کد خبر: 110780|08:03 - 1396/07/29
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

ترامپ؛ روی آشکار شیطان بزرگ/سپاه محبوب ملت ایران و مایه امیدودلگرمی ملتهاى مسلمان ومظلوم است

ترامپ؛ روی آشکار شیطان بزرگ/سپاه محبوب ملت ایران و مایه امیدودلگرمی ملتهاى مسلمان ومظلوم  است
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :ترامپ در طول صحبتهاى چاله‏ ميدانى و وقيحانه ‏اش نسبت به حاكميت برآمده از رأى و اعتماد مردم و نيز متأثر از احكام مقدس شريعت اسلام، تعابيرى به ‏كار مى‏برد كه بيشتر ترجمان واقعيتهاى تلخ خود آمريكاست.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام خاص امیری  در خطبه های نماز جمعه  گیلانغرب  ، موضوع گیری و اظهارات اخیر رییس جمهور امریکا را در عین ایران ستیزی  در راستای سیاستهای کشورش عنوان کرد .

وی تصریح کرد :ترامپ را برخى ديوانه و يا جاهل و يا دلال و تاجر مى‏دانند كه گويا جز نوك دماغش را بيشتر نمى‏بيند،اما اگر تاريخ آمريكا و عملكرد و سياستهاى راهبردى دولتهاى قبل از ترامپ را با نوع جهت‏ گيرى‏هاى مجلسين سنا و نمايندگان و نيز دو جريان و يا دو حزب حاكم يعنى دمكرات و جمهورى‏ خواهان را به‏ خوبى مورد واكاوى و دقت قرار بدهيم، خواهيم يافت كه جايگاه رياست جمهورى در آمريكا تا حدود قابل توجهى تشريفاتى است.
وی افزود:و آنچه كه فرايند امور را جهت مى‏دهد، سياستهاى كلى و سلطه‏ طلبانه آمريكا است كه مجرى آن البته رئيس جمهور مى‏باشد. بنابراين ترامپ خيلى هم هوشمندانه و حساب‏شده در چارچوب سياستهاى ترسيمى براى دولتش عمل مى‏نمايد.

خطیب نماز جمعه گیلان غرب ابراز داشت:از اين‏روى نبايد از كنار اتفاقات و پديده‏هاى سياسى كه با هدف‏گيرى تضعيف و يا نابودى جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ايران، از ناحيه آمريكاى جنايتكار مطرح مى‏گردد، به‏ سادگى عبور كرد، كافى است سخنان اخير رئيس جمهورى آمريكا را مورد كالبدشكافى قرار داده تا بيشتر پى به خُبث طينت و جوهره شوم شيطان بزرگ آمريكا، ببريم.

حجت الاسلامخاص  امیریبا عنوان این مطلب که  سخنان ترامپ از چند منظر قابل توجه و تأمل استگفت: تلاش ترامپ براى القاء وجود حاكميت دوگانه در ايران می‏باشد؛ هرچند ممكن است از ناحيه برخى مواضع و يا سخنان نسنجيده افرادى در داخل و به‏تبع آن برداشتها و ارزيابيهاى به‏دور از واقع عوامل اطلاعاتى و امنيتى وابسته به جبهه استكبار به ‏ويژه جريانهاى معاند و نفاق، رئيس جمهور آمريكا به اين باور غلط رسيده باشد اما آنچه واقع قضيه است اين است كه سران استكبار به ‏ويژه مسؤولان ارشد آمريكايى هنوز جوهره ملت ايران را نشناخته‏اند و لذا دچار توهماتى از سنخ وجود دوگانگى در ايران به تناسب خواست آمريكا مى‏شوند.

وی همچنین در این خصوص اذعان کرد: ترامپ در طول صحبتهاى چاله‏ ميدانى و وقيحانه‏اش نسبت به حاكميت برآمده از رأى و اعتماد مردم و نيز متأثر از احكام مقدس شريعت اسلام، تعابيرى به ‏كار مى‏برد كه بيشتر ترجمان واقعيتهاى خود آمريكاست و آن اين‏كه به‏جاى واژه دولت مرتب تكرار مى‏كرد كه رژيم ياغى و ديكتاتور ايران؛ به‏راستى در فلسفه و تفكرات آقاى ترامپ ديكتاتور به چه معناست؟

امام جمعه گیلانغرب در تشریح گوشه دیگر از سخنان گستاخانه ترامپ گفت: ترامپ ضمن اهانت به ملت شريف، سرزنده، عزتمند، مقتدر و انقلابى ايران، مبنى بر اين‏كه ملت ايران در تلاش براى تقابل با نظام خود و اعتلاى تاريخ و فرهنگشان می‏باشند، گستاخانه می‏گوید که ما نیز در كنارشان خواهيم بود؛ اولاً رئيس جمهور آمريكا بفرمايند چه ميزان شناخت از تاريخ و فرهنگ و تمدن ايران اسلامى دارند؟ و ثانياً كشور ايران به فضل الهى به‏لحاظ تاريخ و فرهنگ آنقدر ريشه‏دارتر و باثبات‏تر از آمريكا است كه نيازى به همراهى و مساعدت ايشان نداشته و بلكه حرف دل همه آحاد مردم ايران اين است كه «آمریکا هیچ غلطی نمی‏تواند بکند.»

حجت الاسلام  خاص امیری یاد اور شد :البته چنان‏که ریاست محترم جمهوری نیز گفتند؛ سپاه محبوب ملت ايران و ازجمله مهم‏ترين مولفه‏ هاى عزت و اقتدار كشور است و بلكه دلگرمى و اميدى براى ملتهاى مسلمان و تحت ظلم بوده و مهم‏ترين شاخصه و افتخارش ولايتمدارى می‏باشد؛ اما اين‏كه سپاه را عامل تبديل ايران به كشورى ياغى بدانند، اين چيزى نيست جز نهايت كينه و ناراحتى كه آمريكا از عملكرد شايسته و فوق‏العاده اثرگذار سپاه دارد.

وی تصریح کرد: براى سپاه همين مدال افتخار و مهر تاييد عملكردش بس كه فردى همچون ترامپ عكس ‏العمل نشان داده و بالاخره حريف واقعى خود را شناسايى و تا جايى كمر بسته است كه يكى از تجربه‏هاى موفق قدرت دفاعى و مردمى كشورهاى اسلامى و بلكه ملتهاى مظلوم دنيا يعنى سپاه و بسيج را تحت فشارهاى گوناگون قرار بدهد.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب  یاد اور شد :آنچه ترامپ را به درد آورده است، به‏واقع اين است كه سپاه مخل اهداف شوم آمريكا و اسرائيل در منطقه بوده و هست، اهدافى كه می‏رفت با شعله‏ ور شدن آتش جنگهاى نيابتى، كشورهاى اسلامى را به بهانه خاورميانه جديد، تجزيه و تضعيف نمايد، و حال نه تنها راهبرد جنگهاي نيابتى و مأموريت شوم داعش نگرفت كه داعش و تكفير، نفسهاى آخر خود را مى‏كشند و حتى توطئه اقليم كردستان عراق هم به فضل الهى نقش بر آب گرديد و عقيم ماند.

وی افزود:اين‏كه نشان داده بشود كه ريشه برخى اختلافات داخلی در رويكرد به غرب و آمريكاست، ظلمى به كشور و ملت ایران است و ترامپ با القاء دوگانگى در ملت ايران خواست اين توهم را دامن بزند ولی با وحدت و انسجام دوباره‏اى كه مردم ايران از طيفها و جناحها و گرايشهاى مختلف در برابر مواضع و سخنان اهانت‏آميز ترامپ نشان دادند، يكبار ديگر چهره واقعى شيطان بزرگ آمريكا را از پس ادعاها و شعارهاى عوامفريبانه ليبرال دمكراسى غربى و حقوق بشر آمريكايى به دنيا معرفى كردند.

امام جمعه گیلانغرب  اظهار داشت:همه مى‏دانند مشكل رژيم سلطه‏طلب آمريكا با ايران، موضوع هسته‏اى و برجام نيست بلكه آن‏ها با چيزى به نام انقلاب اسلامى و نفوذ آن در منطقه و سد پولادين ملت سلحشور و مستقل ايران مشكل دارند و لذا وزير امور خارجه آمريكا بيان مى‏دارد كه ما به ‏دنبال تغيير رژيم در ايران هستيم و به خيال خامش در ايران همه  براى استقبال از جانيان بى‏ سروپايى همچون ترامپ و همفكرانش در آمريكا، صف كشيده ‏اند.

حجت الاسلام خاص امیری تصریح کرد :در حالى‏كه پس از سخنان سخيف و به‏دور از ادب و منطق ترامپ و تهديدها و وعده تحريمهاى جديد، به فضل الهى شاهد شور و موجى انقلابى در ابراز انزجار از سخنان او در اقشار مختلف ملتمان بوديم و به ‏واقع ترامپ در مقطعى كه مسؤولان و آحاد ملت بزرگ ما نياز به وحدت و يكپارچگى بيشتر داشتند، خدمت بزرگى به ما كرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد