ، این شرکت تولیدات و ظرفیت خود را به مراکز استانی و  کشور عرضه کنند.

حمایت از تولیدات داخلی و تولید کنندگان بومی ضمن فراهم کردن بستر اشتغالزایی برای جوانان و ظرفیتهای انسانی فاقد کسب و کار ، به رونق بخشیدن حوزه اقتصاد و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل کمک و ایران اسلامی را از بیگانگان بی نیاز می کند.

رییس شرکت وگا صنعت گیلانغرب درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار مطلع الفجرضمن تاکید بر تلاش برای اشتغالزایی  و کار آفرینی بر مبنای علم و سواد بومی و نهایتا حرکت در راستای تولید داخلی و اشتغالزایی اظهار داشت : همه تلاش ما این است که بتوانیم با بهره گیری از دانش بومی حرکتی را در راستای اشتغال زایی و تولید محصولات با کیفیت بومی و داخلی انجام دهیم .
 مهندس علی عسکر محمدی با اشاره به اینکه هر شرکت نوپایی برای جذب سرمایه گذاری و همچنین بهره گیری از تسهیلات حمایتی احتیاج به توجه بیشتر مسئولان دارد تصریح کرد :با توجه به اینکه اکنون شرکت وگا صنعت گیلانغرب با اتکا بر دانش بومی  و تلاش جوانان این خطه با ثبت چندین اختراع مهم  و طراحی و ساخت دهها قطعه ،فعال و در مسیر تولید قرار دارد اما متاسفانه تاکنون از هیچ تسهیلات حمایتی برای توسعه فعالیتها برخوردار نبوده است .

وی با عنوان اینکه استارت کار شرکت از تیر ماه 94 بوده  ابراز داشت : اکنون 20 نفر به شکل مستقیم در بخش فنی و 5 نفر در قسمت اداری شرکت مشغول فعالیت هستند و ما که در راستای تولید انبوه یکی از اختراعات مهم بنام" کولرآبی هوشمند شارژی"  هستیم برای محقق شدن این اقدام حقیقتا نیازمند تدارک فضا برای ایجاد خط تولید بوده که باید نهادهای اجرایی و اداراتی مانند صنعت و معدن  و تجارت به منظور حمایت از کار تولیدی با معرفی ما  به بانکهای عامل کمک کار این روند اشتغالزایی و تولیدی باشند .

مهندس محمدی ابراز داشت:قطعات تولیدی در شرکت وگا صنعت گیلان مانند؛اختراع کولر آبی شارژی هوشمند،اختراع کمپرسور تمام الکتریکی کولر خودرو،طراحی و ساخت خودرو الکتریکی چیت،طرحی و ساخت سیستم فول الکتریکی تأمین انرژی،طراحی و ساخت سیستم هوشمندD.R.Xو محافظ هوشمند الکتریکی،طراحی و ساخت ترانسفورماتور صنعتی، سکسینورهای صنعتی و بومی سازی این محصول با استفاده از روش مهندسی معکوس،تولید قطعات و لوازم یدکی خودروهای سنگین بسیار با کیفیت و دارای بازارپسندی مناسبی بوده که همه و همه  نمودی از تحقق شعار ما میتوانیم هستند و توسعه  و اعتلای آن در هر حال نیازمند حمایتهای  ویژه در این شهرستان محروم با آمار بیکاری بالاست .

http://www.matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1396/06/04/dsc08632.jpg

  این کار آفرین موفق گیلانغربی این گلایه را هم عنوان کرد که گاهی حرفهایی از تسهیلات حمایتی ظرف چند سال اخیر به میان امده است اما حقیقتا به لحاظ بالا بودن ضمانتهای بانکی  درخواستی و غیر ممکن بودن فراهم کردن انها ما  از دریافت انها نا امید شده ایم ، ضرورت دارد  مبنای واگذاری تسهیلات دولتی با رویکرد حمایتی و بدور از کاغذ بازی و روند بروکراسی وقت گیر  و چالش افرین معمول  اداری باشد  تا ضمن سهل الوصول بودن به شدت در جریان تولید و فعالیت شرکتی موفق چون وگا صنعت  مورد استفاده قرار گیرد.
دلسوزی مسئولان  انجا نمود می آبد که در شهرستان بن بست گیلانغرب که جایگاه اول بیکاری استان کرمانشاه را به یدک می کشد  با راهکاری حمایتی و ارایه تسهیلات اشتغالزایی سهل الوصول مسئولان  شرکتهای اشتغالزا و فعال با رویکرد تولید بر مبنای دانش بنیان بودن انها را چه در واگذاری تسهیلات چه فراهم کردن بستر جذب سرمایه گذار  کمک کند .
شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  دارای دو بخش مرکزی و گواور  و بالغ بر 72 هزار نفر جمعیت دارد.

 

نمونه ای از اختراعات و طراحی های بومی شرکت وگا صنعت گیلانغرب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد